Jag vet inte varför jag hade EasyPark på telefonen, men det kan vara av samma anledning,
Var nyss i Göteborg och parkerade på en liten parkering, var bara EP där, givetvis med sina 15% på även den.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag vet inte varför jag hade EasyPark på telefonen, men det kan vara av samma anledning,
Var nyss i Göteborg och parkerade på en liten parkering, var bara EP där, givetvis med sina 15% på även den.
När jag laddar med EP (där det inte är någon P-avgift) så tar de ingen serviceavgift, då ingår allt i priset av någon anledning...
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
När jag laddar med EP (där det inte är någon P-avgift) så tar de ingen serviceavgift, då ingår allt i priset av någon anledning...
Lär vara avtalet, jag laddade på Halmstad arena igår och där fick jag 15% trots det är fri parkering.
 
  • Arg
karlmb
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Lär vara avtalet, jag laddade på Halmstad arena igår och där fick jag 15% trots det är fri parkering.
Spännande!
 
Jag är oerhört glad att Stockholms stad släppte in privata alternativ och sen lät sin egen app bli utkonkurrerad och nedlagd. Stadens app var alltigenom usel och efter att ha fått p-böter trots att jag försökt göra rätt i den så svor jag att aldrig mer använda skiten.

För egen del kör jag helst Easypark, men har både Parkster och Aimo nedladdade med. De tre kommer jag långt med i och runt Stockholm. Möjligt att någon är lite dyrare än någon annan, men jag nyttjar så lite gatuparkering att det kan kvitta. En välfungerande app är betydligt viktigare för min del.
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
Nissens
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag är oerhört glad att Stockholms stad släppte in privata alternativ och sen lät sin egen app bli utkonkurrerad och nedlagd. Stadens app var alltigenom usel och efter att ha fått p-böter trots att jag försökt göra rätt i den så svor jag att aldrig mer använda skiten.

För egen del kör jag helst Easypark, men har både Parkster och Aimo nedladdade med. De tre kommer jag långt med i och runt Stockholm. Möjligt att någon är lite dyrare än någon annan, men jag nyttjar så lite gatuparkering att det kan kvitta. En välfungerande app är betydligt viktigare för min del.
Imponerande att du klarar dig med så få p-appar. Jag har 10 stycken..
 
  • Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
Åtminstone tre av dem du har i första bilden är väl ersatta av andra? Stockholms stads appar behövs exempelvis inte och SMS-park är väl uppköpt av Easypark.

Men jag känner igen mig. Jag har ett tjog laddappar till bilen, där är säkert en tredjedel överflödiga också, medan andra bara har någon obskyr nytta vid ett enstaka hotell jag varit på en gång.
 
Nissens Nissens skrev:
Jag har 10 stycken..
Vilka? Eller du behöver inte räkna upp alla… Jag har Parkster och EasyPark och möjligen någon till. Det räcker långt. Svenska EasyPark fungerade till och med i Finland.
 
Det var bilder med först. Jag såg bara den första, den andra verkade hänga sig. Men det är något strul med bilder på sajten nu, så vet inte om de raderats eller bara inte visats.
 
Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Vilka? Eller du behöver inte räkna upp alla… Jag har Parkster och EasyPark och möjligen någon till. Det räcker långt. Svenska EasyPark fungerade till och med i Finland.
 
  • En skärmdump av en smartphone som visar en mapp med parkeringsappar, inklusive EasyPark, Parkering, SMS Park, WayToPark, MobilPark, Parkster, P-Stockholm, BetalaP och LinPark.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • iPhone-skärm som visar mappen "Parkering" med appen "Linky" inuti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag är oerhört glad att Stockholms stad släppte in privata alternativ och sen lät sin egen app bli utkonkurrerad och nedlagd. Stadens app var alltigenom usel och efter att ha fått p-böter trots att jag försökt göra rätt i den så svor jag att aldrig mer använda skiten.

För egen del kör jag helst Easypark, men har både Parkster och Aimo nedladdade med. De tre kommer jag långt med i och runt Stockholm. Möjligt att någon är lite dyrare än någon annan, men jag nyttjar så lite gatuparkering att det kan kvitta. En välfungerande app är betydligt viktigare för min del.
Det är inte lite dyrare, 15% är mycket. Och när jag tvingades använda EasyPark i helgen blev det nästan 40% av totalen. Om man accepterar avgifterna kommer de att öka och dessutom sprida sig till resten av samhället. Varför inte outsourca kassorna på ICA med och acceptera 15% påslag på maten?

Det här är ren utsugning, avgiften skulle tas från kommunen, som nu slipper hantera mynt i P-automaterna.
 
A Anders_Nilsson skrev:
Det är inte lite dyrare, 15% är mycket.
Jag menar inte jämfört med stadens app; den var ju så dysfunktionell att den gav magsår (framför allt vad gällde hur man var tvungen att godkänna betalningen varje gång), jag menar jämfört med varandra.

Sen är det lustigt vad man minns. Jag minns att man alltid betalade för mycket i de gamla betalmaskinerna då man betslade i förskott och sällan visste exakt hur länge man behövde stå. Jag minns trasiga/ myntmaskiner som gjorde att man behövde leta efter en annan. Jag minns (nätt och jämt) helvetet med att behöva ha mynt att betala med.

Det var inte bättre förr, men det var annorlunda.

Vad gäller kostnaden parkerar jag nog bara på gatuparkering någon gång varannan månad eller så, och då värderar jag som sagt en bra app över en billig. Har man andra vanor förstår jag om man resonerar annorlunda.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Någon som varit och provkört nya Renault Scenic E-tech? lovar 622km WLTP med stora batteriet och 420 med lilla. Börjar på 464k. Låter prisvärt.
Jag var och klämde på den för några veckor sedan och den både såg och kändes rejäl. Att den sedan upplevdes lite trång beror nog på att jag kör Berlingo till vardags och då upplevs typ väldigt många "vanliga" bilar trånga efteråt.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag är oerhört glad att Stockholms stad släppte in privata alternativ och sen lät sin egen app bli utkonkurrerad och nedlagd. Stadens app var alltigenom usel och efter att ha fått p-böter trots att jag försökt göra rätt i den så svor jag att aldrig mer använda skiten.

För egen del kör jag helst Easypark, men har både Parkster och Aimo nedladdade med. De tre kommer jag långt med i och runt Stockholm. Möjligt att någon är lite dyrare än någon annan, men jag nyttjar så lite gatuparkering att det kan kvitta. En välfungerande app är betydligt viktigare för min del.
Förra året använde jag Stockholms app BetalaP endast 5 gånger och misslyckades att använda den en gång beroende på att Telias 4G nätverk då låg nere. För ett par år sedan använde jag BetalaP 2-3 gånger per vecka och hade då aldrig något problem. Dom hade tidigare en period då appen fungerade dåligt men att lägga ner den nu när den fungerar bra är dåligt. Att betala med BetalaP har aldrig haft några extra avgifter.

Det är en dålig systemlösning att vara helt beroende av ett mobilnät som inte så sällan har kortare eller längre avbrott. En bättre lösning är att checka in och ut vid en P-automat då man också med den lösningen bara betalar för exakt den tid man parkerar.
 
Här på Bästkusten har vi ju Göteborg stad parkeringdapp som fungerar utmärkt. Tyvärr räknas inte resten av rikt in i Göteborg. Men Parkster är ett bra alternativ.

Låter man pesten sprida sig tar den över, det är därför det är viktigt att inte bara passivt acceptera pålägget för snart kostar maten 500 kronor och så får du betala 600 kronor för att få betala.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.