Det låter väldigt konstigt att bygget stoppas för att det inte är färdigt? Det låter som sagt var som att det finns en annan anledning.
 
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
C cd12 skrev:
Efter KA rapport med bilder som går att åtgärda. En del är halv färdiga.
Taket 90% klar, Fasadpanel 90% monterade.
Enligt mejlen ''efter att en besiktning gjort på fastigheten stoppar vi bygget!''
Stoppats för vidare bygge.
Det måste finnas anledningar varför bygget är stoppat.
Kan du ange dessa anledningar?
/W
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
wildeside
C cd12 skrev:
Efter KA rapport med bilder som går att åtgärda. En del är halv färdiga.
Taket 90% klar, Fasadpanel 90% monterade.
Enligt mejlen ''efter att en besiktning gjort på fastigheten stoppar vi bygget!''
Stoppats för vidare bygge.
Vad stod det i KA rapporten utan information om det så går det inte att säga bu eller bä om din situation?
Vill du inte lägga ut den på forumet så kan du PM:a mej.
Dölj information om vilken KA och adresser m.m.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Ja så är det och blir det inte mer info från TS så tackar jag för mej i den här tråden.
Va mest nyfiken för egen del varför, i vilket stadie och med vilka argument bygget stoppats.
Är själv KA och besiktningsman och skulle eventuellt kunnat hjälpa TS vidare.
Tacksam Ludde för svaret och välkommen med förslag till åtgärdsplan.. Vi vill gärna anlita en annan besiktning av en oberoende Expert.
bygget är 90% klar utsidan.60% insidan.
Vi tänker överklaga byggstoppbeslut.
 
  • Gilla
Sundlof81
  • Laddar…
De måste väl ha motiverat byggstoppet med något mer konkret än att de har gjort en besiktning.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Fairlane
C cd12 skrev:
Efter KA rapport med bilder som går att åtgärda. En del är halv färdiga.
Taket 90% klar, Fasadpanel 90% monterade.
Enligt mejlen ''efter att en besiktning gjort på fastigheten stoppar vi bygget!''
Stoppats för vidare bygge.
Är det verkligen allt som står?
"efter att en besiktning gjort på fastigheten stoppar vi bygget!''

Jag skulle gissa att det finns mer information. Om du inte vill delge den informationen av något skäl så säg det. Nu kan vi bara gissa.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det låter väldigt konstigt att bygget stoppas för att det inte är färdigt? Det låter som sagt var som att det finns en annan anledning.
Det finns fel enligt KA rapport. Men hur ska man fixa fel om vi inte kan jobba.
 
  • Gilla
HenrikP69
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
De måste väl ha motiverat byggstoppet med något mer konkret än att de har gjort en besiktning.
Det finns fel. Men hur ska man fixa fel om man inte kan jobba vidare.
 
Kommunen kanske vill ha en plan för hur felen ska åtgärdas innan man släpper på bygget igen?
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
wildeside
C cd12 skrev:
Det finns fel enligt KA rapport. Men hur ska man fixa fel om vi inte kan jobba.
Vet i f varför jag ens orkar skriva mer i den här tråden, kan vara en tråkig dag på jobbet med för mycket väntetid.
Om jag kontrar med att svara hur ska jag kunna hjälpa dej om du inte kan/vill redogöra vad KA skrivit i sin rapport och vad kommun/byggnadsnämnden skrivit.
Lycka till.
Prova med att betala din KA vad du är skyldig honom så kan han säkert hjälpa dej vidare.......
 
  • Gilla
Appendix och 11 till
  • Laddar…
U
Är det produktionsstopp för att KA hittat brister måste det vara rätt allvarliga fel, speciellt så sent i bygget.
Eller är det så att KA avsagt sig uppdraget? Du pratade om att ni bråkade om arvode. Utan KA så kan väll kommunen stoppa bygget?
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
hsd
  • Gilla
Posselosse
  • Laddar…
Fairlane
C cd12 skrev:
Det finns fel. Men hur ska man fixa fel om man inte kan jobba vidare.
Det beror väl helt på vad felen är?
Är felet att det saknas dokumentation så borde lösningen vara att tillhandahålla önskad dokumentation, inte bygga vidare.

Eftersom du inte talar om vad man anmärkt på så får vi svara utifrån den obefintliga informationen och då blir mitt svar blå.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
Vi hade en punkt att konstruktionen skulle inspekteras av kommunens byggnadsinspektör, så vi fick inte bygga igen nåt innan han kollat infästning för takstolar etc. Om man har en sån punkt i protokollet och byggt vidare, förstår jag definitivt att det blir byggstopp, för det går ju aldrig uppfylla i efterhand utan att riva.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
C cd12 skrev:
Det finns fel. Men hur ska man fixa fel om man inte kan jobba vidare.
Ta en bild på besiktningsprotokoll och beslutet om stopp och ladda upp så är det lättare att hjälpa.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.