Kan ni fixa den lilla buggen som gör att det alltid blir en radbrytning först när man börjar skriva ett inlägg?
 
I vilken enhet och webbläsare blir det en radbrytning först när man börjar skriva sitt inlägg?
 
I Firefox både på datorn och mobilen.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jaså blir det?
PC, Windows 10 Pro 64-bitars, Firefox
 
BirgitS
useless useless skrev:
I Firefox både på datorn och mobilen.
Samma här (dator), däremot verkar det inte göra något för även om man låter bli att ta bort den så blir det ingen tomrad först i det publicerade inlägget.
 
Vi lyckas reproducera felet i Firefox både på PC och i Mac. Vi verkar som om vår autofokus inte fungerar där.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag tror du menar i appen. Appen funkar dåligt som sagt. Ny förbättrad app är på g.

I Safari så funkar det bättre. När jag klickar på en notis så kommer jag direkt till inlägget. Och när jag klickar på en länk (extern eller intern) så kommer jag tillbaka till där jag var när jag backar tillbaka.
Jo jag var kanske lite oklar. Jag har alltså övergivit appen för safari, pga just dessa problem. Safari funkar.
 
Så här ser nya appen ut. De mest klickade knapparna längst ner och tillbaka/”stäng forumtråd”-knapp högst upp. Hoppas ni kommer gilla den nya appen.

Schermfoto van een discussieforum app met recente berichten en navigatieknoppen onderaan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Så här ser nya appen ut. De mest använda knapparna längst ner och tillbaka/”stäng forumtråd”-knapp högst upp. Hoppas ni kommer gilla den nya appen.

[bild]
Var är Deltagit knappen ...?
 
Den är synlig högst upp i högra hörnet, men bara högst upp, den följer inte med eftersom vi får för många redundanta länkar samtidigt på skärmen annars. Längst ner visar vi de mest klickade länkarna.

Skärmdump av ett diskussionsforum där en navigationsflik 'Deltagit' är markerad i övre högra hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Jag har tänkt att man själv ska kunna byta ut Bevakningar till Deltagit, Obesvarat eller något annat under Inställningar men den funktionen behöver kanske inte vara med i första releasen. I förlängningen hade det varit bra om man kan byta ut fler knappar, kanske alla.
 
  • Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
MEN jag är sjukt osäker på hur vi bäst bygger appen.

Ett förslag som kan vara bättre än det vi gjort så här långt är att lägga några användbara actionknappar längst ner istället.

Jag tänker då att vi skulle ha tillbaka/stäng-knapp, bevaka-knapp, förstora text-knapp och dela-knapp längst ner. Ungefär som Aftonbladet gör. Och låta gröna textbaserade menyn (Start, Forum, Senaste, Bevakat, Deltagit etc) där uppe ligga synlig hela tiden precis som i mobilsajten och desktop. Då skulle vi slippa redundanta länkar och få mer funktionalitet (bevaka, större text och dela) på samma yta.

Vad tror ni om det? Bättre?

Skärmdump av en artikel på Aftonbladets mobila webbplats med navigations- och funktionknappar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
harry73
T+ skulle uppskattas också i browsern:geek:
 
Ju mer jag tänker på det så tror jag det bästa är att lägga tillbaka-knapp, bevaka-knapp, T+-knapp och dela-knapp där nere och försöka fixa så att man själv kan ändra ordningen på den gröna textraden där uppe.

Då skulle man kunna ha nytta av denna ändring i alla enheter, i appen, i mobilen och på datorn.

Och då slipper man dubbla menyrader, vilket både tar upp onödig plats på skärmen och kan vara lite förvirrande att veta var man ska klicka.
 
harry73 harry73 skrev:
T+ skulle uppskattas också i browsern:geek:
Funkar inte ctrl och +? Eller har jag missuppfattat funktionen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.