T Tage97 skrev:
Tack för svar! Visst hade du stenmjöl under?
Stämmer
 
P På Fritiden skrev:
Stämmer
Jag har 0-18 under skiffer. Tror du att att det kommer hålla? Utan sprickor? 😊
 
T Tage97 skrev:
Jag har 0-18 under skiffer. Tror du att att det kommer hålla? Utan sprickor? 😊
Ingen aning 😅 "Alla" säger att det inte håller, spricker och blir skit, men för mig har det hållit bra 👍
 
P På Fritiden skrev:
Ingen aning 😅 "Alla" säger att det inte håller, spricker och blir skit, men för mig har det hållit bra 👍
Jag menade att jag inte har stenmjöl under utan 0-18 under skiffern och då kanske rör det sig mer jämför med stenmjöl som du har 😊
 
tttomten tttomten skrev:
Förstår hur du resonerar och jag har faktiskt haft samma tankar kring min altan. Men jag landar i att det är en dålig idé, rötter har en otrolig förmåga att ta sig fram och har du en spricka så letar den ner sig där.

Jag har starka funderingar kring att testa en blandning av 25-75% betong och 25-75 % hårdfog. Har inte bestämt blandningsförhållanden än dock.
har för mig jag läste på den paketen flexibel hårdfog som vi har nyligen att dom rekommenderar att man blandar ut med cement. ska se om jag kan hitta ... (ingen aning om resultat - har provat med bara hårdfog under vintern och kört den koncentrerad - den har hållt ihop utan sprickor och utan ogräs, men ser mest ut som en svarg gegga - så snyggt är det inte - receptet är att blanda ut det med grus - eller då kanske ev betong/cement)
 
P pergolan skrev:
har för mig jag läste på den paketen flexibel hårdfog som vi har nyligen att dom rekommenderar att man blandar ut med cement. ska se om jag kan hitta ... (ingen aning om resultat - har provat med bara hårdfog under vintern och kört den koncentrerad - den har hållt ihop utan sprickor och utan ogräs, men ser mest ut som en svarg gegga - så snyggt är det inte - receptet är att blanda ut det med grus - eller då kanske ev betong/cement)
https://stenmastarna.se/produkt/hardfog-850-stengra/

Den där ska inte blandas ut med något men antar det finns olika.

Det är nu fem säsonger sen vi fogade stora (1kvm) skifferplattor. Med rätt breda, typ 10cm fogar. Inte en spricka vad jag kan se.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.