Status
Inte öppen för fler kommentarer.
R RalleB skrev:
Du börjar med att ta åt dig av vad vi skriver samt svara på frågor etc. innan du börjar fråga nya frågor.

Steg 1 utan tvekan är att mäta batteriet med avslagen bil samt mäta batteriet med bilen igång.
Vad otrevlig stämning det blev.. Jag vet inte hur man mäter. Kan du berätta hur man gör det?
 
  • Gilla
  • Haha
Sernando och 2 till
  • Laddar…
M Förstagångsköparen skrev:
Det funkar jättebra. Förutom dessa felkoder. Är det bara att dra ut pluspoolen på batteriet en stund för att åtgärda koderna eller vad gör man?
Man köper en felkodsläsare till OBD2 uttaget och släcker felkoderna med.
Kör en ordentlig runda först så att generatorn får en chans att ladda batteriet ordentligt eller koppla på en bra laddare över en helg så att batteriet blir fulladdat.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Man köper en felkodsläsare till OBD2 uttaget och släcker felkoderna med.
Kör en ordentlig runda först så att generatorn får en chans att ladda batteriet ordentligt eller koppla på en bra laddare över en helg så att batteriet blir fulladdat.
Jag körde 2 timmar till och från Kalmar idag.. Så det blev 4 timmar.
 
M Förstagångsköparen skrev:
Jag körde 2 timmar till och från Kalmar idag.. Så det blev 4 timmar.
Då ska du ha laddat ordentligt om generatorn är frisk och batteriet tar laddning ordentligt.
Är det en B7 du har?
 
M maxmsm skrev:
Då ska du ha laddat ordentligt om generatorn är frisk och batteriet tar laddning ordentligt.
Är det en B7 du har?
Vad är en B7?
 
M maxmsm skrev:
Då ska du ha laddat ordentligt om generatorn är frisk och batteriet tar laddning ordentligt.
Är det en B7 du har?
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDi BlueMotion har jag
 
  • Ledsen
Nalleman64
  • Laddar…
M Förstagångsköparen skrev:
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDi BlueMotion har jag
B7 är vilken kaross.. hur gammal är den?
 
M Förstagångsköparen skrev:
Vad är en B7?
Det är Passaten som tillverkades till 2014(har jag för mej var sista året), jag har en -13.
Jag fick ungefär samma felkoder på min Jetta -12 när batteriet hastigt och lustigt gav upp förra sommaren.
 
  • Gilla
Svein H
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
B7 är vilken kaross.. hur gammal är den?
Ok jag kan inget om bilar. Jag skrev i inledningen att bilen är ifrån 2014
 
  • Gilla
UffePlåtis
  • Laddar…
M Förstagångsköparen skrev:
Ok jag kan inget om bilar. Jag skrev i inledningen att bilen är ifrån 2014
Då ska det vara en B7.
 
M maxmsm skrev:
Det är Passaten som tillverkades till 2014(har jag för mej var sista året), jag har en -13-
Jag fick ungefär samma felkoder på min Jetta -12 när batteriet hastigt och lustigt gav upp förra sommaren.
Åfan. Det är så märkligt om det skulle vara fallet för batteriet för mig eftersom batteriet är sprillans nytt.

Det måste ha hänt när jag kopplade in laddaren till mobilen i uttaget inuti bilen.

Borde inte felkoderna försvinna om man kopplar ur pluspoolen på batteriet en gång?
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Då ska det vara en B7.
Okej och vad säger det om min situation?
 
M Förstagångsköparen skrev:
Åfan. Det är så märkligt om det skulle vara fallet för batteriet för mig eftersom batteriet är sprillans nytt.

Det måste ha hänt när jag kopplade in laddaren till mobilen i uttaget inuti bilen.

Borde inte felkoderna försvinna om man kopplar ur pluspoolen på batteriet en gång?
Jag tvivlar på att det är spänningsomvandlaren som ger problemet, att koppla ur batteriet kommer inte att hjälpa för felkoderna är lagrade i bilens dator.
Köp en felkodsläsare tex:

https://www.biltema.se/bil---mc/ver...elkodslasare/felkodslasare-for-vag-2000040208

Har du spänningsomvandlaren inkopplad hela tiden?

Frågan om B7 var mest för att då ska samma felkodsläsare som jag har funka.
 
  • Gilla
balloo och 1 till
  • Laddar…
Jag har haft samma julgran lysande på panelen förutom "glödlampan" till vänster vid varvräknaren. Har samma modell som du årsmodell 2013. Det var en ABS-sensor som pajade som var orsaken.
 
  • Gilla
UffePlåtis och 1 till
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Jag tvivlar på att det är spänningsomvandlaren som ger problemet, att koppla ur batteriet kommer inte att hjälpa för felkoderna är lagrade i bilens dator.
Köp en felkodsläsare tex:

[länk]

Har du spänningsomvandlaren inkopplad hela tiden?

Frågan om B7 var mest för att då ska samma felkodsläsare som jag har funka.
Ok det var ett sånt lustigt sammanträffande isåfall.

Antar att bilen inte går igenom en besiktning när dessa lampor lyser?
 
  • Gilla
  • Haha
UffePlåtis och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.