Ok, tack för tipset!
Hur kan jag dock ladda batteriet utanför maskinen? Behöver jag då en speciell laddare eller går det att lösa på annat sätt??
 
Du får nog skruva isär den lite och kolla om det t.ex är dålig kontakt mellan laddintaget och kretskortet.
 
M math_a skrev:
Ok, tack för tipset!
Hur kan jag dock ladda batteriet utanför maskinen? Behöver jag då en speciell laddare eller går det att lösa på annat sätt??
Har liknande problem, löste du det och i s f hur gick du till väga?
 
D davve-78 skrev:
Har liknande problem, löste du det och i s f hur gick du till väga?
Jag har skruvat isär den ett antal gånger nu och sökt kassa kablar mm, laddat externt men tyvärr inte fått liv i den...
 
Testa med att byta moderkortet, det kostar 1299, hör av dig om det hjälpte.
 
Jag lyckades till slut få igång den genom att sätta ihop en hel av två trasiga. Frontsensor och display från en, och resten från den andra så gick det bra.
 
  • Gilla
Tomas Hultman
  • Laddar…
Härligt. var den heldöd pga frontsensorn eller displayen skulle du säga:thinking:
 
Nja, svårt att säga men det enda som hände från start var att laddstationen gav livstecken. Sedan var det mycket trixande med att plocka delar från de två olika...
 
T Tw91 skrev:
Testa med att byta moderkortet, det kostar 1299, hör av dig om det hjälpte.
Hej, jag har liknande problem som beskrevs i denna tråd. Har du kunnat köpa nytt moderkort och i så fall var?
Let me repair säljer i varje fall inte några utan att man skickar hela maskinen på felsökning/reparation.
 
K
B Bjos skrev:
Hej, jag har liknande problem som beskrevs i denna tråd. Har du kunnat köpa nytt moderkort och i så fall var?
Let me repair säljer i varje fall inte några utan att man skickar hela maskinen på felsökning/reparation.
Har du kollat kablarna till frontcensorn?
 
Har kollat men får dubbelkolla. Är inte svagströmsingenjör men verkar märkligt om sensorerna eller laddstationen ska kunna påverka om det går att få liv i displayen öht. Borde den inte i alla fall starta upp och meddela ev problem, tex ingen kontakt frontsensor?
 
K
B Bjos skrev:
Har kollat men får dubbelkolla. Är inte svagströmsingenjör men verkar märkligt om sensorerna eller laddstationen ska kunna påverka om det går att få liv i displayen öht. Borde den inte i alla fall starta upp och meddela ev problem, tex ingen kontakt frontsensor?
Prova att tvångsladda först
 
K Klacken skrev:
Prova att tvångsladda först
Provade kicka in roboten och fick i alla fall, om än ett kort livstecken. Inte från displayen men ledlampan på laddplattformen lyste rött ett ögonblick. Därefter inget ljus alls.

Har kollat att ström går fram till "charger"-kontakten på kortet. Visar 11 och ibland 32 volt. Märkligt för på laddstationens pinnar mäter jag upp 6. På ingående från trafo till stationen 32. I roboten på första strömkontakt före kortakt till kortet: 11, och ibland 32......

Fler ideer mottages tacksamt!
 
K
B Bjos skrev:
Provade kicka in roboten och fick i alla fall, om än ett kort livstecken. Inte från displayen men ledlampan på laddplattformen lyste rött ett ögonblick. Därefter inget ljus alls.

Har kollat att ström går fram till "charger"-kontakten på kortet. Visar 11 och ibland 32 volt. Märkligt för på laddstationens pinnar mäter jag upp 6. På ingående från trafo till stationen 32. I roboten på första strömkontakt före kortakt till kortet: 11, och ibland 32......

Fler ideer mottages tacksamt!
Lyser stationen grönt när du inte har roboten i stationen`?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.