GAAAAHHHH!!!
Måste köpa nya brandsläckare.

JAAAAAAAAA!!!
För att de kom till användning istället för att gå ut.

GAAAAHHHH!!!
De kom till användning.

JAAAAAAAAA!!!
De gjorde sitt jobb.

GAAAAHHHH!!!
Försäkringsärende.

JAAAAAAAAA!!!
Inte min risk.
 
  • Gilla
Anna_H och 9 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har väl inget större problem med att behålla vintertiden. Det jag har problem med är att ersätta sommartiden med vintertid som en del galningar vill. Hål i huvudet. Man vill ju sitta i solen på ballen en timme extra efter jobbet.
Galenskap är att vilja ha konstlad sommartid året runt istället för normaltid som är naturlig. Vill du hänga ut ballen i solen en timme efter jobbet på vintern? Svinkallt ju...
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
T ToRy skrev:
Galenskap är att vilja ha konstlad sommartid året runt istället för normaltid som är naturlig. Vill du hänga ut ballen i solen en timme efter jobbet på vintern? Svinkallt ju...
Tiden är väl ett påhitt från början, så så kan du inte skriva.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Det har du förvisso rätt i! Äh, då avskaffar vi tid helt och hållet tycker jag! (y)
 
Gaaaahhhh, tid är ju relativt...
 
T ToRy skrev:
Galenskap är att vilja ha konstlad sommartid året runt istället för normaltid som är naturlig. Vill du hänga ut ballen i solen en timme efter jobbet på vintern? Svinkallt ju...
Som sagt skiter jag i vintern. Men ni morgonpigga jävlar vill förtöra min kvällssol på våren/sommaren/hösten och det ska ni ge fan i
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Ledsen att behöva avslöja det här för dig Anders, men antalet ljustimmar valfritt dygn är samma oavsett om sommar- eller normaltid skulle råda. :surprised: Jag vet, mind blown liksom!!!

Vet du vad det positiva är? Du kan själv styra när du går upp på morgonen! Så du kan gå upp en timme tidigare, jobba dina 8 timmar och få den där timmen extra med ballen hängande i solen, varje dag!!! Du kan till och med gå upp TVÅ timmar tidigare och få TVÅ timmar extra i solen! Glöm inte smörja in ballen dock, den kan vara känslig för solen.:ok: :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 11 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
min kvällssol
Nåja Anders, du får vara glad att du lever och förhoppningsvis tar dej ut i solen på fritiden om du inte har råd och möjlighet att styra när och var du arbetar;)
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Nu vill väl ändå Anders inte hänga MED ballen i solen, utan PÅ ballen (= balkongen) i solen…

Förväxla honom inte med medlemmen @nallepu , som nog däremot mycket väl kan tänkas hänga ut ballen i solen. ;)
 
  • Haha
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
T ToRy skrev:
Ledsen att behöva avslöja det här för dig Anders, men antalet ljustimmar valfritt dygn är samma oavsett om sommar- eller normaltid skulle råda. :surprised: Jag vet, mind blown liksom!!!

Vet du vad det positiva är? Du kan själv styra när du går upp på morgonen! Så du kan gå upp en timme tidigare, jobba dina 8 timmar och få den där timmen extra med ballen hängande i solen, varje dag!!! Du kan till och med gå upp TVÅ timmar tidigare och få TVÅ timmar extra i solen! Glöm inte smörja in ballen dock, den kan vara känslig för solen.:ok: :cool:
Man sover på morgonen.
 
  • Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Man sover på morgonen.
Det är inget fel i det, fungerar utmärkt även med normaltid och har man lämplig fastighet och årstid går det rätt bra även på en balkong;)
 
Gaaaahhh! En fråga om åtta minuters speltid generar utbrott, dragna rasistkort och krav på avgång hit och dit. Och Nicke håller upp timeout-kortet och vill helst att vi sjunger ”We shall over come…”
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
wildeside
Jag har iof eget företag och kan oftast styra mina arbetstider men dom gångerna andra är beroende av att jag jobbar (7-16) samma tid som dom så tror jag dom skiter högaktnings fullt i om jag vill börja 1 timma tidigare för att hinna hem och hänga ballen i solen eller vad det nu må vara jag vill göra medan det är ljust.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Självklart är byggahusfolket vintertidsförespråkare, något annat hade ju varit otänkbart.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Självklart är byggahusfolket vintertidsförespråkare, något annat hade ju varit otänkbart.
Normal eller sommartid spelar ju ingen roll om man själv styr sin tid, du verkar ofri och fast i gamla 'vintertidstankar'
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.