Tycker dom e så sjukt dyra för de lilla jag skulle använda de till. Förstår om man använder det ofta. Men de 4ggr en annan åker me ris o skräp som jag inte vill elda upp så känns d smidigt med nåt enkelt bygge för o kunna packa på lite mer o stabilare
 
L
Nja, vad kostar inte materialet till dessa egna konstruktioner? Samt arbetstiden? Kan inte bli någon direkt stor vinst.
 
Jo men tiden har man. Ja virket kostar några kronor. Men har en del över sen staket bygge som lär räcka till släpet. Men ere nåt mer man behöver nå låshaspar lr nåt ? Tänkte d räcker med nån bult o mutter i nederkant för o hålla fast allt så d inte studsar av när d guppar ☺
 
Du kanske bara kan dra en repstump/ gummigrunka från staketet ner till lastöglorna?
 
Donwoody skrev:
Nån som har bra tips på hur man bygger o fäster en hemma gjord trall grind i släpet? Tänkte bygga mig ett men funderar hur ja ska göra.☺ kan hålla med om att lastnät är bra o ha när man ska te tippen me allt man sågat sönder
Du kan fästa med samma sort som på bilden, men ett spännband på varje sida håller också nere allt.

https://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/96146-gallergrind-till-slapkarra.html
Stolpar ner till släpgolvet i hörnen, liggande staket och vips färdigt. Eller dubbla stolpar om du vill kunna dela sidorna separat
 
gallergrindar är "the shit" så äre bara =)

Det sparar mycket tid då du inte behöver surra fast allting på samma sätt
 
Ja gallergrindar är bäst men lastnät har några fördelar. Det är oftast lättare att lasta på och av, eftersom man inte har några galler ivägen, nätet är billigt (200-300kr) och är lätt att förvara då det inte behövs. Släpet tar dock mycket mera lätt last om man har gallergrindar, vilket innebär färre körningar till tippen.
 
Gallergrindar kombinerat med lastnät då? Tack ni kan skicka nobelpriset med posten
 
  • Gilla
nypon
  • Laddar…
PeterStrandberg skrev:
Gallergrindar kombinerat med lastnät då? Tack ni kan skicka nobelpriset med posten
Synd på priset men...Den kombinationen har jag haft nu i 10 år på min släpa och jag har inte heller fått nobelpris för det. ;)
Men det fungerar mycket bra om man kör med ris till tippen.:D
 
Micro skrev:
Synd på priset men...Den kombinationen har jag haft nu i 10 år på min släpa och jag har inte heller fått nobelpris för det. ;)
Men det fungerar mycket bra om man kör med ris till tippen.:D
Man måste nog vara lite mer ensam om det för att få nobelpriset 😉

Jag gillar också kombon, perfekt när man lastar lättare skräp som gärna vill flyga av annars.
 
  • Gilla
Micro
  • Laddar…
Tänk på att de kan blinka lite och larma på moderna bilar.
De skickar en kort spänningspuls för att testa om lampan är hel, och det fungerar inte bra med vissa LED.
Man kan komplettera med ett effektmotstånd som skapar lite motstånd för övervakningen att reagera på.
 
Funkar bra på min 2011
 
Moderna bilar alltså. Stefan, din är ju konstruerad i början på 2000-talet.
 
De två baklyktor som sitter bak på vår Sävsjö 750 är spruckna och behöver bytas så dessa skulle vara bra.
Men tror ni det kan bli problem med vår nya Volvo av modell 2017 att det börjar blinka men även falsklarma för felaktig baklykta?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.