R Rkarlsson skrev:
Han gillade att köra. Och han hade freecharge. Så han har nästan inte betalt "bränsle"

Fanns en mer innehållsrik artikel om honom innan men hittar inte den nu.
Han är adelsman och jobbar inte.
Använder man Chromes tillägg translate kan man läsa på svenska:
https://temagazin.de/tesla/1-million-meilen-unterwegs/

Röd Tesla-bil med text som indikerar att den är helt elektrisk och har kört över en miljon mil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L lbgu skrev:
Med tanke på bilens pris så borde man kanske förvänta sig lite högre kvalitet av en Tesla jämfört med en Kia eller Skoda. Tesla verkar ju ses som ett premiummärke, vilket knappast gäller de andra två.
Menar du att en Tesla är dyrare än en elbil från Skoda eller Kia?
 
D
L lbgu skrev:
Med tanke på bilens pris så borde man kanske förvänta sig lite högre kvalitet av en Tesla jämfört med en Kia eller Skoda. Tesla verkar ju ses som ett premiummärke, vilket knappast gäller de andra två.
De kostar ungefär samma!
 
sunnis
R Robert-san01 skrev:
Det har även Tesla fansen insett men vägrar erkänna det.

Roligast jag varit med om med koppling till Tesla var när jag skrev på FB om min erfarenhet av Tesla och en bekant började predika hur fantastiskt den var. Sedan svarade hans fru i samma tråd att hon tyckte den hade många kassa lösningar. Det blev tyst från kompisen sedan... :rofl:
Kassa lösningar och sådär kvalité lider även min BMW iX och ID.4 av också.

Vi har en Model 3 på jobbet, tycker faktiskt inte att den är så kass så många anser att den ska vara.

Funderar starkt på att byt ID.4an mot en Tesla Model Y.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
D
Redigerat:
sunnis sunnis skrev:
Kassa lösningar och sådär kvalité lider även min BMW iX och ID.4 av också.

Vi har en Model 3 på jobbet, tycker faktiskt inte att den är så kass så många anser att den ska vara.

Funderar starkt på att byt ID.4an mot en Tesla Model Y.
Har tittat på IX och ID och har samma slutsats som du. Enyak och i4 känns vettiga och dessa hör jag få klagomål om.
 
Unikt namn
D djac skrev:
Taycanen som bara laddar sitt 12V-batteri vid drift
Hur blir det här ett problem i praktiken för en som inte hängt med?


F.ö. förvirrande när förkortningen M3 helt plötsligt är Tesla Model 3, och inte BMW M3...

Tog en stund innan den poletten trilla ner.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
S slugger75 skrev:
Menar du att en Tesla är dyrare än en elbil från Skoda eller Kia?
Får erkänna att jag tog det för givet. Antar att Teslas senaste prissänkning fört ner dem till de andras nivå, men du får väl hålla med om att Tesla har lite premiumbilimage.
De jag känner som har Tesla (rätt få) hade t.ex. aldrig (och jag menar aldrig) köpt en Skoda.
Teslor ser man även parkerade utanför hus som kan beteckana som lyxvillor där man inte heller ser så många Skodor ;)
 
R Robert-san01 skrev:
Det har även Tesla fansen insett men vägrar erkänna det.

Roligast jag varit med om med koppling till Tesla var när jag skrev på FB om min erfarenhet av Tesla och en bekant började predika hur fantastiskt den var. Sedan svarade hans fru i samma tråd att hon tyckte den hade många kassa lösningar. Det blev tyst från kompisen sedan... :rofl:
Jag har inte kört en ännu. Men man är ju lite skeptiskt. För det första är det en jänk. För det andra så kommer ofta tesla upp som nybilar på bilvårdsgrupper, att de har väldigt dåligt skick i lacken från leverans.
Sen var det ju oturen med sina länkarmar?
Men jag har däremot ägt 2 moderna jänkar, en chrysler 300m som var en dröm att köra i komforten, men ett vrak rent elektriskt och groteskt DYR i delar.
Cadillac cts har jag även haft, och de var äckligt dyra delar plus att usa skrotarna vägrade hjälpa till för att plocka relä.
Morsan hade en pt cruiser och den havererade.
Så tesla är alltså ihopskruvat en chrysler och i teknik som? Apple? Samsung? eller nått.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
W witten skrev:
Refererar du till den där artikeln som var sponsrad av Hedin Bil? :rofl:
Möjligt.

Men då ser du en ratt i artikeln (den mongobildade) med undertext på att den bara gått 3000 mil. Skall en ratt se ut så efter typ 2-3 år? Plaiden kostar ju bara 1,55 miljoner (efter sänkning?) Men det kanske bara är skitsnack enligt dig?

Jag hade en volvo s70 som jag sålde till farsan, en 2000 års modell som har nyskick fortfarande på ratten. Nu hittar jag inte så lätt vad en s70 kostade splittny. Men du fattar poängen?
 
L lbgu skrev:
Får erkänna att jag tog det för givet. Antar att Teslas senaste prissänkning fört ner dem till de andras nivå, men du får väl hålla med om att Tesla har lite premiumbilimage.
De jag känner som har Tesla (rätt få) hade t.ex. aldrig (och jag menar aldrig) köpt en Skoda.
Teslor ser man även parkerade utanför hus som kan beteckana som lyxvillor där man inte heller ser så många Skodor ;)
Jag lägger ingen värdering i detta, tyckte bara det var konstigt att du insinuerade att Tesla var dyrare än andra märken.

(Valde själv mellan Tesla och Kia sist vi bytte elbil. Blev Tesla även den gången, men Kian var fin den med).
 
L lbgu skrev:
du får väl hålla med om att Tesla har lite premiumbilimage.
Det har väl bara varit pga. tekniken. Att själva bilbyggarförmågan, särskilt i USA, varit undermålig har väl alla alltid tyckt.

Premiumbilar ska vara tyska, eller italienska för dem som har råd att mest ha dem på verkstad. ;)
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
D
R Rkarlsson skrev:
Jag har inte kört en ännu. Men man är ju lite skeptiskt. För det första är det en jänk. För det andra så kommer ofta tesla upp som nybilar på bilvårdsgrupper, att de har väldigt dåligt skick i lacken från leverans.
Sen var det ju oturen med sina länkarmar?
Men jag har däremot ägt 2 moderna jänkar, en chrysler 300m som var en dröm att köra i komforten, men ett vrak rent elektriskt och groteskt DYR i delar.
Cadillac cts har jag även haft, och de var äckligt dyra delar plus att usa skrotarna vägrade hjälpa till för att plocka relä.
Morsan hade en pt cruiser och den havererade.
Så tesla är alltså ihopskruvat en chrysler och i teknik som? Apple? Samsung? eller nått.
Jag ändrade uppfattning efter en längre provkörning, hade tänkt köpa annat.
 
D djac skrev:
Jag ändrade uppfattning efter en längre provkörning, hade tänkt köpa annat.
Man får ju köra det man vill. Jag är fortfarande skeptiskt. Om de använder så billigt material så är bilarna trots sänkningen groteskt dyra.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Premiumbilar ska vara tyska, eller italienska för dem som har råd att mest ha dem på verkstad. ;)
Premium de lux! Två bilar, en på verkstaden och en man kör med. Så växlar man bara bilarna när man hämtar ut på verkstaden. :D
Eller att vaska en bil kan man också kalla det för.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.