Mikael_L
Borde heta "låtsasarga snickaren och drömmande husägare" :)
 
Ericc
Ja, det är möjligt, men han hjälper folk som har trasslat till det ordentligt. Tror att det är mängder av fruntimmer som skickar in ansökningar, och det blir det säkert med Timell/Ekdals nya program också. Kan bli en långkörare typ efterlyst:)
 
Mikael_L
Ja jag tycker inte han verkar så arg direkt, menar jag.
Jag kan ana en otroligt snäll kille, som försöker verka lite barsk, typ. :rolleyes:

Fast jag kan inte annat än hålla med om de "projekt" som han får styra upp. En del tar sig verkligen vatten över huvet ...
 
Mikael_L skrev:
Ja jag tycker inte han verkar så arg direkt, menar jag.
Jag kan ana en otroligt snäll kille, som försöker verka lite barsk, typ. :rolleyes:

Fast jag kan inte annat än hålla med om de "projekt" som han får styra upp. En del tar sig verkligen vatten över huvet ...
jag klarade mitt projekt......:D
 
Mikael_L
estwing skrev:
jag klarade mitt projekt......:D
Det var troligen ingen större risk att vi skulle få se dig på Kanal5, kan jag tänka ... :)
 
Mikael_L skrev:
Det var troligen ingen större risk att vi skulle få se dig på Kanal5, kan jag tänka ... :)
jajaja bara sköjja lite där mikael......:wow::wow:
 
mycke_nu skrev:
Tacka vet jag New Yankee Workshop. [länk]
Kul program :)
Du har möjligen inte fler tips på liknande web-tv?
 
Redigerat:
arga snickaren regerar, han tar ju upp de riktiga problemen, däremot.. avsnittet där bygglov var inne på Ven, vad jag vet så ville bygglovsmatte bygga in all den gamla elen och bara sätta nya dosor... el från 40 talet... är det inte fusk? kanske timmel kommer slå emot tv konkurrenters jobb :rolleyes:
 
Är det någon som vet när och var detta TV-program sänds?
 
Ericc skrev:
Onsdag 3 mars börjar programmet.
Den som söker skola finna...
 
Låter spännande, annars är Arga Snickaren min favorit även om han blir lite dryg när han ska leka psykolog och få dom att prata ut ordentligt kring sina problem...

Bygglov är ganska bra men Matte verkar bara ha hemlängtan hela tiden. Tur att Willy är med och bjuder på sin sköna stil och Stockholms-tugg. Mija är riktigt duktig som inredare.

Roomservice tycker jag flippat ut helt och nu är där tydligen 3 st inredare. Känns lite avslaget och ingen gnista.

Råkade slå på TV8 en söndag morgon och fick in en repris av programmet "Nytt läge". Det var faktiskt ganska bra där man dels fick följa en familj som sökte nytt boende och en familj som fick sitt hus omgjort i samma program. Inredaren Tom är helt galen och byggarna är minst lika tokiga...
 
Gillar ni verkligen Argasnickaren? Jag när serien började tänkte jag att det skulle kunna bli kul att se lite urspårade projekt men jag tycker dom har dragit det för långt. Det är ju halvt galna människor som deltar så det blir liksom lite för långt bort från hemmafixarens vardagsproblem. Eller, hemmafixarens vardagsproblem tagna till en sådan extrem att ingen känner igen sig.

Dessutom, vilket förvisso är naturligt när man pratar med tokstollarna man hittat, kör AS med sitt mantra "varför gör du detta själv, hyr in hjälp" istället för att hjälpa husägarna till ett sundare hemmafixarliv.
 
Oavsett program så visas det i princip ingenting om hur man faktiskt gör saker och ting.

Roomservice - Visar inte ett smack om hur saker kommer till med några få undantag. Finns potential att göra programmet mycket bättre, men tyvärr valde man den andra vägen den här säsongen.

Bygglov - Vad ska man säga om det här? Visst händer det att de visar hur man gör vissa detaljer men det är mer inspirationskälla till vad man kan göra, inte hur.

Äntligen hemma - Gammal är äldst, så även här. Säga vad man vill om Martin & Co, men produktionen har fattat vitsen med att följa ett projekt och faktiskt visa de olika momenten och komma med handfasta tips. Allt kan bli bättre, så även Äntligen hemma.

Agra Snickaren - Visst kan det vara skönt att få lite distans till sina egna projekt som man tycker drar ut på tiden. Tyvärr lider programmet lite av fenomenet att har man sett ett avsnitt så har man sett alla. Absolut noll och intet om hur man gör saker. Hyr in 10 man som fixar det hela istället.

Grand Designs - Skön programidé men även här är det mer att få inspiration än att se hur saker utförs. Man slås av hur billigt det verkar vara att bygga i England.

Finns det verkligen inte en publik för ett mer handfast program som mer går in på detaljnivå? Jag tänker mig att en säsong handlar det om att renovera en kåk med allt vad det innebär. Hur man byter fönster, dränerar, lägger om tak och allt som hör till. Noll inredningstips. En annan säsong kan handla om att bygga nytt med markberedning, nytt avloppsystem med mera.
 
Nu får vi inte glömma att programmen är till för att fylla ut tiden mellan reklamsnuttarna och hålla folk kvar vid burken/kanalen.

Vi får mao det vi vill ha och förtjänar. Dvs att få se Willy fåna sej.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.