Mer om LEM:

http://www.lapalma.it/main/product.aspx?p=15

"Shin and Tomoko Azumi have brought innovation to a range of products, from subwoofer speakers to salt and pepper shakers to their LEM Piston Stool (2000). Named Product of the Year at the FX International Interior Design Awards in the year of its release, the often copied LEM Piston Stool reveals a rigorous and original rethinking of the form and function of seating. The sculptural seat not only swivels but also adjusts easily from counter height to bar height with a lever that activates a gas cylinder. While utility strongly determines its form, this unique stool also has a visual lightness that creates the illusion of freedom from gravity. After designing the LEM Piston Stool, Shin and Tomoko Azumi dissolved their partnership to start solo practices, and they both still develop furniture, lighting and interiors for clients worldwide. LEM is included in the permanent collection at the Victoria and Albert Museum. Made in Italy. "
 
O
Jag är osäker... Tycker inte riktigt att den passar in... Även om tanken med nytt kan vara bra.

Men om jag gillar den? Är den bekväm att sitta på? Det borde vara av intresse?
 
AndersMalmgren skrev:
Min sambo gillar denna barstol, kan inte bestämma mig om jag gillar den :D
Din sambo är modigare än dig och vågar gå utanför "Main stream". Det blir inte speciellt personligt att ligga i main stream. Lita på din sambos smak.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Jag tycker den ser billig ut och inte särskilt väldesignad. Det blir ju helt fel med krom och vitt skinn hos er. Barstolar är svårt då det inte finns särskilt mycket snyggt.
 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
Nästan fyra papp styck så inte superbilliga, men inte dyra heller
 
AndersMalmgren skrev:
Nästan fyra papp styck så inte superbilliga, men inte dyra heller
Jag bryr mig inte om vad den kostar. Den SER billig ut. Inte särskilt aktuell design. Jag gillar nedan från Hay:

C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_132415.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ALLA har Hay, alla :D Men om jag skulle ta något från dem så är det den med träben
 
falkn skrev:
Det blir ju helt fel med krom och vitt skinn hos er.
Att blanda nytt och gammalt tycker jag inte är något fel.. tvärt om. Tex tänkte vi köra mycket modernt på matdelen, och bakom bordet kommer vi även han en string-hylla som den är väldigt modern i stilen.

matdel.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
AndersMalmgren skrev:
ALLA har Hay, alla :D Men om jag skulle ta något från dem så är det den med träben
Hur många har barstolar över huvud taget? :p
 
falkn skrev:
Hur många har barstolar över huvud taget? :p
De som har en bar? Eller ska man ha vanliga stolar och känna sig som ett litet barn som inte når upp till bordsskivan? :D
 
AndersMalmgren skrev:
De som har en bar? Eller ska man ha vanliga stolar och känna sig som ett litet barn som inte når upp till bordsskivan? :D
Jo, men hur många är det? Det jag menar är att du knappast lär träffa någon annan som har samma barstol bara för du köper Hay :p
 
DEn du länka till vet jag minst 2 i vänskapskretsen som har, och räknar vi med denna är det ännu fler :D

129805_1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men vi funderar ju på Myran för matgruppen och den är ju inte heller helt unik :D
 
AndersMalmgren skrev:
ALLA har Hay, alla :D Men om jag skulle ta något från dem så är det den med träben
Då slipper du iallafall den där kromade foten! :) Det är den som gör att jag tycker att den föreslagna stolen ser lite tacky ut.
 
Det ser ut som att man kan snurra på de som din sambo gillar. Det är bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.