Tack för buggrapporten. Den den är nu uppskriven och tillagd på att göra-listan.
 
Inte så mycket feedback som en fråga kanske, eller så är det feedback, tolka det som ni vill.

I alla fall, om man tittar på någons profil kan man välja att följa denne. Vad betyder/innebär det?
 
tveksamt tveksamt skrev:
Inte så mycket feedback som en fråga kanske, eller så är det feedback, tolka det som ni vill.

I alla fall, om man tittar på någons profil kan man välja att följa denne. Vad betyder/innebär det?
inget tror jag, jag har inte sett någon skillnad öht.
 
Det ska väl innebära att man får en notis när medlemmen skriver något? Men man behöver kanske se över notisinställningarna och aktivera den typen av notiser där också om inget händer?
 
Det är vad jag också tycker att det borde innebära, men jag tror inte att det fungerar så alls. Men det kan absolut vara en inställningsfråga även om jag tycker mig ha spanat efter det.
Den enda inställning jag hittar relaterat till detta är denna:
Skärmdump av diskussionsforums inställningar med markerade notifikationsalternativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Under bevakning kan man välja att se inlägg från dem man följer.

Längst upp då alltså. Ämnen/Forum/Följer.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Inte så mycket feedback som en fråga kanske, eller så är det feedback, tolka det som ni vill.

I alla fall, om man tittar på någons profil kan man välja att följa denne. Vad betyder/innebär det?
Att följa en medlem är ungefär som att bevaka ett ämne, fast istället för att bevaka när det händer något nytt i ett ämne (eller i ett forum) så bevakar jag när någon jag följer har publicerat ett nytt ämne.

Den jag följer kan vara vara en förebild, en idol, eller bara någon jag tycker är intressant av någon anledning.

Eftersom jag följer @nino så får jag en push notis i min mobil när nino skapar nya ämnen (push notisen förutsätter att du använder appen). Men notisen syns även på webben. Så här ser notisen ut på webben.

Webbnotiser som visar användarens aktiviteter, såsom skapandet av ett nytt ämne och svar i diskussionstrådar.

Jag följer just nu 96 personer. Kanske lite väl många om jag ska vara ärlig, men ibland är jag glad över att funktionen finns och ibland bryr jag mig inte om den.

Om jag sedan klickar på Bevakningar > Följer så kan jag där se att @justusandersson just svarade i ett ämne (som jag kanske tycker är intressant att läsa) och att @Dheri gillade @Jiji :s inlägg i ämnet Odlingshörnan... vilket gör mig lite nyfiken.

Skärmdump av en användares bevakningslista med aktiviteter från följda personer på ett forum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


För mig så innebär det att jag upptäcker nya saker som jag inte själv lyckas upptäcka eller hunnit med.

Vill jag sedan kolla vad de jag följer har laddat upp för bilder så kan du göra det genom att klicka på Bevakningar > Bilder där bilder från ämnen jag bevakar och personer jag följer dyker upp.

Och vill jag slutligen få lite ny inspiration så kan jag gå in under Kolla och då upptäcker jag att jag missat följa @Ola C vilket jag nu gör. :)

Man i arbetskläder framför verktygsvägg i en välorganiserad verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det här med att "följa någon" är nog inget för den som har förföljelsemani. Eller så är det just för dem som detta är som skapt. Jag vet inte. Jag har inte förföljelsemani.

Oavsett så kan du i din profil se vem som följer dig.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Och vill jag slutligen få lite ny inspiration så kan jag gå in under Kolla och då upptäcker jag att jag missat följa @Ola C vilket jag nu gör. :)
Ja den filmen va ju verkligen inspirerande:crysmile:
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Att följa en medlem är ungefär som att bevaka ett ämne, fast istället för att bevaka när det händer något nytt i ett ämne (eller i ett forum) så bevakar jag när någon jag följer har publicerat ett nytt ämne.

Den jag följer kan vara vara en förebild, en idol, eller bara någon jag tycker är intressant av någon anledning.

