Hammare&Spik Hammare&Spik skrev:
Jodå! Du förstod 100% Exakt så. Då profilen inte fyller ett syfte så kanske kapa bort är enda sättet? Annars passar den inte in i 90x90 reglarna. P.S mina bekanta tycker jag ”överdriver” med grundligheten i fönsterrenoveringen. Då de ska sitta på ett orangeri
Skulle tro att det är enklast att bara kapa bort profilen. Tänker att den inte fyller någon direkt funktion för det nya ändamålet ändå?

Säg till dina bekanta att noggrannhet lönar sig i slutändan ;) det lär hålla sig fräscht längre tid, ju nogrannare man är (y):)

Som vi sagt tidigare i tråden. Gör man det ordentligt, så dröjer det längre innan man måste ge dom kärlek igen :D
 
Hammare&Spik Hammare&Spik skrev:
Det har den fått nu när jag oljat in den tänker jag då? Som inte kan ngt fönsterrenovering :)
Jag målar aldrig falsarna däremot brukar jag halvolja eller till och med stryka ett varv med schellack beroende på bågens skick. Intressant är att jag aldrig har stött på en båge som varit målad i falsen av alla hundratals bågar jag renoverat eller tagit glas ur.
 
  • Gilla
Hammare&Spik
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Men hur var det med priset för Wibo?
Ungefär så här har jag betalat: Grund: X kr, slipstrykning (bruten) X + 7% kr och snickerifärg (bruten) X + 15% kr.
 
Hammare&Spik Hammare&Spik skrev:
Herregud! Utmaningarna tar aldrig slut. Behöver expertis! Som ni kan se på bilden med pil på fönstret så sticker det från fönstret ut en liten trä skena som bara finns på ena sidan av fönster (där pilen pekar) det gör att fönstret inte är 90g i ena kanten. Jag som ska använda mig av den här stommen till växthuset jag ska bygga. Undrar du hur ska jag bära mig åt för att få fönstret i liv med trästommen? Som det ser ut nu så är skenan ett hinder?

Otydligt formulerat men hoppas någon kan förstå :)
Jag skulle välja en elhyvel för att ta bort oönskat trä, det är snabbt billigt och går lätt att justera bågarna så de passar i facken.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.