Ok....jag vet inte vad du betalar för elen men jag betalar 103 öre/kwh inkl allt.
 
Får man fråga vad du har för avtal då? För vi betalar ca 102 öre/kwh + nätavgift så ditt pris låter nästan osannorlikt billigt.
 
Enk Projektet skrev:
Ok....jag vet inte vad du betalar för elen men jag betalar 103 öre/kwh inkl allt.
Kan stämma, men inte med abbonemang och elöverföring, där tillkommer en del.
Jag har 96,50 öre/kWh inkl allt + abbonemang ca 100 kr /mån + elöverföring 32,70 öre/kWh priser inkl moms.
Detta blir en total på 148 öre/kWh per/mån
Det mest anmärkningsvärda är att Fortum har höjt elöverföringen från 17,63 öre till 32,70
men sänkt abbonemangskostnaden från 2693 till 1250.
Vad ska man säga......
 
Kopierat från elsklings hemsida ang vad som ingår...

Kan jag lita på de priser ni anger på sidan?
Priserna på elskling.se uppdateras och kvalitetskontrolleras flera gånger varje dag. Som Sveriges elbytesexpert har vi under de senaste fem åren utvecklat våra interna system och rutiner för att alltid ha uppdaterad och korrekt prisinformation på sidan. elskling.se är en helt oberoende aktör och favoriserar inte på något sätt något elhandelsbolag utan jämför alla elavtal på ett komplett och objektivt sätt utifrån konsumentens preferenser.

elskling.se jämför samtliga elhandelsbolag som verkar på den svenska marknaden. Genom detta ger elskling.se en komplett och rättvisande bild av utbudet av elavtal på den svenska elmarknaden.

Viktigt att notera är att vi presenterar ett totalpris som du som konsument kommer att betala. Vi inkluderar därmed alla skatter och avgifter som elavtalet innehåller. Genom att klicka på det totalpris som anges får du se en specifikation med de beståndsdelar som ingår i priset.
 
Elskling.se kan inte sälja varken abbonemang eller nät, synd att detta inte framgår EXTRA TYDLIGT det är inte alla som vet, eller tänker på detta.Vilseledande information..eller. Som tex i ditt fall.
 
Ja tyvärr har du (Enk Projektet) nog missuppfattat det lite. Elskling och andra liknande tjänster jämför elhandelsbolag, det är de som säljer den el du gör av med till dig. Denna del kan du påverka och välja vad du vill. Sedan finns ett elnätsbolag där du bor som äger ledningarna mm. Detta företag tar betalt av dig för att leverera den el du köpt av elhandelsbolaget. Denna kostnad kan du inte påverka och den kostnaden tillkommer till de priserna som finns på tex. elskling. Elnätsbolaget har alltså monopol och agerar också därefter, dom j#vlarna...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.