Hej vi hade en försäljare från Energihem här igår och vi skulle få betala 220 000 för 13st 3 glasfönster och 3st altandörrar med mörkläggning i hälften av fönster-dörrar.Det var deras bästa Pvc fönster med 40 års garanti. Bestämde vi oss direkt så fick vi ner det till 190 000 för då kunde dom samtransportera med andra beställningar.
Jag börjar dock ångra mig för det gick för snabbt och det känns inte bra. Har man rätt att ångra sig? och ifall man inte får det,är priset ok eller det är för dyrt?
Dom gör allt snickeriarbete och sätter plåt utvändigt samt kör bort dom gamla fönsterna.Priset är efter rot.
 
  • Gilla
  • Haha
EvertL och 1 till
  • Laddar…
Vad står i avtalet?
 
Har du inte avtalat bort ångerrätten i kontraktet har du 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen
 
  • Gilla
Gert57 och 1 till
  • Laddar…
J jonte59 skrev:
Hej vi hade en försäljare från Energihem här igår och vi skulle få betala 220 000 för 13st 3 glasfönster och 3st altandörrar med mörkläggning i hälften av fönster-dörrar.Det var deras bästa Pvc fönster med 40 års garanti. Bestämde vi oss direkt så fick vi ner det till 190 000 för då kunde dom samtransportera med andra beställningar.
Jag börjar dock ångra mig för det gick för snabbt och det känns inte bra. Har man rätt att ångra sig? och ifall man inte får det,är priset ok eller det är för dyrt?
Dom gör allt snickeriarbete och sätter plåt utvändigt samt kör bort dom gamla fönsterna.Priset är efter rot.
Ska vara 14 dagars ångerrätt. Dock om de nu påbörjat nåt är det en sak, men de lär inte gjort så mycket på en knapp dag liksom...

Om kunden ångrar distansköpet | För företagare | Konsumentverket

När du säljer varor eller tjänster på distans till konsument,
till exempel via nätet, genom telefonförsäljning
eller hembesök är du skyldig att lämna 14 dagars ångerrätt.
 
  • Gilla
oobum och 2 till
  • Laddar…
Dom var här och knackade på också. Vilka förbannade pajaser! :mad: De försökte kränga på mig nya fönster också utan någon som helst kunskap i området. Jag förklarade upprepade gånger att jag inte var intresserad. Men hon fortsatte.

När jag ledsnade började jag ställa motfrågor som hon inte kunde besvara till värmeenergi, negativa effekter på ventilation och hur hon menade att vår energiförbrukning med de nya fönstren skulle kunna räknas in då vi redan har en väldigt låg förbrukning..

Till slut, efter ett otroligt artigt bemötande från mig, så stängde jag dörren i ansiktet på henne.
 
  • Gilla
Ulf Peter och 9 till
  • Laddar…
Fönstrerna kostar ca 2-2,5 dörrarna ca 6 pr styck från polen, högt räknat 4 tim montage pr enhet a 600 före rot plus lister mtrl osv invändigt 1000kr enhet. Frakten samtransporteras alltid.
Av alla pvc fönster jag sett har energihem bland dom fulaste och otympligaste modellerna.
Räkna själv om du gjort en bra deal :B
 
  • Gilla
fremax och 5 till
  • Laddar…
Ångra så fort du kan. Känns dessutom som ett jäkla ockerpris för skitprodukter.

Kan tillägga att mina träfönster med profilfrästa innerkarmar och bågar, svartlackerad in- och utsida. Fasta träspröjs invändigt, spröjsdelande svart glaslist och fasta aluspröjs utvändigt. 2-glas med argon. 22 enheter varav 3 fönsterdörrar (1 pardörr) kostade 108' inkl. frakt.
 
  • Gilla
Ppet och 9 till
  • Laddar…
Det är nog bra om man har en grundinställning att av ren princip ALDRIG köpa av dörrförsäljare eller telefonförsäljare. Deras erbjudanden är aldrig bra.

Så även om det låter bra, så tackar man nej. Är det så att man tack vare besöket kommer på att det vore kanske bra att byta fönster, så blir det alltid bättre att själv ta in förslag. Oftast bäst att ta från någon lokal snickare (med goda referenser), det blir bättre och billigare. Välj bort "fönsterbytarföretagen". De är oftast rena säljföretag, som bara skall sälja, sedan köper de in installatörstjänsten från billigast möjliga firma. Och maxar sin vinst.
 
  • Gilla
Joak och 23 till
  • Laddar…
Tack för alla era snabba svar.Det står i avtalet ser jag nu att vi har 14 dagars ångerrätt.Era inputs har varit värdefulla och jag skall genast ringa och ångra mig.
 
  • Gilla
shtob och 45 till
  • Laddar…
Vi har nu ångrat köpet.Det var bara att skicka in våra uppgifter på mejl så tar dom bort köpet enligt kundtjänst..Tack för hjälpen till alla som svarat.
 
  • Gilla
Ulf Peter och 32 till
  • Laddar…
J jonte59 skrev:
Vi har nu ångrat köpet.Det var bara att skicka in våra uppgifter på mejl så tar dom bort köpet enligt kundtjänst..Tack för hjälpen till alla som svarat.
Begärde ni att få en skriftlig bekräftelse? Det ska ni absolut göra, annars har ni inget bevis, att ni har ångrat er.
 
  • Gilla
sketchup och 11 till
  • Laddar…
Hur mycket var rotavdraget på ?
 
F falkn skrev:
Ångra så fort du kan. Känns dessutom som ett jäkla ockerpris för skitprodukter.

Kan tillägga att mina träfönster med profilfrästa innerkarmar och bågar, svartlackerad in- och utsida. Fasta träspröjs invändigt, spröjsdelande svart glaslist och fasta aluspröjs utvändigt. 2-glas med argon. 22 enheter varav 3 fönsterdörrar (1 pardörr) kostade 108' inkl. frakt.
Varifrån?
 
J jonte59 skrev:
Tack för alla era snabba svar.Det står i avtalet ser jag nu att vi har 14 dagars ångerrätt.Era inputs har varit värdefulla och jag skall genast ringa och ångra mig.
Nej inte bara ringa, skriftligt är bättre
 
  • Gilla
jonte59 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.