Mikael_L
http://www.tv4.se/1.1327437

"Martin Timell och Lennart Ekdal jagar fuskbyggare i TV4

Förtvivlade familjer, oärliga byggföretagare och dramatiska konfrontationer. I Fuskbyggarna får familjer som blivit lurade av oseriösa hantverkare hjälp."

Det här kan bli intressant. :)


edit: Fuskbyggarna skulle tydligen programmet heta. Någon moderator får gärna byta rubriken ifall ni ids. (rätt ska vara rätt)
 
Redigerat av moderator:
Lennart som jagar Martin i 60 minuter?....
 
Ericc
Det ska bli skitkul! Man har sett på reklamen då en hantverkare rusar iväg med Lelle i hasorna :).
 
Mikael_L
bigsnucke skrev:
Lennart som jagar Martin i 60 minuter?....
:D Av döma av rubriken ja ... :D :D :)
 
När börjar programmet, detta vill man inte missa!
 
Ericc
LAINE skrev:
När börjar programmet, detta vill man inte missa!
Onsdag tror jag det börjar.
 
Ericc skrev:
Onsdag tror jag det börjar.
Å Nej! Förmodligen samma tid som Room Service i så fall... Får nog missa Room Service då:(
 
Det programmet har ju fullständigt tappat styrfart...
 
Roomservice Jonny och Mattias har liksom gjort sitt känns det som, de är inte roliga längre. Likaså äntligen hemma. Tycker det är dags för lite nytt blod.
Typ en byggsåpa direkt från verkligheten. Där man följer Kolle å Ada i deras byggvardag från ide till färdigt hus.
 
Jag tycker att Roomservice gör alldeles för simpla byggprojekt, det handlar mer om de konstiga designers vilja!
 
Ericc
Onsdag 3 mars börjar programmet.
 
Hatar personligen Bygglov, bara en mass flams och närbilder på hur man drar i en skruv. Absolut NOLL susbstans.

Tacka vet jag New Yankee Workshop. http://www.newyankee.com/index.php
 
Visst måste man kolla in programmet
Och jag håller med er om att de flesta byggprogrammen har spårat ur totalt. Syftet från början var att ge inspiration till "hemmabyggare" men nu kör man in en hel armada med hantverkare och leverantörer i bakgrunden.
Alldeles för högt tempo, för ytligt och lurar de stackare som inte ser alla dessa hanverkare som gör själva arbetet. Man kommer till en familj och tittar på vad som ska göras och vips står en långtradare utanför som lastar av sin last med byggmaterial.
 
Inte minst alla seriösa hantverkare borde reagera hårdare mot det utspridda byggfusket, säger Lennart Ekdal.


 
Ericc
Jag tycker arga snickaren är bäst.d^_^b
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.