Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jo. Men jag fick faktiskt en stelkrampsspruta för en månad sen pga en sågolycka... 😂
Huwa. Men då kanske det ordnar sig då. Hoppas förstås det löser sig på bästa sätt! :)
 
  • Älska
Düsseldorff
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Gaaaaaahhh! Sköt mig i låret med spikpistol. En decimeter ovanför knät och prickade inga ben men satan vad ont det gjorde att dra 6 cm spik ur låret... 💀
Drog du ut den själv? Det är en dålig idé man vet aldrig vad den skadat när den gick in som hålls ihop pga den sitter kvar eller blir värre skadat när du drar ut den. Du bör nog kontakta en läkare för att få en antibiotikakur som ser till att du inte får en infektion.
 
  • Gilla
  • Wow
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Drog du ut den själv? Det är en dålig idé man vet aldrig vad den skadat när den gick in som hålls ihop pga den sitter kvar eller blir värre skadat när du drar ut den. Du bör nog kontakta en läkare för att få en antibiotikakur som ser till att du inte får en infektion.
Ja, man har sett alldeles för många sjukhusserier på TV för att våga dra ut en spik (armeringsjärn, kniv etc) ur kroppen.
 
Düsseldorff
N Niq skrev:
Drog du ut den själv? Det är en dålig idé man vet aldrig vad den skadat när den gick in som hålls ihop pga den sitter kvar eller blir värre skadat när du drar ut den. Du bör nog kontakta en läkare för att få en antibiotikakur som ser till att du inte får en infektion.
Ja, jag drog ut den själv. Det kanske var dumt? Hmm, nu blir jag nervös.
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Gaaaaaahhh! Sköt mig i låret med spikpistol. En decimeter ovanför knät och prickade inga ben men satan vad ont det gjorde att dra 6 cm spik ur låret... 💀
Du ser, skjutningar i Ulvsunda. Inget bra område
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Ja, jag drog ut den själv. Det kanske var dumt? Hmm, nu blir jag nervös.
Jävligt manligt iaf 💪

edit: btw jag fick lära mig att stelkramp inte håller hela livet ut. Har du fyllt på`?
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Ja, jag drog ut den själv. Det kanske var dumt? Hmm, nu blir jag nervös.
Du lär väl ha en bra olycksfallsförsäkring?;)
 
  • Haha
Düsseldorff
  • Laddar…
Düsseldorff
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jävligt manligt iaf 💪

edit: btw jag fick lära mig att stelkramp inte håller hela livet ut. Har du fyllt på`?
Haha, ja som jag skrev fyllde jag faktiskt på stelkramp för en månad sen pga sågen anföll mig.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Düsseldorff
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du lär väl ha en bra olycksfallsförsäkring?;)
Det har jag! Top notch!
 
  • Haha
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Sköt mig i låret med spikpistol.
Precis när jag läser detta säger de på radio att polisen inleder en nationell särskild händelse på grund av alla skjutningar den senaste tiden. Vem hade trott att en byggahusare i Bromma skulle trigga detta. GAAAAHHHH!!! 😮

Skämt åsido, hoppas det läker problemfritt!
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Ja, jag drog ut den själv. Det kanske var dumt? Hmm, nu blir jag nervös.
Om allt fungerar och du inte blödit ihjäl eller har någon stor svullnad så har du troligen klarat dig från allvarliga skador den här gången. Jag skulle vara mer orolig för infektionsrisken om allt annat verkar bra. Men om du gör något liknande igen så skulle jag inte dra ut den själv på nytt.

Om här är någon som arbetar inom vården så kan dom säkert ge bättre råd. Men jag skulle kontakta läkare för att få antibiotika mot infektion. Spikar är inte direkt rena
 
  • Gilla
Düsseldorff och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Om allt fungerar och du inte blödit ihjäl eller har någon stor svullnad så har du troligen klarat dig från allvarliga skador den här gången. Jag skulle vara mer orolig för infektionsrisken om allt annat verkar bra. Men om du gör något liknande igen så skulle jag inte dra ut den själv på nytt.

Om här är någon som arbetar inom vården så kan dom säkert ge bättre råd. Men jag skulle kontakta läkare för att få antibiotika mot infektion. Spikar är inte direkt rena
Spikar i spikpistol är nog inte så särskilt smutsiga. Antibakteriell yta (nåja), direkt ur lådan och ingen som håller i dem med en smutsig hand innan de åker in. Det går nog bra.
 
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Alfredo Alfredo skrev:
Precis när jag läser detta säger de på radio att polisen inleder en nationell särskild händelse på grund av alla skjutningar den senaste tiden. Vem hade trott att en byggahusare i Bromma skulle trigga detta. GAAAAHHHH!!! 😮

Skämt åsido, hoppas det läker problemfritt!
Detta är andra gången jag lyckas skjuta mig själv och jag kan bara anta att upplevelsen är tämligen okänd bland yrkeskriminella. Annars tror jag att tortyr med spikpistol skulle vara en betydligt större grej...
 
  • Wow
Roga1337
  • Laddar…
N Niq skrev:
Om här är någon som arbetar inom vården så kan dom säkert ge bättre råd. Men jag skulle kontakta läkare för att få antibiotika mot infektion. Spikar är inte direkt rena
Jag fick ett rejält djupt kattbett en gång. Då jag "hade hört" att just kattbett är rätt infektionsbenägna uppsökte jag en vårdcentral. De tittade på såret och sa att så länge det inte verkar infekterat gör vi inget. Jag fick alltså ingen antibiotika eller annan behandling och såret läkte bra av sig självt.

Vad nu detta inspel kan vara värt...
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Detta är andra gången jag lyckas skjuta mig själv och jag kan bara anta att upplevelsen är tämligen okänd bland yrkeskriminella. Annars tror jag att tortyr med spikpistol skulle vara en betydligt större grej...
Kom osökt att tänka på Stieg Larssons bok där skurken blev fastskjuten i golvet med spikpickan.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.