Aha snyggt, var nog så enkelt som jag inte hade någon följare och då var knappen släckt.
Nu har jag 1 följare så jag ser den…inte så poppis mao :crysmile:

Notis kom dessutom att jag fått en följare.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag trodde nog att "följa" betyder att man får notiser om användarens aktivitet. Inte bara när helt nya ämnen startas.
Nu blir jag lite osäker på hur det fungerar. Men jag är ganska säker på att du inte får en notis bara för att den du följer gillar eller svarar i en tråd, det känns som det skulle inträffa för ofta då.
 
M mnils skrev:
En vettig forumprogramvara hade hanterat det automatiskt med en snygg preview, liknande denna, så fort man klistrat in en länk /…/
[bild]
Det här håller jag med om (sorry @mnils för att ha dragit in frågan i en annan tråd). En länk-preview vore utmärkt om det kom med den dag ni uppdaterar editorn (eller om det kan göras separat).

@Per Eskilsson
 
Redigerat:
En sak jag inte gillar med appen är på bevakningssidan: om jag dragit ner i listan för att inte bara läsa senast uppdaterade tråden och sedan går tillbaka till listan, så laddas listan och först efter en liten stund scrollar den ner.
 
Feedback: Volvo-reklamen som scrollar åt mig och tar över 70% av sidans utrymme driver mig fullständigt vansinnig. Det är en sådan reklam som får ens hemsida rakt tillbaka till Ad-block

Denna:
 
  • Stor Volvo-reklam som täcker större delen av en webbsida med två bilar och prenumerationsinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Anderscurl och 3 till
  • Laddar…
MultiMan
Jag råkade ut för Volvo-reklamen eftersom jag blev automatiskt utloggad efter 30 dagar. Är det den typen av reklam man råkar ut för så kommer jag direkt slå på adblock om min budget inte skulle klara ett år till med premium. Förfärlig upplevelse. Blev närmast hatisk mot både Volvo och Byggahus.
 
Jo, jag höll också på att skriva ett inlägg här tidigare i morse

"Jag hoppas att ni får bra annonspengar för Volvo-reklamen för för min del blir hemsidan nästan onavigerbar (på desktop). Dels laddas allt in ganska långsamt (vilket gör att man missar länkar man ska trycka på) och dels blir man trött i skrollfingret"
 
Denna för....de volvoreklam. Först kommer den upp för att sedan "skriva över sig själv och sedan när man skrollar kommer den en gång till.
Får nog skaffa mig en annonsblockerare som även fungerar på andra sajter eller helt enkelt sluta läsa här, för nu är det bara för mycket reklam. Man tappar ju nöjet att läsa och skriva....:thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:
 
Volvo reklamen tycks vara borta och det tackar nog alla för, tills man ser den nya Kia reklamen som inte ens har ett uppenbart sett att klicka bort eftersom de döljer scrollen. Nu blir det faktiskt Adblock på byggahus.
 
  • Två Kia Sportage-bilar, en vit och en grön, parkerade på ett bergspass med molnig himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
MultiMan
  • Laddar…
@Klaugust @roli @Niklasloow @MultiMan @Anderscurl @Magnus E K @JSE
Vi hade accepterat att visa upp ganska många Volvo (och sedan KIA)-annonser av modell större under en vecka. Kampanjen strulade lite grand i början och vi hade svårt att hinna med och därför valde jag att skjuta ut annonserna även till inloggade användare, något jag nu har tagit bort igen. Jag ber om ursäkt för den dåliga användarupplevelsen.
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Dubbelcitat autobortplockat?
Jag försökte nyss citera en person från två inlägg utan text emellan för att få ett sammanhang. Men det första citatet kom inte med. Redigerade inlägget och lade in en punkt mellan för att lura systemet, men ändå inte.

Är det tänkt att vara så här? Jag kan förstå att det finns uppsidor med det, men blev rätt häpen.

Såhär ser det ut i redigeringsläge (med slumpmässigt nedkortade citat för tydlighetens skull), respektive färdigt inlägg.
Skärmbild av ett redigeringsläge i diskussionsforum som visar text och kod för citat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skärmdump av ett diskussionsforum med textinlägg och en satellitbild på en rondell med tre anslutande vägar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Dubbelcitat autobortplockat?
Jag försökte nyss citera en person från två inlägg utan text emellan för att få ett sammanhang. Men det första citatet kom inte med. Redigerade inlägget och lade in en punkt mellan för att lura systemet, men ändå inte.

Är det tänkt att vara så här? Jag kan förstå att det finns uppsidor med det, men blev rätt häpen.

Såhär ser det ut i redigeringsläge (med slumpmässigt nedkortade citat för tydlighetens skull), respektive färdigt inlägg.
[bild]
[bild]
Har du dribblat bort en ']' i första citatet... Lägg till den efter användarid:t så blir det bättre
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det här håller jag med om
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Dubbelcitat autobortplockat?
Nej! :D
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
B breakman skrev:
Har du dribblat bort en ']' i första citatet... Lägg till den efter användarid:t så blir det bättre
Tack! Blev tokig på att jag inte fattade vad som hände.
 
Sidan har varit väldigt buggig senaste tiden.

Använder webbversion både på padda och iPhone.

Går in på trådar jag följer via bevakningar.
Numera så kan jag se första sidan som vanligt. Har det varit mycket aktivitet. Då visas inte bilder på nästa sida. Även om jag scrollar ner till slutet så uppdateras inte bevakningar. Ibland måste jag gå in flera gånger på samma sida. Det har ju fördelen att jag får se bilderna vilket kan vara trevligt i t ex humortråden.

I dag försöker jag gilla inlägg från @nanowire och @Frustrator . Knappen blinkar men inget händer.

Mvh Findus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.