Pumba skrev:
Och jag tycker att du lägger budgeten för högt.
Som du skrev i början, en halvmiljon om man gör allt själv, det tycker jag låter väl saftigt för en sommarstuga.
Du får naturligtvis tycka vad du vill. Jag kan bara redovisa vad det kostat när jag byggt. Mina siffror är alltså inte som jag tror eller tycker att de borde vara, det är de faktiska kostnaderna som jag haft.
 
andersmc skrev:
Du får naturligtvis tycka vad du vill. Jag kan bara redovisa vad det kostat när jag byggt. Mina siffror är alltså inte som jag tror eller tycker att de borde vara, det är de faktiska kostnaderna som jag haft.
Jo och jag säger att jag har betydligt lägre och om man är beredd att lägga lite mer tid på det så går det att få ner priset tämligen mycket.
 
Pumba skrev:
Jo och jag säger att jag har betydligt lägre och om man är beredd att lägga lite mer tid på det så går det att få ner priset tämligen mycket.
Jo, det går alltid att få saker billigt. Det fanns, om det nu var en tråd här eller nån hemsida om en kille som hade byggt helt gratis. Han hade tiggt till sig varenda liten spik.

När man börjar bygga kan man rannsaka sig själv: hur duktig affärsman är jag? Ska jag räkna med att jag får betala åtminstone Byggmax-priser, eller hör jag till dem som alltid lyckas snacka till mig ett lägre pris? Sen kan man göra sin kalkyl utifrån det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.