Yipppppieeeehhhhh .....
svärfar döck upp med stora kartongen igår.
Verkar som Japans främsta origamimästare jobbar på makita i USA
Att en i jämförelse med innhållet så liten kartong som 64cmx78cmx30cm
kan ryma 2 väskor 9 verktyg, 3 batterier, en laddare, en radio samt 2 lampor är förbryllande.
Verkar som stora grabbars import från USA clubben har fått tillökning.

Trevlig kväll
(för mig absolut)
Hobbit
 
Funderar på att ta hem ett LXT 702 kit från toolsplus då dom verkar ha oslagbart pris men vad kan frakten bli...nån som har koll?! Tacksam för information :)
Kan kanske du "Hobbit" lägga ut information om radion fungerar som vanligt på sveriges frekvensband...tack på förhand!!
 
Redigerat:
Frakt för kitet jag LXT-1200 blev 250$ tror jag svärfar sa.
Så fort jag testad radion lägger jag in en recension

@MotasH
Eller vill du ha PM ??

MvH
Hobbit
 
Hobbit,
Alltid kul att höra vad folk tycker om sina nyimporterade, för min del får du gärna skriva i tråden.

Väldigt trevligt set med maskiner må jag säga :)

Mvh Mattias
 
@Hobbit...tack för snabbt svar...du får gärna skriva i tråden om dina "tester"...radio...fungerar laddarna på 220v?!?...o.s.v...alltid kul & höra vad folk har för erfarenheter!! Funderar som sagt & beställa ett LXT 702 kit från toolsplus.com 589$ men vill ju gärna veta om det är någon vits med radion. Ska försöka övertala svärfar jag med då han kanske kan fixa kitet via kontakter i USA...tydligen enda sättet om man vill ha med "bonuspaketet gratis" (extra batteri & en valfri maskin) som endast gäller beställningar i USA!
 
P
är oxå intresserad av om makita radion funkar här i norden:)
 
Den fungerar väl hyffsat.. Den har steg om 0.2 i MHz så alla stationer som har ojämt tal efter punkten i frekvensen går lite si å så att få in.
 
Makita radion funkar alldeles utmärkt, den är omställbar (om man orkar titta i manualen) så att man kan få in "alla" frekvenser på FM bandet.

Mvh Fredrik
 
Manual?? Sånt skall man väl inte läsa :D Tja nu kan man ivafall använda radion fullt ut
 
Hej alla glada deltagare här på forumet.
Då har man med nöd & näpe hunnit med att packa up
alla kartong och provköra i alla fall borrmaskin och sågen
samt byggradion.
JA den funkar perfekt. Tycker den har verkligen bra sound.
Men eftersom jag har ju högtalare monterad samt dator med
300GB hårddisk MP3 Låtar samt många många playlist....

ÄR RADION TILL SALU

jag tar gärna emot bud via PM.
Ville inte slänga ut den på blocket till vem som helst utan höra
först om det finns interesse här.

mvH
Hobbit
 
Hobbit, nyfiken som jag är. Misstänker att du fick typ BHP452 med i det set av maskiner du köpte. Levererades den med Jacobs eller Röhm chuck?

När vi beställde sommaren 2009 fick vi maskiner med Jacobs chuck. Föredrar personligen Röhm varianten.

/Mattias
 
Jag fattar inte heller det där. Alla US-Makitor verkar ha Jacobs, och alla EU verkar ha Röhm. Helmysko. Nån patentgrej kanske?
 
Det är Jacobs
 
Tack då vet jag.

/Mattias
 
Matix skrev:
Hobbit, nyfiken som jag är. Misstänker att du fick typ BHP452 med i det set av maskiner du köpte. Levererades den med Jacobs eller Röhm chuck?

När vi beställde sommaren 2009 fick vi maskiner med Jacobs chuck. Föredrar personligen Röhm varianten.

/Mattias
Nu vet inte jag vad som är skillnaden på en Röhm o en Jacobs chuck... Vilken är att föredra??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.