Eftersom jag följer @nino så får jag en push notis i min mobil när nino skapar nya ämnen (push notisen förutsätter att du använder appen). Men notisen syns även på webben. Så här ser notisen ut på webben.

[bild]

Jag följer just nu 96 personer. Kanske lite väl många om jag ska vara ärlig, men ibland är jag glad över att funktionen finns och ibland bryr jag mig inte om den.

Om jag sedan klickar på Bevakningar > Följer så kan jag där se att @justusandersson just svarade i ett ämne (som jag kanske tycker är intressant att läsa) och att @Dheri gillade @Jiji :s inlägg i ämnet Odlingshörnan... vilket gör mig lite nyfiken.

[bild]

För mig så innebär det att jag upptäcker nya saker som jag inte själv lyckas upptäcka eller hunnit med.

Vill jag sedan kolla vad de jag följer har laddat upp för bilder så kan du göra det genom att klicka på Bevakningar > Bilder där bilder från ämnen jag bevakar och personer jag följer dyker upp.

Och vill jag slutligen få lite ny inspiration så kan jag gå in under Kolla och då upptäcker jag att jag missat följa @Ola C vilket jag nu gör. :)

[bild]

Det här med att "följa någon" är nog inget för den som har förföljelsemani. Eller så är det just för dem som detta är som skapt. Jag vet inte. Jag har inte förföljelsemani.

Oavsett så kan du i din profil se vem som följer dig.
Tack, bra och tydligt svar.
Personligen skulle jag önska att jag kunde hålla de jag följer i samma flöde som de trådar jag följer. När jag loggar in på hemsidan ser jag tydligt i vänsterkanten att jag har olästa trådar bland mina bevakningar.
I appen använder jag nästan uteslutande bevakningslistan för att se vad som har hänt och vad som är intressant att läsa.
Att där och då direkt få överblick även över de personer jag valt att följa vore i mitt fall lysande. Jag förstår dock att det kanske inte fungerar för alla, följer man 100 personer lär det bli fullt på den listan rätt fort... ;)
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
Jag trodde nog att "följa" betyder att man får notiser om användarens aktivitet. Inte bara när helt nya ämnen startas.
 
Använder ej pushnotiser. Men borde jag inte få en notis då en person jag följer har skapat ett nytt ämne? De syns inte heller under bevakning.
Jag hittar dock deras aktiviteter om jag aktivt söker tex på min profil/följare.
Inte kan jag se vilka som följer mig heller under min profil, @Per Eskilsson skrev att det gick men det kanske bara är på dator?

iOS app.
 
  • Navigeringsmeny på en forum-app med ikoner för start, senaste, kolla, bevakning och notiser markerade.
tttomten tttomten skrev:
Använder ej pushnotiser. Men borde jag inte få en notis då en person jag följer har skapat ett nytt ämne? De syns inte heller under bevakning.
Jag hittar dock deras aktiviteter om jag aktivt söker tex på min profil/följare.
Inte kan jag se vilka som följer mig heller under min profil, @Per Eskilsson skrev att det gick men det kanske bara är på dator?

iOS app.
nope, funkar i appen också:
Skärmbild av användarprofil på diskussionsforum med statistik och tecknad profilbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det finns ju en stor knapp mitt på sidan...


Skärmklipp av en användarprofil på ett forum med stor följ-knapp markerad i rött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vilka jag följer är tydligt det jag syftades på var detta
”Oavsett så kan du i din profil se vem som följer dig.”
Och det hittar jag inte.
 
tttomten tttomten skrev:
Vilka jag följer är tydligt det jag syftades på var detta
”Oavsett så kan du i din profil se vem som följer dig.”
Och det hittar jag inte.
Se skärmdumparna ovan. På min bild har jag ringat in länk till både vilka du följer och vilka som följer dig.
Jag har alltså 1 följare och följer 2 st.
useless har 27 följare och följer 0

edit:
Du har inga följare:

. Skärmdump av användarprofil på forum med markerad statistik: 0 följare och 2 följda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.