Staffans2000
På tal om det. Jag undrade var vår man med många namn tagit vägen. Det stod att han var "bannad".
Är det pga. att han ofta blir "för(bannad)"? Men vad betyder ordet "bannad"? På svenska menar man att någon blivit slagen på fingrarna, eller er det ett svengelskt ord.

Staffan
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
På tal om det. Jag undrade var vår man med många namn tagit vägen. Det stod att han var "bannad".
Är det pga. att han ofta blir "för(bannad)"? Men vad betyder ordet "bannad"? På svenska menar man att någon blivit slagen på fingrarna, eller er det ett svengelskt ord.

Staffan
Utan att veta, så tror jag det går lätt att som bannad och avstängd medlem att bara nyregistrera sig under nytt namn och sedan dra igång med inlägg.
Forumet tycks inte ha någon högre säkerhet mot detta.
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
På tal om det. Jag undrade var vår man med många namn tagit vägen. Det stod att han var "bannad".
Är det pga. att han ofta blir "för(bannad)"? Men vad betyder ordet "bannad"? På svenska menar man att någon blivit slagen på fingrarna, eller er det ett svengelskt ord.

Staffan
Kommer från engelskans "ban" .. :)
 
Staffans2000
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Kommer från engelskans "ban" .. :)
Men det stavas ju "BannEd".
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Men det stavas ju "BannEd".
Ban = stänga ute från forumet/spelet
Banned = har blivit utestängd
 
Bannad = Har fått stryk.
 
BirgitS
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Kommer från engelskans "ban" .. :)
Fast ordet som sådant är ju mycket äldre i svenskan, framför allt katolska kyrkan bannlyste ju folk för många århundraden sen eller som det också kunde heta "lysa i bann".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Banna
 
  • Gilla
p.lundgren och 2 till
  • Laddar…
Det kan väl både betyda och skrivas som lite av varje , vilket passar bra i sammanhanget . och alla verkar ju förstå vad som hänt .
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Hemmakatten
Tycker absolut INTE att man ska införa någon Ogilla-knapp.

Varför ska man klanka ned på folk. Byggahus har en, för det mesta, god stämning och den bör man behålla. Uppmuntra och ge konstruktiva råd.

Håller man inte med, så är det bara att låta bli att svara.
 
Redigerat:
  • Gilla
p.lundgren och 4 till
  • Laddar…
Varför tolkar ni det som negativt? Alla tycker inte likadant, det måste ni väl veta :oops:
 
Idag saknar jag rubrikraden: " Start - Forum - Bilder osv."
Ska den inte finnas mer? Jag tycker den var praktisk. I synnerhet under forum där man kunde klicka för "Senaste".

Skärmdump av en webbsida för byggforum med öppen sökning för "kakelugn" och en sorteringsfunktion markerad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan man välja om man vill ha menyn på vänsterkanten eller som förut ovanför?
Det föll mig verkligen inte i smaken att ha den på vänsterkanten, det var för mycket skärmyta.
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.