Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Sen tycker jag den är lite ful med sin halvt odefinierade vågform på sidan. Kunde den inte varit som Passaten? Får se hur Audi A6 E-tron blir, den borde väl komma nu också?
Jo, hela id-serien har fruktansvärt intetsägande design. Nu när man är på "gen 2" av id-bilarna så borde man kliva upp ur "titta jag är en elbil"-diket och göra bilar med tydlig vw profil.
 
  • Gilla
Norrtull och 1 till
  • Laddar…
Tror dom skippar iD grejen till nästa generation. Nu är det ju bara en liten facelift på ID3 och ID4
 
Kombimodeller som ID7 med awd och 1500 kg dragvikt, samt stora batteriet börjar bli intressant utifrån vad som behövs idag. Först funktion och pris, sedan kan man fundera på utseende.
 
A AndersS skrev:
Kombimodeller som ID7 med awd och 1500 kg dragvikt, samt stora batteriet börjar bli intressant utifrån vad som behövs idag. Först funktion och pris, sedan kan man fundera på utseende.
Håller helt med - tror dock att de får se över prisbilden på ID7 inom kort - den kostar redan som hatchback med tvåhjulsdrift mer än Model Y LR och mer än 100 kkr mer än Model Y med bakhjulsdrift.

Jag ser en stor risk att bilen blir "för dyr".

/Krille
 
JanneJanne123
A AndersS skrev:
Kombimodeller som ID7 med awd och 1500 kg dragvikt, samt stora batteriet börjar bli intressant utifrån vad som behövs idag. Först funktion och pris, sedan kan man fundera på utseende.
Och just utseende verkar folk inte tycka är en så viktig parameter givet hur många Teslor det rullar ute på våra vägar.
 
  • Haha
  • Gilla
Elin Lindberg och 4 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Och just utseende verkar folk inte tycka är en så viktig parameter givet hur många Teslor det rullar ute på våra vägar.
Kompromissar hellre med utseende än funktion😉
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Och just utseende verkar folk inte tycka är en så viktig parameter givet hur många Teslor det rullar ute på våra vägar.
Model Y är fulast av dem alla. Möjligen med undantag för Cybertruck. Däremot så tycker jag Model S är rätt snygg.
 
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Model Y är fulast av dem alla. Möjligen med undantag för Cybertruck. Däremot så tycker jag Model S är rätt snygg.
Bz4x och samtliga BMW är väl fulast?

Jag tycker Model Y är helt okej, det är alltid intressant hur olika man tycker om utseende
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Bz4x och samtliga BMW är väl fulast?

Jag tycker Model Y är helt okej, det är alltid intressant hur olika man tycker om utseende
Dina kandidater är förstås också rejält fula. Bäver-BMW:n är grotesk. Min lista var dock begränsad till Teslor.
Tesla Roadster tycker jag iofs också är riktigt snygg.
 
J jocke31 skrev:
Dina kandidater är förstås också rejält fula. Bäver-BMW:n är grotesk. Min lista var dock begränsad till Teslor.
Tesla Roadster tycker jag iofs också är riktigt snygg.
Tycker överlag Tesla är ganska intetsägande. Model Y ser väl ut som en SUV gör mest, det är ju lite trendigt med en hög plan front just nu men då blir ju räckvidden därefter. Skulle inte dra mig till att säga att dom är fula, det är ju inte en Fiat multipla…
 
  • Gilla
martin43 och 1 till
  • Laddar…
Eftersom denna tråd handlar om lite allt möjligt elbilsrelaterat tänkte jag slänga iväg en fråga till de som kör id4, exempelvis @Nötegårdsgubben

Är det bara på min bil eller är halvljuset väldigt kort?
Uppskattar det till 40m innan ljuset försvinner tvärt. Dessutom en rejäl svacka på vägbanans vänstra del.
Mörk kvällsbild tagen från bilens förarsäte med utsikt över en öde gata upplyst av gatlyktor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag kör inte så mycket med bara halvljus på helt oupplysta vägar, men inget jag tänkt på. Är det led-matrix-varianten eller ”vanliga” lampor?
 
Det är LED Matrix, har kikat på något klipp och spontant tycker jag att det kan vara att vår bil är för lågt inställd.

Var första gången jag körde bilen när det var mörkt idag.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Eftersom denna tråd handlar om lite allt möjligt elbilsrelaterat tänkte jag slänga iväg en fråga till de som kör id4, exempelvis @Nötegårdsgubben

Är det bara på min bil eller är halvljuset väldigt kort?
Uppskattar det till 40m innan ljuset försvinner tvärt. Dessutom en rejäl svacka på vägbanans vänstra del.
[bild]
Id3 har samma. Och ställer du upp ljuset så det är bra så kommer alla att blinka på diig för du bländar de istället. Aldrig haft det problemet med bilar med xenon eller halogen.

Och i med du ha matrix så kan du nog räkna med att folk bländar dig ändå då matrix är riktigt dåligt i regnväder och är segt på att blända av mot mötande.
 
R Rkarlsson skrev:
Id3 har samma. Och ställer du upp ljuset så det är bra så kommer alla att blinka på diig för du bländar de istället. Aldrig haft det problemet med bilar med xenon eller halogen.

Och i med du ha matrix så kan du nog räkna med att folk bländar dig ändå då matrix är riktigt dåligt i regnväder och är segt på att blända av mot mötande.
Fast detta är med helljuset av helt, jag ser inte ett jota eftersom ljuset försvinner efter 40m om jag bländar av.

Hade föregångare till Matrix i Passaten, den stängde jag av för den bländade mötande, men där såg jag åtminstone nått med halvljuset igång.

Körde ett antal mil med Matrix igång igår, och upplevde att den gjorde sitt jobb och ingen blinkade på mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.