galento
E EB2 skrev:
Med den attityden hoppas jag att någon trycker ut dig i mitträcket inom en snar framtid.
Du får åka lite hoj och uppleva det istället för att snacka skit .
 
  • Gilla
Tamak och 1 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Du får åka lite hoj och uppleva det istället för att snacka skit .
Jag unnar alla att åka motorcykel om man vill det men om man har din attityd till sina medtrafikanter förtjänar man att åka på en rejäl olycka själv så man lär sig lite vett.
 
Som en som inte längre åker hoj efter att den skrotats, så vet jag att många (såklart inte alla) mc-förare har väldigt bra koll på vad som händer i trafiken. En del är självbevarelsedrift - om man inte sitter i en krockzonad stålbur måste man vara försiktig. Dessutom har man ofta kortare bromssträcka på mc än i bil, så...

Ligg inte direkt efter en mc. Vi vill inte vara din kylarprydnad om något händer. Vi kan styra avstånd framåt, men avståndet till fordonet bakom kan vi inte göra mycket åt utom att försöka sprida förståelse.
 
  • Gilla
Uwe H och 7 till
  • Laddar…
MC man kommer ifatt är väl ändå ovanligt, nån veteranhoj isf? De flesta försvinner i fjärran.

Tillägg: Jag funderade länge på att komplettera med A just för att kunna skaffa någon veteran men har lagt det på hyllan, känns för osäkert att bara sitta löst ovanpå.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Borde väl vara självklart kan man tycka att folk håller ett vettigt avstånd.
Men så är det bevisligen inte i alla fall...
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
Handlar inte om huruvida det är rätt att hålla avståndet (vilket det förstås är), utan om huruvida det är rätt att slå ut tänderna på den som inte gör det (vilket det inte är).
 
galento
E EB2 skrev:
Handlar inte om huruvida det är rätt att hålla avståndet (vilket det förstås är), utan om huruvida det är rätt att slå ut tänderna på den som inte gör det (vilket det inte är).
Du kan tala om det för de som har blivit handikappade på grund av en idiot som inte kan hålla avståndet , så förbannat onödigt att få livet förstört.
Utsätter man andra för onödiga olyckrisker förtjänar man en smäll , har du varit med om detta i 100km/tim så kanske du ändrar dej. Vet att dessa åsikter delas av många bekanta som kör hoj.
 
  • Gilla
Tamak
  • Laddar…
Motorcyklisterna var helt galna i Frankrike och körde i hög hastighet mellan bilarna vid kö. Självfallet såg vi en olycka där en bil som bytte fil krockade med en.
 
galento
Fotografen Fotografen skrev:
MC man kommer ifatt är väl ändå ovanligt, nån veteranhoj isf? De flesta försvinner i fjärran.

Tillägg: Jag funderade länge på att komplettera med A just för att kunna skaffa någon veteran men har lagt det på hyllan, känns för osäkert att bara sitta löst ovanpå.
Skaffa en hoj du , det är härligt att åka.
Gillar veteraner här också 😊.
 
galento
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Motorcyklisterna var helt galna i Frankrike och körde i hög hastighet mellan bilarna vid kö. Självfallet såg vi en olycka där en bil som bytte fil krockade med en.
Finns många med mc som kör vårdslöst också tyvärr. Men inbillar mej att det är främst sporthojar . Men det är ju också en fara för andra.
 
galento galento skrev:
Finns många med mc som kör vårdslöst också tyvärr. Men inbillar mej att det är främst sporthojar .
Roliga är att det är lagligt där. Finns skyltar för motorcykel som säger max 50 vid kö 🤣
 
galento galento skrev:
Du kan tala om det för de som har blivit handikappade på grund av en idiot som inte kan hålla avståndet , så förbannat onödigt att få livet förstört.
Utsätter man andra för onödiga olyckrisker förtjänar man en smäll , har du varit med om detta i 100km/tim så kanske du ändrar dej. Vet att dessa åsikter delas av många bekanta som kör hoj.
Så med samma logik är det helt OK för dig om jag för det fall jag ser en motorcyklist som gör något olagligt eller olämpligt prejar in vederbörande i mitträcket eller åtminstone sliter av honom/henne av hojen och knäcker knäskålarna på vederbörande (inte för att jag skulle eller ens kan göra det men för resonemangets skull)?
 
galento
E EB2 skrev:
Så med samma logik är det helt OK för dig om jag för det fall jag ser en motorcyklist som gör något olagligt eller olämpligt prejar in vederbörande i mitträcket eller åtminstone sliter av honom/henne av hojen och knäcker knäskålarna på vederbörande (inte för att jag skulle eller ens kan göra det men för resonemangets skull)?
När du sitter i bilen är du ju mer skyddad än en person på mc , moped eller cykel
för den delen.Och ingen vill väl hamna i en olycka bara p.g.a av att efterföljande bilist
inte kan hålla avstånd.Du verkar drömma om preja in nån mc in i vägräcket med
kanske dödsfall som resultat , eller som du skrev önskade att nån prejade mej in
mitträcket , eller som nu knäcka knäskålarna ?
Det har aldrig varit prat om nåt sånt utan att jag skrev att håller man inte avstånd
och riskerar framförvarandes liv så tycker jag det är ok att man får ett tandläkarbesök.

Har dock märkt att avstånden hålls bra med synliga klubbmärken. Men det är klart
man blir förbannad om andra personer kör ( både mc och bil ) på ett sätt som riskerar
både sitt eget och polares liv bara för att man inte kan hålla avståndet.

Så vi får väl se om din önskan att nån trycker ut mej i mitträcket blir sann inom en
snar framtid.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Med ”tandläkarbesök” antar jag att du menar att bilföraren får tänderna utslagna (av motorcyklisten, får man förmoda). Eller var det en feltolkning?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
galento galento skrev:
Du verkar drömma om preja in nån mc in i vägräcket med
kanske dödsfall som resultat , eller som du skrev önskade att nån prejade mej in
mitträcket , eller som nu knäcka knäskålarna ?
Det har aldrig varit prat om nåt sånt utan att jag skrev att håller man inte avstånd
och riskerar framförvarandes liv så tycker jag det är ok att man får ett tandläkarbesök.
Ah ok, så det är alltså OK att bruka våld mot medtrafikanter i vissa fall och det är alltså du som avgör i vilka fall det är lämpligt och hur grovt våldet bör vara i de olika fallen. Det låter ju fullt rimligt och framförallt väldigt vuxet.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.