T
T Thörre skrev:
Kör Telenors (gamla bbb) enklaste paket och är nöjd.
Funkar bra och via appen eller deras hemsida så kan man streama hela sitt utbud till vilken TV/dator som helst när som helst.

Du behöver inte ens en box egentligen då du har linjär TV från mobilen som du kan skicka till en chromecast.

Tror jag betalar 149 kr i mån med en box.
Dom har även utan box då den inte behövs längre för 49kr i mån.
Ingen bindningstid.
[länk]

Telia och TV antenner tillhör en svunnen tid..
Boxen behövs väl om man inte vill hålla på via ATV eller Chromecast, men i övrigt ett bra alternativ. Bästa är ju att om det inte funkar så kan man ju avsluta direkt då det inte verkar vara nån bindningstid.

Tror dock att du kan typ samma pris från Telia om du är kund där idag och hostar upp det här från Telenor till dom. Vi fick ju Cmore och en massa annat för 199 kr i månanden, inkl tvboxen.
 
T Thörre skrev:
Kör Telenors (gamla bbb) enklaste paket och är nöjd.
Jag med! Har en box med inspelningsmöjlighet och runt 20-kanaler, varav 8 valbara i en "flexlösning", så kanske inte det absolut enklaste paketet. Betalar 264:-/månad. Jag har bredband via Telenor och har tyvärr ingen aning om detta är ett krav för att få tjänsten. Det bara fungerar kort och gott!

Har du @Dan_Johansson sett dessa trådar? Kan finnas något matnyttigt där.

https://www.byggahus.se/forum/threads/tv-internet-pa-landet.399138/
https://www.byggahus.se/forum/threa...iskanalerna-aenda.394171/page-13#post-3993961
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Det är bra. Jag bor i ett instabilt område, man har hängt fiberna i gamla ruttna telefonstolpar, som blåser ner sup i kvarten.
OT. Jag ringde Telia och ville ha billigare uppkoppling, man kan ju nu få 100 för 299:-
Jag kunde inte få 100 billigare, men jag kunde få 250 för samma pris.
299:- var bara för nya kunder att man varit kund i 34 år gav inga fördelar.
Isakare Isakare skrev:
299:- var bara för nya kunder att man varit kund i 34 år gav inga fördelar.
jag ringe telia för en vecka sedan och sa upp mitt bredband, då fick jag 299:- direkt på100/100 abo (12 månaders bindning)
jag har varit kund sen 70-talet
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ja, boxer verkar kunna leverera både tv och internet, trots att de inte finns med på öppen fibers samlingssida...
Boxer kan du ha oavsett internetleverantör. Jag stod inför samma val när jag först funderade på att på bara köra streamat via appar. Jag kände att jag vill kunna zappa :) Valet föll på Boxer flex 16 för 139:- i månaden i två år. Då har det nog kommit några andra alternativ om det skulle kännas för dyrt när de höjer till "vanligt" pris.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Kollade på "öppen fibers" samlingssida, och det funkade ju... Konstigt nog verkar den ha svårt att lista paket från leverantörerna... Telia har lägre pris ett år, viasat har gratis i tre månader. Bahnhof har något mellanting....

Enligt öppen fiber kan viasat leverera 250/250 bredband, men det går inte att välja på visats sida. Enligt öppen fiber kan Telia INTE leverera 250/250,men det går på Telias sida....
Vi körde TV via Viasat ända för tills för ett par veckor sedan. En fördel är med det är att du får kanalerna även i Viaplay-appen och kan då kolla på kanalerna över t.ex. Chromecast om du har fler TV-apparater än Digitalboxar. Du kan även pausa programmen och om du missar starttiden så går det att backa och börja kolla från början. Jag har för mig att alla (med några undantag) sändningar fanns tillgängliga i 48 timmar efter sändning så de gick alltså att starta i eftertid.

Anledningen till att jag avslutade abonnemanget var att jag inte tyckte att kostnaden kändes motiverad då 90% av allt vi kollar på ändå streamas.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
B Bonzo2000 skrev:
Vi körde TV via Viasat ända för tills för ett par veckor sedan. En fördel är med det är att du får kanalerna även i Viaplay-appen och kan då kolla på kanalerna över t.ex. Chromecast om du har fler TV-apparater än Digitalboxar. Du kan även pausa programmen och om du missar starttiden så går det att backa och börja kolla från början. Jag har för mig att alla (med några undantag) sändningar fanns tillgängliga i 48 timmar efter sändning så de gick alltså att starta i eftertid.

