En av dessa kanske fungerar?
http://www.electrokit.com/motorkondensatorer.c1318

såg nu i efterhand att det var 0.5uf som efterfrågades. Men någon av de andra modellerna kanske fungerar. Annars finns det fler siter som säljer elektronik komponenter
 
Redigerat:
Varför behöver man ha en kondensator egentligen? Verkar ju vara svårt att få tag på en med just 0.5 uF...och måste det vara just 0.5 uF?
 
Kondensatorn är enkelt uttryckt för att motorn skall starta "åt rätt håll" och den nr 9 uppifrån är det original som en gång suttit i kopplingsdosan.Kör på den.
 
Nr9 ?
 
Fast det skall ju vara 0,5 uf
 
Har just varit nere i källaren och kollat min konding. Den är på 1,5 uF Rund som på bilden
 
Okey tack, vad kan hända om man köper en med mer farhad? Ska till elfa idag och hoppas hitta någon lämplig.
 
Nu har jag köpt en konding och löst dit och nu startar den direkt och åt rätt håll. Tusen tack för alla tips!
 
Jag har likadan aggregat/ PM-Luft. Jag har problem med att den blåser in så himla kallt luft att man fryser ihjäl. Vad kan man göra för att få det till lagom temperatur. Eller kan man ens göra nåt sånt. Jag har nyligen köpt huset och kan ingenting om den.
 
Kolla så att rotorväxlaren sitter i och inte "sommarplåten", kolla även så att rotorväxlaren roterar.
 
Rotorväxlaren? Haha jag vet inte vilken är vilken och hur dom ser ut. Jag kan ta bild på den o lägga upp den om du kunde se dom
 
Läs tråden, främst inlägg 1, 10-14 & 22. Där står antagligen allt du behöver veta
 
  • Gilla
LordB och 1 till
  • Laddar…
Nu har jag kollat på allt du sa. Sommar plåten sitter inte i angriparen men rotorväxlaren sitter i och den snurrar som den burde göra.
 
Har du nån värmebatteri som sitter i rören. Jag har samma agrigat som ger ut bara kall luft . Vill vete om jag har nån värmebatteri i den och vart det ska sitta.?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.