AnneFi skrev:
Kan man inte skicka pm? Inga notiser?
Man kan skicka PM via Meny > Inkorg

Inga notiser än tyvärr.
 
Redigerat:
Bo.Siltberg skrev:
"Appen" består alltså av ett nytt skal till mobilsajten :(
Bo, jag tror du behöver en modernare lur för att ha glädje av appen (eller mobilsajten).
 
spendera skrev:
Den har inte stöd för Android 2.3.6 som jag har på min telefon (telefonen går inte heller att uppdatera till någonting nyare) så jag kan inte använda appen.
Appen kräver tyvärr Android 4.0 eller senare. Vet inte varför det är så. Ska fråga Aaron imorgon.

95 % kör version 4 eller högre.
 
Dalbotös skrev:
Det funkar lite halvmongo om man har valt att toolbar:en skall döljas när man scrollar. Får dra tillbaka för att få upp den igen och ibland får jag dra lite hit och dit innan den kommer tillbaka.

Hittar ingenstans där man kan välja teckenstorlek ellet dylikt? Det är ju gigantiskt nu.
Det hade även varit kanon om det gick att välja bort att visa "relaterade artiklar" som ligger längst ner inne i en tråd. Jag vill se forumet och är helt ointressserad av annat jox så jag vill dölja den funktionen om det går.
På Android 4.1.2 blir texten för stor, särskilt på startsidan men även i forumet. Alternativet är att texten blir för liten. Detta är särskilt ett problem på S2 som kör 4.1.2 men om man har en gammal jailbraked S3 så är problemet ungefär det samma men inte lika mycket.

Vad har du för lur och androidversion Dalbotös?
 
Redigerat:
S4 med 4.3
 
AnneFi skrev:
Kan man ta bort relaterade artiklar under trådarna?
Dalbotös skrev:
Det hade även varit kanon om det gick att välja bort att visa "relaterade artiklar" som ligger längst ner inne i en tråd. Jag vill se forumet och är helt ointressserad av annat jox så jag vill dölja den funktionen om det går.
Enligt önskemål från AnneFi och Dalbotös har vi nu fixat så att man själv kan välja om man vill se relaterade artiklar under forumtrådar eller inte. Om man väljer bort relaterade artiklar får man en appigare och snabbare app eftersom bl a artikelbilderna då inte behöver läsas in.

Ladda ner de senaste appen och bocka ur Relaterade artiklar:

relaterade-artiklar.gif
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
fgo skrev:
Möjlighet att dölja sticky-trådarna.
Vi har också fixat så att man kan välja om man vill se klistrade trådar eller ej.

klistrade-tradar.gif
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Dalbotös skrev:
Hittar ingenstans där man kan välja teckenstorlek ellet dylikt? Det är ju gigantiskt nu.
Om man har en lite äldre telefon, t ex en S2, S3 eller en S4, som inte går att uppgradera till Android 4.4 så kan man uppleva att allt är för stort. Nu har vi fixat så att man kan välja "zoomat läge" eller standard. Personligen tycker jag att zoomat blir för stort och standard blir för litet men det är de enda vi kommit på så här långt.

visningszoom.gif
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
MaxPax skrev:
Fungerar inte i cyanogenmod 10.1 (android 4.2.2) på samsung gio gammal skrutt-telefon.

Appen startar inte ens, utan det kommer efter någon sekund upp en dialogruta där det står "Unfortunately, Byggahus has stopped."
spendera skrev:
Den har inte stöd för Android 2.3.6 som jag har på min telefon (telefonen går inte heller att uppdatera till någonting nyare) så jag kan inte använda appen.
MaxPax och spendera, Nu har vi lagt till stöd för äldre telefoner. 7725 enheter stöds nu (1553 har lagts till). Tidigare var kravet att man hade minst androidversion 4. Nu är kravet sänkt till 2.1. Testa ladda ner senaste uppdateringen av appen och se om det fungerar bättre nu.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.byggahus.app2
 
Redigerat:
Nu börjar det ju likna något! (y)
 
Fungerar fortfarande fint på Nexus 5 med Android 5.0 (y)
 
Jaha, varför ser inte jag dom inställningarna?
Samsung Galaxy S3.
Nä ni har grävt er egen grav.
Många som inte är aktiva längre.
 
Det gjorde inte jag heller förrän jag uppdaterare appen. Nu funkar det på min Experia V
 
wanegardh skrev:
Jaha, varför ser inte jag dom inställningarna?
Samsung Galaxy S3.
Nä ni har grävt er egen grav.
Många som inte är aktiva längre.
På Samsung Galaxy S3 sitter inställningsknappen här:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men precis som Patrick E säger så måste du först ladda ner den senaste appen.
 
Borde inte en uppdatering komma automatiskt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.