Idag kommer de igång. Undrar vem ska jaga vem. Jag vill veta vem är den största fuskaren.

Proffsen eller hempularen?
 
Ericc
kamilenski skrev:
Idag kommer de igång. Undrar vem ska jaga vem. Jag vill veta vem är den största fuskaren.

Proffsen eller hempularen?
Elegant bygg från stockholm kommer dom att jaga idag, har kånkat sen ispelningen för säkhets skull :).
 
Ericc
Kvällsöppet 22:40 oxå, kan hända en hel del där med.
 
Man kan inte annat än lida med familjen. Men att skriva på ett avtal med betalningsplan löpande utan koppling till färdigställande är förkastligt.

Skamligt fyndigt av "rörmokaren" att dra rören genom ventilen :(
 
E
Fast helt ärligt så var ju familjen otroligt korkade som fortsatte betala trots att de såg alla felaktigheter och som lät dem få chansen att blåsa dem ytterligare en vända med den nya firman. Man betalar väl för fasen inte för ett dåligt utfört jobb och skriker högt när de börjar med rördragning genom ventiler och fönster?! :S

Jag är definitivt nybörjare på området och vet inte allt men försöker lära mig mer genom att leta efter info på alla ställen jag kan hitta, men om de nu varit så noga med att försöka göra allt rätt så borde de väl även haft vett nog att säga ifrån? :O
 
Fattar inte varför lägga 1,8 mill på ett taklyft? Man får ju nytt för samma pris nästan. Nytt är ju alltid nytt. Har man bef grund så spar man ju massor på kostnaden.

Regel nr 1 som de bröt mot är ju att betala i förskott. Firman var ju aldrig intresserad av jobbet utan enbart pengarna. Detta är inte byggfusk utan rent bedrägeri och borde behandlas som sådant.
 
Redigerat av moderator:
Jag måste medge att jag var besviken efter att ha sett det första programmet. De daltade med Fernando vid intervjun och jag trodde att de skulle konfrontera hårdare. Robert Aschberg är rätt man för jobbet!

Sedan kan jag inte riktigt bestämma mig för om firmans syfte i högsta grad var att lura kunder. Fernando gav ju ändå ett ganska lugnt och bra förstaintryck, och jag tror inte att Fernando har några större problem med att övertala människor.

Däremot så hade jag direkt fattat att det är ugglor i mossen, om man ska betala en gång i veckan, och sedan när dom erbjuder sig att börja om i ett nytt bolag.

Jag hoppas på ett "tuffare" program nästa vecka där dessa klåpare får ligga som de bäddar.
 
har jag missat nåt? ville se det men missa det. va det nåt o ha?
 
Ericc skrev:
Elegant bygg från stockholm kommer dom att jaga idag, har kånkat sen ispelningen för säkhets skull :).
Nja konkurs har inletts i vissa av deras tidigare bolag med namnet Elegant, dock den ansvariga firmatecknaren Fernando som medverkade i programmet som huvudansvarig för verksamhet driver ett nytt bolag Stockholmskompaniet Elegant Bygg AB. Han är till och med utsedd till VD och än så länge finns det inga ogentligheter i registret för detta bolag.

http://allabolag.se/5567855779
 
Mikael_L
yllwa skrev:
har jag missat nåt? ville se det men missa det. va det nåt o ha?
http://www.tv4play.se/hem_och_fritid/fuskbyggarna?videoId=1.1538631

Rätt irriterande med tre reklaminslag i början som inte går att hoppa över.
Man kan starta visningen, gå på toa eller nåt annat i ett några minuter. Går det för långt är det bara att dra tillbaka till början med "progress-reglaget".
Hur tusan ska jag översätta progress bar?
 
Mikael_L skrev:
[länk]

Rätt irriterande med tre reklaminslag i början som inte går att hoppa över.
Man kan starta visningen, gå på toa eller nåt annat i ett några minuter. Går det för långt är det bara att dra tillbaka till början med "progress-reglaget".
Hur tusan ska jag översätta progress bar?
okayyyyy. tackar! :D
 
Mikael_L skrev:
Hur tusan ska jag översätta progress bar?
Förloppsindikatorn, kanske?
 
Ericc skrev:
Därför att nio gånger av tio är det mannen som ska vara tarzan och riva och fixa till så det blir fint. Tillslut ledsnar Jane och gör mängdutskick till dessa program. Så tror jag att det är.:)
oj oj så fel du har.......... 9 av 10 gånger sitter mannen o rullar tummarna. och har en massa önsketänkande hit o dit,, men tydligen har arslet limmat sig fast i soffan o de enda gångerna som de blir gjort nåt, är när HON agerar och bygger. så det så. piluttan dej. :D
 
Ericc
yllwa skrev:
oj oj så fel du har.......... 9 av 10 gånger sitter mannen o rullar tummarna. och har en massa önsketänkande hit o dit,, men tydligen har arslet limmat sig fast i soffan o de enda gångerna som de blir gjort nåt, är när HON agerar och bygger. så det så. piluttan dej. :D
Ja jag har inte sett/ hört ett fruntimmer i min vänkrets som har dragit igång någon renovering. Men jag vet en som skickat in och har en här hemma som skulle vilja skicka in till troligtvis bygglov så Matte skulle komma hit:). Då skulle Willy och jag kunna ta en öl iofs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.