Magnus E K Magnus E K skrev:
Såga av en bit, titta och lukta på sågytorna?

Men en anledning till att det är förbjudet att elda med annat än ved är att det är svårt för gemene man att avgöra om det man tänkt elda i praktiken är ekvivalent med ren torr ved eller om det innehåller en massa skit. Verkar inte så begåvat att riskera att förgifta luften som grannarna ska andas för att spara lite på elräkningen.
Nä, och obegåvad vill man ju inte verka.
 
F fribygg skrev:
OT: Elsa Widding är kunnig, tyvärr har hon gått med i det 'bruna laget' så hon kan inte få min röst
Kunnig, ja hon är säkert inte dum, men hon gör utbota dumma videos där hon försöker manipulera sanningen så mycket det går. Ogillar henne skarpt. När man agerar som hon gör må hon vara hur kunnig som helst, men ljuger man som en borstbindare på några punkter vågar jag inte lita på ett ord hon säger. Och det bruna laget, jag vet inte, är det SDs ärenden hon går, eller värre än så? Jag har inte läst in mig, men såg några videos för ett bra tag sen som jag med avsmak ganska direkt kände jag inte kunde med att titta på...
 
  • Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Och det bruna laget, jag vet inte, är det SDs ärenden hon går, eller värre än så?
OT: det är SDs ärenden., alltså kan hon inte få min röst.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
kulle
kulle kulle skrev:
Ja
[länk]
Det finns ju bara dyra eldkorgar där?
 
Återupplivade Kero 260 - kvar från byggtiden 2007 då den värmde upp byssjan
Haft igång den lite då och då, bytte tändning och lysfotogen för några år sen. Står i carporten/förråd men kanske kan få komma in i huset?
 
  • Kero 260 värmare tänd och lyser rött i ett mörkt carport- eller förrådsmiljö, framför en ryamatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Oh nej, den är eldad i och är undersökt och godkänd nyligen och får alltid högsta betyg av sotaren. Men vi har bara eldat med ved tidigare och nu när det börjar bli brist överallt funderar jag på vad annars man kan elda med. :p
Loggs om du kan få tag i det men lägg in en halv åt gången eller blanda med ved.
 
A Anders_Nilsson skrev:
Loggs om du kan få tag i det men lägg in en halv åt gången eller blanda med ved.
Såna har vi haft nåt år, men min man (förste eldningsansvarig) tyckte nog de var sådär. Men kanske värt ett nytt försök. :D
 
kulle
K karlmb skrev:
Det finns ju bara dyra eldkorgar där?
Det var bara menat som exempel.......
Man kan göra sin egen eldkorg.
 
Blir det nån effekt ur en såndär korg då? Tänker att det är ett bränsle som normalt kräver ganska stor syretillförsel.
 
Finns det sånna korgar eller andra grejer som man kan elda flis i I en vanlig kamin alltså?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.