K kortis skrev:
Slit ner tapen själv
va snackar du om? Väven är utmärkt att spackla på, de kan bara bli sämre av att riva ner den.
 
  • Gilla
Ants
  • Laddar…
Claes Sörmland
L Lechuza skrev:
va snackar du om? Väven är utmärkt att spackla på, de kan bara bli sämre av att riva ner den.
Väv som sitter fast plant utan bubblor kan med fördel bredspacklas. Men ibland ser det ju inte ut så. TS foto på en snutt av väggen som ska målas såg ju bra ut.
 
L Lechuza skrev:
va snackar du om? Väven är utmärkt att spackla på, de kan bara bli sämre av att riva ner den.
Ok.
 
Fruktsallad
Jag har renoverat allt från badrum, kök till måleri av tak, vägg, tapeter och bredspackling och jag måste säga att målarna är de som alltid kostar mer än jag tror.. och tar längre tid än man tror. Det är enda räkningarna jag riktigt får sätta mig ner när jag får när jag inser att de stämmer. Så ja. Det ser helt rimligt ut om det är en riktig firma med bil och material osv. :(
Målare är det man skulle ha blivit verkar de som.

Sist drog jag om elen i hela huset och satte in lite nya uttag och jordade ojordat. Det kostade mig knappt 14000 kr. Sen kom en målare och fixade till en hall där vi gick bet och fick bredspackla och måla. 24000 kr.. för EN HALL!!
 
  • Gilla
Dubadai
  • Laddar…
D Dubadai skrev:
Hej,

Vi har precis köpt vår förstas bostadsrätt, det är en 3a på 70kvm. Den var i bra skick men skulle behövas målas, samt bredspacklas då det fiberväv i nästan hela lägenheten.

uppåt väggarna
Jag har skickat säkert 12 offerter, och fick vår första offert nu.




Är detta ett rimligt kostnadsförslag eller är det åt pipsvängen?

I tidigare fastigheter har jag alltid målat själv då det varit hyresrätter, och då har det kostat ca. 6000kr för 60kvm, och detta är då färg plus material, grundfärg + 2 lager, ej någon större spackling.

Tacksam för guidning!

Tack!

/ David
 
S Snappahaneklanen skrev:
Med fiberväv menar du glasfiberväv i fiskbensmönster eller är det en slät väv?
Välj alltid slät väv, typ Microlite!
/ett tips
 
  • Gilla
jakobsbygge
  • Laddar…
Min erfarenhet efter att ha anlitat målare för en 3:a är att verkligen se till att det är proffs och ta många referenser så att ni inte får in några klåpare. Priset ser rimligt ut och ta fast pris för att slippa överraskningar och konflikter.
 
  • Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.