Hej hej, vill bara berätta att jag köpt mig en festool ts55:a idag. Verkar oerhört fin måste jag säga.
Till helgen (när jag får skenan) blir det provkörning på en golvupphöjning jag byggt.
Betalade 3500:- Nok inkl moms för den (demoprovad en gång) med en 1400 skena. Får väl anses helt ok spec. eftersom jag får dra momsen.

Passade även på att köpe en Blå bosch GBH 36V Li borrhammae. Finns en firma som sålde den för 4400:- nok här i Oslo så då drog jag bort till bauhas och vips var den min för 3800:- Verkar vara oerhört fin den med.
Någon som provat den?

MVH
David
 
Mycket dumt köp!

Har du nån aning om hur mycket pengar, du kommer lägga på onödiga festool saker. (iofs. är inga Festool grejer onödiga men..) Snart tänker du, att det ser dumt ut med bara en systainer. Måste ha en till, men de är ju så dyra, likabra jag köpar en med verktyg i..... Du ser, DUMT!
 
Gryma verktyg Festool gör. Farsan har "snöat in" på det märket, och varje gång man lånar maskinerna så växer "ha begäret". Vet inte modelnamnet på deras lite mindre smidiga skruvdragare, men ack vad stark den är! Liten, smidig och väger inget. Drog ett par rediga skruv med den när vi skulle sätta upp reglar för inntetak hos storebror. Jag slappnade av i handleden innan jag släppte drivknappen, det seluterade nästan i en bruten handled (lärde mig rätt snabbt att det var skilnad på billiga och bra bits i samma veva).
Och det finns så många smidiga lösningar på Festolls produkter, men nackdelen är väl att deras produkter är lite för dyra för hemmabruk. Men det är ävl som alla andra "boy´s toys", vill man ha så är risken stor att man köper det.
 
davva skrev:
Hej hej, vill bara berätta att jag köpt mig en festool ts55:a idag. Verkar oerhört fin måste jag säga.
Till helgen (när jag får skenan) blir det provkörning på en golvupphöjning jag byggt.
Betalade 3500:- Nok inkl moms för den (demoprovad en gång) med en 1400 skena. Får väl anses helt ok spec. eftersom jag får dra momsen.

Passade även på att köpe en Blå bosch GBH 36V Li borrhammae. Finns en firma som sålde den för 4400:- nok här i Oslo så då drog jag bort till bauhas och vips var den min för 3800:- Verkar vara oerhört fin den med.
Någon som provat den?

MVH
David
Ett lite mer seriöst svar från min sida...

Jag har testat Boschen och den känns riktig stark. Inte lika klumpig som Dewalt och den har mer kraft än både Dewalt och Hilti´s batteri borrhammare. Den är mycket bättre än den gamla Bosch 24VRE som kändes som billig och den lät fruktsansvärd dårligt. Vilka batterier fick du med? Det finns ju en stor och en liten modell av batterierna. Du ska helst ha 2.0 ah. 1,3 ah. Känns lite för fegt till så pass stor maskin. Jag tror att 2.0 är standard, men har sett några som säljs med det lite batteri.

Grattis till din Festool! Glöm inte att kolla i den klistrade tråden med tips och tricks med maskiner. Där är många bra idéer till bl.a. Festool. Den är mycket skön att jobba med och kopplar du in dammsugare jobbar du nästan dammfritt. Detta är en av de stora fördelarna med Festool tycker jag.
 
Haha!!! Nu har jag oxå gått o blivit svartgrön :D
Köpte Ts55:an med elektronik, 2st 1400 skenor samt tillbehörssysteinern med vinkelmätare mm.
Så jäkla sweet denna såg är! Stod även i valet o kvalet om jag skulle köpa sticksågen, men efter lite om och men så blev de Bosch's 135:a som jag tyckte kändes mer genomtänkt!
I love my new tools!!! :D
 
Kör även jag med bosh 135, det enda man saknar på den är ju spliterskyddet som feston har :(

Köpte även jag in en festo idag blev en liten slip :)
 
Hmm ska kolla upp battrierna. (maskinen ligger i bilen och det är kalt ute hehe). Använde maskinen hos en kund i fredags för första gången. funkade oerhört fint. (Till och med så fint att väggen bakom rasade lite och ventilgallret flög ur)

Wagis: Vad kostade tillbehörssystainern och vad ingick i den mer än vinkelmätaren?