Anledningen till att jag avslutade abonnemanget var att jag inte tyckte att kostnaden kändes motiverad då 90% av allt vi kollar på ändå streamas.
Jag har också Viasat via parabol. Dyrt som kvicksilver om man vill ha sportpaketet. Däremot är det lättprutat, om man kan tänka sig att binda på ett år i taget. Jag har ringt och sagt upp det, då kommer direkt följfrågor bla bla osv. "Men om du får halva priset ett år då? Efter ett år kan du ju ringa igen så kan vi göra samma sak en gång till..."
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Det slutade med att vi beställde Boxer med 16 kanaler... 199 kr/mån med ett år bindningstid...

Det verkar inte finnas några "paketpris", om man bara vill kombinera tv/bredband...

Tack för all input!
 
Jahapp, två år senare, och jag ser att jag skrev 199 spänn i månaden, det stämde inte, 129 kr har vi betalat...

Nu håller bindningstiden på att gå ut, och jag har nästan fått gråa hår av boxer-boxen... (den behöver startas om allt från varje dag till några gånger i veckan) Men det verkar som vi vill ha kvar nån form av linjärtv... Samma kanalpaket går inte att få för samma pengar längre, skulle få betala 169 då..

Finns det något annat liknande, med en bättre box?
Vill egentligen bara ha möjlighet till linjärtv och helst discovery.. Bryr mig inte om det inte ingår några "play-kanaler", vi har de flesta streamingtjänster....
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Har faktisk bytt tv sen sist, så nu är den marginellt smartare än sist... Det är en teoretisk sista utväg om det inte finns något bättre boxer-boxen där ute....

Grejen är att det behöver vara så enkelt som möjligt...
Och fjärrkontrollen är viktig för frugan... Fråga mig inte varför, men så är det... :rofl:
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Och fjärrkontrollen är viktig för frugan... Fråga mig inte varför, men så är det... :rofl:
Redan på 70-talet upplevde jag fjärren som ett lyft när man fick möjlighet att byta kanal (till den andra :p) eller justera volymen utan att resa sig från soffan.;)
 
Alfredo Alfredo skrev:
Redan på 70-talet upplevde jag fjärren som ett lyft när man fick möjlighet att byta kanal (till den andra :p) eller justera volymen utan att resa sig från soffan.;)
Jaja, det är magiskt... Även om telefonen gör samma sak ÄR det inte samma sak... :rofl:
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jaja, det är magiskt... Även om telefonen gör samma sak ÄR det inte samma sak... :rofl:
Fast att styra TVn/boxen/streamen med en telefon är för mig en nödlösning. Visst går det men så oerhört mycket krångligare. Plocka fram, låsa upp, hitta rätt app, hitta rätt i appen...

Jag blev lycklig på riktigt när jag insåg att TV:ns fjärrkontroll gick att använda för att pausa/återstarta streamat media via Chromecast. En enda knapp (eller två snarare) jämfört med mobil-/platteländet! :heart:
 
  • Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Har faktisk bytt tv sen sist, så nu är den marginellt smartare än sist... Det är en teoretisk sista utväg om det inte finns något bättre boxer-boxen där ute....

Grejen är att det behöver vara så enkelt som möjligt...
Och fjärrkontrollen är viktig för frugan... Fråga mig inte varför, men så är det... :rofl:
Ca-modul med Boxerkort i TV:n. Bara en fjärr.
 
  • Gilla
Müssli och 3 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ca-modul med Boxerkort i TV:n. Bara en fjärr.
Tja, tvn har ju en fjärr, och jag antar att ett CA-kort bara är nån form av adapter, och allt annat händer inne i tvn... Kan inte säga att jag är superimponerad av LGs mjukvara, men hårdvaran är ju bra...
 
Boxerbox, vilken har du?
Vår RTI 90 bara går och går, sådär var tredje månad kan den hänga upp sig men med norsk reset så går den igen.

Frågade på någon firma om det fanns någon bättre (den är otroligt seg i menyerna) men fick mest ett skratt att det är ingen marknad för boxar numera.

Men jag är mest en relik från forna dar så jag fortsätter med relik TV.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.