hanli755 skrev:
Att fixa väggen är inget problem. När min man besökte huset visade det sig att man faktiskt satt upp listen på väggen. Kolla in bilderna.

Det vi inte förstår är varför man gjort det innan vi kommit överens om hur vi ska göra med trappen...
En inte allt för vild gissning är att de insett misstaget och försöker få det att se så bra ut som möjligt för att slippa en diskussion om att de klantat sig och att ni kräver att de ska fixa en trapp som är anpassad för er planlösning och som ni borde haft från första början.
 
mr_bygg skrev:
Dessutom så är det väl helt uppenbart fel trappa som är beställd/levererad och att kräva att kunden bland hundratals detaljer ska reagera på det är väl lite och ta i.
.
Jag bara säger att man kan nog inte beskylla snickarna för att montera den trappan som finns på ritning om man själv har godkänt ritningarna....e där en glipa på ritningen så borde den synas. Sen är det ju fortfarande MH som har gjort fel från början som ritat fel så TS borde fortfarande kunna gå skadelös även om de godkänt ritningen om inte felet var lätt att se.

Edit: Sen som du även skrev, snickarna borde reagerat. Mina snickare frågade om allt även om det stod på ritning, t.ex. placering av garderober...vilken riktning golvet skulle ligga i osv...
 
T
Jag tippar på att de "tänkt" sig att man ska få plats med handen mellan det övre barriären och handledaren. Men istället för att flytta det barriären längre från trappan så flyttade man av misstag vagnen längre från barriären... ?
 
Efter några telefonsamtal fram och tillbaka mellan oss, säljaren, byggledare och Myresjöhus centralt så har det löst sig bra. Vi får en ny trapp och får denna gång godkänna ritningen innan trappen beställs.

Tyvärr hinner vi inte få trappen innan vi flyttar in (på lördag), men det är en mindre problem. Just nu känns det bara så skönt att vi får en ny trapp och slipper irritera oss på den felaktiga trappen för all framtid.

Tack för alla synpunkter!

Obs. Vi har aldrig någonsin beskyllt snickarna, dom har gjort en kanonjobb med vårt hus. Vi är hur nöjda som helst.
 
Skönt när det löser sig på ett bra sätt!
 
Snyggt löst av husföretaget!
 
Vad bra att det löste sig så smidigt! :)
 
Rapportera i denna tråden när ni fått trappen och visa bilderna för annars så kanske någon annan drabbas och inte får rättelse.
Jag kan säga att trappen ser konstig ut i andra svängen...kan inte vara riktigt för i promenadlinjen så får det inte se ut så där så uppmärksamma leverantören på det så att ni får en riktig trapp!

Ledstänger ska ha identisk lutning med trappen annars så blir det alldeles galet
 
JOW skrev:
Hur menar du gaia? Räcke kan det väl vara, men man behöver kanske inte ha alla pinnar ner till vangstycket..

Edit: Tillägg: när man bygger trappan i rätt bredd dvs...
ach ja, det är dom dubbla pinnarna som är fel? .... :)
Ledstången satt ju fäst på dom så det såg ut att dom behövdes :)
gaia
 
Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.