Tyst vet jag inte om den är, tycker Makitas är sänkis är tystare. Fast det kanske jag inte skulle säga nu när du börjar dela ut andelar Mikael_L ;)
 
Mikael_L
Ja nu har den fått bita i något rejält :D, lite 12mm treetexskiva, eller mjuk board eller vad det nuvarande löjliga namnet lyder.

Nä knäpptyst är den ju inte, men det vore säkert duktigt av mig om jag hittar någon som påstått det. :)

Men dammuppsugandet !!!!! wow ....
Jag sågade faktiskt i köket, och bara med en sunkig dammsugare, modell sån där från rusta typ, och det blev ändå inte mer skräp än man är van att se, efter det gått en vecka sedan sista städningen.

Innan jag satt igång bestämde jag mig för att kolla att klingan satt ordentligt.
Lite irriterat konstaterade jag att dom tydligen var för snåla att sända med en insex-nyckel i lådan, förlåt systainern :surprised:.
Men när jag grävt fram en egen nyckel och började fippla med sågen hittade jag ju den som följer med maskinen, den satt ju i handtaget. ;)
Nästa trevliga lilla upptäckt var ju funktionen att både spärra rätt sänkläge för klingbyte och hålla fast klingan, - i samma spak.
Jag skulle knappast pröjsa tusen extra för en sådan funktion, men jag är definitivt tillräckligt mycket ingenjör för att dregla lite över sådana lösningar. :)
 
Haha, se där... första trampet ner i träsket. Tycker oxo dammuppsugningen är med beröm godkänd med halvsunig dammsugare.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.