hsd
Yepp och de små eländen bits inte inomhus ;)1
 
Grilla barfota. Inge bra

En fot visad uppifrån med en brännskada på lilltån markerad med en röd pil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
G
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Grilla barfota. Inge bra

[bild]
Grillar du kött:rofl:
 
  • Haha
enoch85 och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Grilla barfota. Inge bra

[bild]
Hmm, kom av någon anledning att tänka på Ömfot i serien Rödöga.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Provade gå på glödande kol.
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
tommib
Öppen torktumlare med avlägsnat hölje som avslöjar elektronik och komponenter inuti, i ett badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


GAAAAAAAAAAHHHHHHHH!

Kom hem imorse från semester, har 36 tim att tvätta och torka allt inför nästa semester. Då luktar det brandrök från torktumlaren.
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Wow
  • Arg
  • Älska
  • Haha
fremax och 7 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Kom hem imorse från semester, har 36 tim att tvätta och torka allt inför nästa semester.
Jag vet att det är elakt att skratta åt dig mitt i det här, men det här kan vara något av det största i-landsproblemet jag sett på länge.

Hoppas det löser sig för er och tackar för ett gott skratt. :D
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH!
I förebyggande.

Är på campingsemester och med tanke på vädret har vi bestämt oss för att avbryta 2 dagar tidigare än planerat. Sambo och dotter drömmer om att komma hem till varma sängar och att ta en varm dusch när vi kommer hem.

Jag har ännu inte upplyst dem om att värmepumpen och varmvattnet är satt på semester till utsatt dag.
Så vi kommer komma hem till ett hyfsat utkylt hus utan varmvatten.

...
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
SueSue och 10 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
[bild]

GAAAAAAAAAAHHHHHHHH!

Kom hem imorse från semester, har 36 tim att tvätta och torka allt inför nästa semester. Då luktar det brandrök från torktumlaren.
den känner jag igen från ett par år sedan. Det satt ludd på något värmeelement på baksidan. Kunde ha blivit en fin brasa. Löste sig efter en ordentlig rengöring.
 
Ghaaah.

Vilken jävla shit-show det är när jag spacklar gipsväggar. Fick till och med spackel i munnen när jag spacklade taket.

det kommer bli bra när det är klart och jag har gjort stora framsteg i tekniken idag, men vägen dit. Helvete vad fumligt det är. 1-2 extra omgångar med slip och spackel jämfört med någon som kan.
 
  • Älska
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
tommib
MathiasS MathiasS skrev:
den känner jag igen från ett par år sedan. Det satt ludd på något värmeelement på baksidan. Kunde ha blivit en fin brasa. Löste sig efter en ordentlig rengöring.
Problemet är ju att det inte går att komma åt stället där problemet förmodligen är, dvs kondensorn. Den är nämligen självrengörande. Jag tog isär maskinen rätt mycket men gick bet på slutet. Dessutom är tiden rätt begränsad eftersom fru och barn ska iväg imorgon igen. Jag ska jobba, börjar mjukt med ett nattpass sön-mån. Frågan är om det inte är jag som fortsätter semestern på jobbet eftersom frun är själv med tre barn...
 
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
tommib
Den lilla incidenten har också tvingat fram justeringar av att-göralistan såtillvida att montering av brandvarnare i tvättstugan just åkte upp på förstaplats.

Det är inte riktigt så enkelt som det låter eftersom det är internittak (=asbest), så lösningen blir att limma upp en bit plyfa i taket som sedan går att skruva i.
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Den lilla incidenten har också tvingat fram justeringar av att-göralistan såtillvida att montering av brandvarnare i tvättstugan just åkte upp på förstaplats.

Det är inte riktigt så enkelt som det låter eftersom det är internittak (=asbest), så lösningen blir att limma upp en bit plyfa i taket som sedan går att skruva i.
Bra påminnelse, det har stått på att-göra-listan ett tag, får passa på ikväll när man ändå är gräsänkling.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
"Nu är vi på väg! Paket från AMAZON EU SARL levereras idag innan 17.00. Du behöver inte vara hemma. / Bring"

följt av:

"Ditt paket från AMAZON EU SARL kunde inte levereras. Paketet körs till ombud. Du får nytt sms när paketet kan hämtas. / Bring"

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH! Hur "#¤!"¤ svårt ska det vara att ens försöka åka ut med paketet??

(Iom att "Du behöver inte vara hemma" kan jag inte öht förstå varför man försöker ljuga med att man försökt köra ut paketet)
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
  • Ledsen
SueSue och 8 till
  • Laddar…
Gaaaahhh! Punktering!

Förvånande dock att två vänliga bilister stannade inom 5 minuter för att hjälpa till. Den ena med riktig domkraft, verktyg mm och den andra med en batteridriven kompressor :surprised:.

Till råga på allt låg en däckverkstad 25 meter därifrån. De hade dock gått hem för dagen så det berättigar till ett litet extra-gahhh. Bara för att. :crysmile:.

Nu får vi se om däcket går att laga eller om det är bortom räddning. Jag befarar det senare.
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.