Har ingen egen erfarenhet av växten eller denna sida för den delen men noterade att de använde en annan formulering kring just bären.
Visa bilaga 546953
 
  • Skärmdump av webbsida för försäljning av Taxus x media "Hillii" med information och en liten bild av växten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Har ingen egen erfarenhet av växten eller denna sida för den delen men noterade att de använde en annan formulering kring just bären.
[bild]

Den har jag missat. Men är inte få. På dom plantor det kommit på är det fullt av bär.
 
Även denna info finns att läsa
”Plantorna är huvudsakligen skildkönade, och eftersom de förökas med sticklingar får vissa sorter bär och andra inte. En del av plantorna eller enstaka grenar kan dock byta kön spontant.”
 
Jag tycker inte du ska vara då orolig. För att häcken ska bli riktigt snygg ska den klippas regelbundet och då får den inga bär. Jag misstänker att du inte hunnit klippa häckbarnen. Det är inte en billig häck och du kommer inte att ångra dig när den väl kommit igång - i mitt tycke en av de vackraste häckarna. Se bara till att du nu klipper den en gång årligen och putsar den före hösten. Den är mycket långlivad och går att föryngra - vilket man inte kan med thuja.
 
  • Gilla
Citrona och 6 till
  • Laddar…
R Rosarosi skrev:
Den har jag missat. Men är inte få. På dom plantor det kommit på är det fullt av bär.
Du får väl visa lite bilder då så att experterna kan uttala sig.

Och det är väl vad sidan du köper säger som gäller. Inte vad du ev läser på andra sidor.
 
  • Gilla
Flamman och 3 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Jag tycker inte du ska vara då orolig. För att häcken ska bli riktigt snygg ska den klippas regelbundet och då får den inga bär. Jag misstänker att du inte hunnit klippa häckbarnen. Det är inte en billig häck och du kommer inte att ångra dig när den väl kommit igång - i mitt tycke en av de vackraste häckarna. Se bara till att du nu klipper den en gång årligen och putsar den före hösten. Den är mycket långlivad och går att föryngra - vilket man inte kan med thuja.
ja vi fastnade ju verkligen för idegran och alla i området har thuja så vi ville ha något annat . vi har precis planterat den.
Den är bara ca 60cm för tillfället. Men okej om man klipper och putsar den som man ska slipper man Bären då alltså ?
 
Appendix Appendix skrev:
Du får väl visa lite bilder då så att experterna kan uttala sig.

Och det är väl vad sidan du köper säger som gäller. Inte vad du ev läser på andra sidor.
fixar bilder imorgon :)
 
Appendix Appendix skrev:
Du får väl visa lite bilder då så att experterna kan uttala sig.

Och det är väl vad sidan du köper säger som gäller. Inte vad du ev läser på andra sidor.
där är ca halva Häcken precis när vi planterat den. Ska fixa närbilder imorgon när det är ljust på bären.
 
  • Nyplanterad häck av gröna växter längs med en skogsbryn på en solig dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta bort bären nu om du har småttingar i familjen. Sedan blir det automatiskt inga bär eftersom den klipps.
 
  • Gilla
leffeisala och 2 till
  • Laddar…
Uppdatering

Pratade med deras kundtjänst idag och blev otroligt glatt förvånad.
Inte alls van vid så bra bemötande när man kommer med en reklamation.

Dom sa att dom antagligen råkat skicka fel häck och kommer kompensera oss med ny häck samt bjuda på arbetet som plåster på såren.
Så vi kommer få rätt häck och slipper plantera om den själva :D
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Jonis2 och 34 till
  • Laddar…
R Rosarosi skrev:
Uppdatering

Pratade med deras kundtjänst idag och blev otroligt glatt förvånad.
Inte alls van vid så bra bemötande när man kommer med en reklamation.

Dom sa att dom antagligen råkat skicka fel häck och kommer kompensera oss med ny häck samt bjuda på arbetet som plåster på såren.
Så vi kommer få rätt häck och slipper plantera om den själva :D
Ibland löser dig sig bara. Va härligt :D
 
  • Haha
  • Gilla
leffeisala och 1 till
  • Laddar…
D Droynas skrev:
Ibland löser dig sig bara. Va härligt :D

Ja men verkligen! :D
 
  • Haha
leffeisala
  • Laddar…
Det lät för bra för att vara sant så jag var tvungen att kolla att Rosarosi inte var ett nytt konto skapat av thuja.se.:crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Citrona och 3 till
  • Laddar…
H Harmagedon skrev:
Det lät för bra för att vara sant så jag var tvungen att kolla att Rosarosi inte var ett nytt konto skapat av thuja.se.:crysmile:
hahaha ja men kände också att det va för bra för att vara sant. Men dom erkände sitt misstag och va Måna om nöjda kunder :crysmile:;)
 
R Rosarosi skrev:
Men dom erkände sitt misstag och va Måna om nöjda kunder :crysmile:;)
Vad var det för sort du fick och som var fel?

Egners växter bör få extra stjärna på nätet!
 
  • Gilla
MartinP666
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.