blackarrow blackarrow skrev:
Nå, hur blev det? Slutade schemalagda på/av att fungera?
Någon med ZNet lite v2 föreslog i går att dra ur kabeln för internet så fortsätter inprogrammerade scheman fungera ( tills klockan dragit sig mer än vad man står ut med).
Samtidigt gick en Telldus Tellstick ZNet Lite V2 för 1232kr på Tradera just igår kväll.
Min schemaläggning med sol upp/ner slog inte om vid soluppgång i morse.
 
Vår schemaläggning funkade i morse. Får se vad som händer ikväll.
 
K Keld skrev:
Min schemaläggning med sol upp/ner slog inte om vid soluppgång i morse.
Vilken variant av Tellstick?
 
M Myckling skrev:
Vår schemaläggning funkade i morse. Får se vad som händer ikväll.
Känslan är att vår schemaläggning funkar än, får återkomma till kvällen.
Znet lite V2.
 
Min Telldus integration med Home Assistant funkar fortfarande, jag kan tända och släcka fortfarande.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Känslan är att vår schemaläggning funkar än, får återkomma till kvällen.
Znet lite V2.
Tändes här som det gjort tidigare. (y)
 
blackarrow blackarrow skrev:
Vilken variant av Tellstick?
TellStick ZNet Lite v2,
Fast nu på kvällen, funkade det:thinking:
 
Styrning av 433-enheter på Znet lite v2 via lokalt API och Home Assistant funkar också fortfarande.
 
wildeside
P pxp skrev:
Styrning av 433-enheter på Znet lite v2 via lokalt API och Home Assistant funkar också fortfarande.
Har du nån bra hjälpsida eller kan du förklara hur man integrerar Tellstick Znet V2 med HA?
 
wildeside wildeside skrev:
Har du nån bra hjälpsida eller kan du förklara hur man integrerar Tellstick Znet V2 med HA?
Det var lite bökigt, men jag följde instruktionerna här: https://community.home-assistant.io/t/telldus-tellstick-znet-lite-v2/73005/2

Kritisk var att lägga till

tellduslive:
host: <local IP address of Telldus box>


i configuration.yaml före installationen av tellduslive-integrationen i HA, annars får man aldrig valet att ansluta lokalt.
 
wildeside
P pxp skrev:
Det var lite bökigt, men jag följde instruktionerna här: [länk]

Kritisk var att lägga till

tellduslive:
host: <local IP address of Telldus box>


i configuration.yaml före installationen av tellduslive-integrationen i HA, annars får man aldrig valet att ansluta lokalt.
Tack!
Ska titta på det någon regnig dag, vill inte slösa bra dagar vid datorn.
Jag betala Telldus för 1 år framåt, slipper att stressa.
Kan inte påstå att kostnaden för Telldus premium är ett bra morot för att komma runt dom.
För att spara 24 kr/mån så vet jag många enklare och mindre tidskrävande saker som jag vet om än att försöka komma runt kostnaden för Telldus premium:rofl:.
 
  • Gilla
Marninger
  • Laddar…
P pxp skrev:
Det var lite bökigt, men jag följde instruktionerna här: [länk]

Kritisk var att lägga till

tellduslive:
host: <local IP address of Telldus box>


i configuration.yaml före installationen av tellduslive-integrationen i HA, annars får man aldrig valet att ansluta lokalt.
Jag försökte med detta, att ta bort befintlig Telldus integration och ändra i configuration.yaml var inga problem. Sen när man startar om HA så får man en fråga om man vill ansluta till lokalt API men där tog det stopp - man blir ombedd att godkänna anslutningen på Telldus webb men där får jag "The path '/tellduslive/authorize' was not found.". Jag har mailat supporten om det, jag har för mig att jag läst nånstans att stickan måste konfas om!? Nån som vet får gärna fylla i med info.
Dock var det inga problem att backa tillbaka - starta om HA och välja cloud-anslutning istället, återigen blir man slussad till Telldus men nu utan felmeddelanden.
 
  • Gilla
wildeside
  • Laddar…
wildeside
D Dublin skrev:
Jag försökte med detta, att ta bort befintlig Telldus integration och ändra i configuration.yaml var inga problem. Sen när man startar om HA så får man en fråga om man vill ansluta till lokalt API men där tog det stopp - man blir ombedd att godkänna anslutningen på Telldus webb men där får jag "The path '/tellduslive/authorize' was not found.". Jag har mailat supporten om det, jag har för mig att jag läst nånstans att stickan måste konfas om!? Nån som vet får gärna fylla i med info.
Dock var det inga problem att backa tillbaka - starta om HA och välja cloud-anslutning istället, återigen blir man slussad till Telldus men nu utan felmeddelanden.
Jag får följa dina framsteg så får vi se om du kommer på en bra lösning
 
blackarrow blackarrow skrev:
En annan beskrivning + lite kommentarer.
Configure Home Assistant to talk directly to your TellStick, [länk]
Tycker det verkar vara samma lösning. En person kommenterar liknande problem som jag noterar men utan förslag till lösning, tyvärr.
 
  • Ledsen
blackarrow
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.