för att inte tala om det nya "pengar kranen" som vi har fått!
Alla dessa "EU representanter" som får skyhöga löner som har egna restauranger, shopping centra, etc. utan skatt. Som får betald dessutom för dubbelbosettning och har en massa förmåner.

Det håller man tyst om, hur mycket kostar oss paketet.

För att bestämma någonting som är så viktigt som hur en gurka eller en jordgubb ska vara.
För att föbjuda godis som ser ut som tobak samtidigt som man betalar miljoner i bidrag till länder som odlar tobak!

Man pratar om rättvisa och frihet.
Frihet är det vi ger till våra politiker att höja sina löner, och bättra på sina förmåner, samtidigt som dom kräver att vi ska hålla dom nere. Så att dom kan skova sig, så mycket som möjligt medan dom har möjlighet.

Det kallar man för rättvisa.
 
Skönt att se fler som insett hur det ligger till.
Men vad gör ni åt det,förutom att prata om det här??
 
de undrar jag också!
Men det verkar så att procenten som inte gillar det är mindre än procenten som är villig att leva med näsan över vattenytan tillsammans med dom som välkomnar bidragsberoendet.

Annars kan man inte förklara resultatet av valet.
 
JH skrev:
Till överlycklig (motivation till varför sverige är bättre än tyskland):

Självklart är jag också emot politiskt mygel med dubbla inkomster, fallskärmar och annat skit. Men detta är ju en helt annan fråga.............
Det är inte alls en annan fråga!
Det är precis ditt dina skattepengar hamnar istället för det dom ska användas till = skolor, sjukvård, etc.
 
Jag tycker Sverige borde ta efter Tysklands skattesystem,när jag skattade där minskade man skatten med 10% om man fick ett barn istället för att dela ut bidrag ett ex bara.
 
Kanske skulle statliga bordeller i Sverige hjälpa till att dra in skatt till statskassan och avlasta oss villaägare
ROFL

Det där måste var det bästa argument jag sett mot fastighetsskatten ;D

 
Tyvär kan man inte påverka skatterna så länge det finns JHs som tror blind på P, men man kan ändå skratta åt så roliga kommentarer! Bra sagt Överlycklig!

Håller med dig samtiditgt om det vackra Tyskland, för att inte tala om Paris med sina parker och städmaskiner som går i stup i kvart. Skulle man kunna fortsätta med Österike och Sweiz?
 
Det var verkligen bra!
Det säger allt! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D eller rätt skulle vara :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( (efter skatt)
 
Instämmer :) :'(
 
håller med fullstängigt...
 
"Be thankful we´re not getting all the government we´re paying for."
 
Förra inlägget blev fel. Antagligen något översättningsfilter som är i farten.

Försöker igen:

"Be thankful that we are not getting all the government we are paying for."
 
Prova "Remove"-knappen, Bobyggarn.
Kanske nåt för Bosse Ringholm att testa också.

Hörde ni de senaste förslagen, att fastighetsskatten ska vara max 5% av inkomsterna...iallafall vad man ska betala. Resten ska ackumuleras till en försäljning.
Som om inte 5% är hutlöst mycket!!
Och med den ackumuleringen är det ju slut på konceptet att ärva hus - våra barn kommer bara att få ärva skulder....
 
Upplysningsvis är Sverige det land som satsar mest på
vård o omsorg räknat i procent på BNP
 
och var hittade du informationen? från P-sson? ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.