Ang Bosch 135 har även jag den, dock i Wurths tappning, (Ett tips! Det är Bosch maskin som säljs under wurth märket, dessutom i bättre koffert, Orsy20 samt man får med 2 paket olika blad och detta till ett bra mycket bättre pris än järnhandlaren på hörnet. Tror jag betalde cirka 1200-1300:- + moms för denna maskin.)
 
davva skrev:
Hmm ska kolla upp battrierna. (maskinen ligger i bilen och det är kalt ute hehe). Använde maskinen hos en kund i fredags för första gången. funkade oerhört fint. (Till och med så fint att väggen bakom rasade lite och ventilgallret flög ur)

Wagis: Vad kostade tillbehörssystainern och vad ingick i den mer än vinkelmätaren?

Ang Bosch 135 har även jag den, dock i Wurths tappning, (Ett tips! Det är Bosch maskin som säljs under wurth märket, dessutom i bättre koffert, Orsy20 samt man får med 2 paket olika blad och detta till ett bra mycket bättre pris än järnhandlaren på hörnet. Tror jag betalde cirka 1200-1300:- + moms för denna maskin.)
Nu köpte jag de ju i paket, men jag tror att det blev 1000:- för den. Annars är det ju ett rekpris på 1295 +moms

/Wagis
 
Dzollero>Splitterskydd finns till GST 135 så du behöver inte sakna det *ler*

/Kent
 
TS 55:an är som en genväg in i Festoolträsket, känner flera som börjat med den och aldrig riktigt tagit sig ur det grönsvarta beroendet. Tyvärr (för pensionssparandet) är jag själv en av dessa...:)
 
Nimajneb skrev:
vad är wuerth??

Gör dom både bosch 135 kopior samt dessutom festo sänksågskopior?
[länk]
Kopior och kopior, De säljer maskinerna under eget namn.
http://www.wurth.se/
 
Välkommen till syndikatet.
 
Detta är ett klassiskt inlägg från ACME:

ACME skrev:
Mmm...det är så det börjar. Ett enstaka, till synes oskyldigt, förvärv.

Men så snart det första ruset har lagt sig, och Plug-It kabeln inte luktar sådär nytt längre, börjar suget komma tillbaka. Men numer duger det inte med vilken pryl som helst. Endast hårdvara med den gröna loggan kan stilla din klåda.

Du börjar lite trevande med några Centrotec-bitsar och Novadrive-borrar, men innan du vet ordet av har de grå-gröna lådorna blivit till en drog. Du måste ha fler. Alla som finns!

Du reggar dig på FOG-forumet och letar runt på dom internationella Festool-siterna, törstandes efter nyheter. Du besöker ALLTID glasmontern med tillbehör, innan du tittar på det du egentligen kom till butiken för.

En vacker dag hittar du ett ex av Festool-katalogen hos din lokala handlare, som han motvilligt släpper ifrån sig; "Ehh...njaa...vi har ju bara ett ex. Dessutom kostar det 10 Euro"
Heck, du skulle ha gått över lik och betalat med din dotter för att få ditt alldeles eget ex!

Tolv gånger. Så ofta går du på muggen varje dag, bara för att få en anledning till att slå dig ner i lugn och ro och läsa om "Werkzeuge für höchste Ansprüche". Aldrig har du varit så ren och tom i tarmen som nu.

Emellanåt dyker det upp någon tomte som ifrågasätter dina maskiners prestanda, vilket snabbt avvisas med ett snäsande. Du vägrar inse att SYM70:an brister i kapacitet, eller att C12:an faktiskt är för klen. "Dom är ju guld när det gäller knepiga vinklar och finsnickeri", heter det.

Förnekelsen är total. Du har helt och fullt gått över till den andra sidan.

Om 20 år stryker du omkring på byggvaruhusen iförd lederhosen, och bryter på tyska.


So, Willkommen... köp du en C12:a. Det är du värd.


/A.
SYM70, TS55, RO125, PS300, EHL65, EHL850, OF1010, DS400, CDD12, RW1000, DF500, CS50, CT22 and counting...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.