galento
tveksamt tveksamt skrev:
Nja, butiken har ingen skyldighet att sälja en vara till skyltat pris.

”I hyllan står att kaffet kostar 22 kronor. I kassan slår kassörskan in fem kronor mer. Vilket pris är det egentligen som gäller?

Henrik Örnstedt, handläggare på Konsumentverkets rättsavdelning, förklarar att svaret är lite dubbelt eftersom två lagar krockar.

– Det pris som kunden ska betala är det i kassan. Rent civilrättsligt har du inte rätt att kräva det som står på hyllan. Samtidigt säger marknadsrätten att prisinformationen vid varan ska vara korrekt, annars är det vilseledande marknadsföring, säger han.”
[länk]

[länk]
Ok dessa uppgifter har vi fått från en anställd inom handel som menar att skyltpris gäller.
 
Maria T
galento galento skrev:
GAAAHHHHHH , ja när matpriserna är så höga vill man ju inte betala mer än
man behöver , den lokala Coop affären är helt hopplös med att priser som står
på hyllkanten vid varan inte stämmer med kvittot. Det är ju priset vid varan som
gäller och har inte affären märkt rätt så det stämmer med datan får ju dom stå
för det .
När sen personalen bakom kassan meddelar att hon inte är fast anställd och
har inget ansvar för nåt så undrar man , och varför stämmer priserna på
andra affärer .
Min sammantagna uppfattning om Coop i ett nötskal!
 
  • Gilla
hapazard och 3 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Ok dessa uppgifter har vi fått från en anställd inom handel som menar att skyltpris gäller.
Det är väl så det flesta butiker fungerar "kunden har rätt" (billig goodwill) Vill minnas min lokala ICA hade/har "25kronan" för när det var fel i systemet och kund uppmärksammade felet = kunden fick tillgodokvitto på 25kr
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
gaaaaahhhhhh… känner bara Orkar Inte just nu med det mesta…
 
  • Älska
mrVoodoo och 3 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
gaaaaahhhhhh… känner bara Orkar Inte just nu med det mesta…
Kämpa! :heart:
De vänder någongång.
 
  • Älska
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
hsd
Tokslut Tokslut skrev:
Det är väl så det flesta butiker fungerar "kunden har rätt" (billig goodwill) Vill minnas min lokala ICA hade/har "25kronan" för när det var fel i systemet och kund uppmärksammade felet = kunden fick tillgodokvitto på 25kr
Coop hade det innan namnbytet, dvs. Domus Konsum Obs, var det fel pris i kassan fick man 25 kr åter
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
galento galento skrev:
Ok dessa uppgifter har vi fått från en anställd inom handel som menar att skyltpris gäller.
Vanligt missförstånd både bland arbetare och allmänhet. Och inte heller ovanligt att butiken tar det som goodwill som sagt.
 
Gah, frysen gick sönder, reparation lät inte värt det enligt företaget jag ringde, skuren kompressor med risk för dyrare fel. Om det inte var en bra modell typ så tyckte han det inte var värt det.

Nödköpte en extra frysbox begagnat, tills vi kan fundera ut en ersättare.

Sen föll snön av taket och vred sönder del av trampolinen.
 
  • Ledsen
Maria T och 2 till
  • Laddar…
GAAAAHHHHH!
Lunchade, sov, gick ner och började, tätningen gled lite trögt med YES, och så var det lite rost på axeln jag fick slipa bort. Monterade igen men fick slipa lite till, så ett tredje försök, då fastnar gummit i hålet för brytpinnen/lyftpinnen och tätningen spricker, ridå......... Gick och tog en whiskey och funderade och letade tätning på nätet. I morse monterade jag tätningen ändå, nu med lite lite fett (man ska ju dricka vattnet), det gick bra, torkade av det överblivna fettet. plockade ihop pumpen och fyllde luft i hydroforen, som tack för allt slit läcker nu säkerhetsventilen, och tätningen pyttelite. Nu ska jag straffdiska helgens skörd i köket, over and out...... Faensjävlsaskitgaaaaahhhhhhhhhhhhh
 
  • Ledsen
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Men myndigheter och service! Gaaaahhh!

Ringde till Trafikverket för att se om de hade svar på frågorna jag skickat in för tre veckor sedan, särskilt som jag inte fått något svar på min påminnelse som jag skickade för åtta dagar sedan.

Efter 45 minuter i telefonkö (såklart, det var ju 15 i kö innan mig) får jag svar av kundservice att de hade fått svar från handläggaren. Varför de inte SKICKAT SVARET VIDARE TILL MIG övergår mitt förstånd.
 
  • Wow
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tror det är dags separera

[bild]
Separera? Det löser sig självt. Det är när man gjort sådär som man får ligga i en frysbox i 8 år.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tror det är dags separera

[bild]
Ja, när mannen tycker att det duger med en ELAC subwoofer.
 
  • Haha
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Men myndigheter och service! Gaaaahhh!

Ringde till Trafikverket för att se om de hade svar på frågorna jag skickat in för tre veckor sedan, särskilt som jag inte fått något svar på min påminnelse som jag skickade för åtta dagar sedan.

Efter 45 minuter i telefonkö (såklart, det var ju 15 i kö innan mig) får jag svar av kundservice att de hade fått svar från handläggaren. Varför de inte SKICKAT SVARET VIDARE TILL MIG övergår mitt förstånd.
Haha! Påminner mig om när jag importerade en bil från USA för några år sedan och det blev nåt strul med att göra ursprungskontrollen online. Jag for in till Transportstyrelsens huvudkontor i Örebro.

I receptionen blev jag anvisad en kundtelefon i foajén istället för att få prata med nån öga mot öga.

Hand håller telefonlur, formulär och penna på skrivbord, blå vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hamnade naturligtvis i telefonkö... GAAAAHH :D
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
cpalm och 13 till
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Ja, när mannen tycker att det duger med en ELAC subwoofer.
ELAC gör svinbra subwoofers. Snärtig bas utan efterskalv
 
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.