A
Nissens Nissens skrev:
Exakt, det är därför försäkringen täcker det, för att det är mycket ovanligt.
Jajemän det brukar sällan vara problem.
(y)
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
T
L Lowley skrev:
Det är just dessa 12 årings svar jag skrivit om! Men köpe en annan fastighet. Varför ska jag det. När e är idioter som inget förstår. O vem f..n vill ha två gigantiska granar 7, 8 m från sitt hus! Alltså grannen. Nä då ska j gå o köpa nytt hus. O när dom vid en storm kan rammla på vilket hus som helst. Hänsyn finns ett ord som folk bord
e lära sig innebörden av . Vad det kan göra med relationer!! Jösses!
Det är lite svårt att förstå när du inte kan uttrycka dig vettigt, men jag tolkar det som att du tycker att alla som inte tycker som du är idioter och att grannar och andra ska anpassa sig efter dig, dvs det du kallar hänsyn är inget som direkt berör dig. Stämmer det?
 
  • Gilla
pippii långstrump och 10 till
  • Laddar…
Staffans2000
L Lowley skrev:
Nej. Det gällde inte några GRANAR. Det gällde att han hängde upp förts en gång en tre dagar levande kattunge på min grind!! Normalt. Och ska tiläggas att jag bara har kastrerade hanar. Och han matade en vildkattshona. Sen en vecka senare hände en påse till med en liten kattunge i.som jag trodde var död. Men när jag ringde polisen så pep den. Å då blev jag så illa berörd o skrek. Sååå... då det kanske räcker för att tala om vilken idiot det är. Och att jag inte pratar med honom. !!
Du blandar ihop två olika saker. Granarna är grannens sak. Att han plågar katter är en helt annan. För det skulle jag gärna hacka honom i småbitar.

Staffans
 
  • Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
A
så man väljer att reta sig på ett par granar.. istället för att samla bevis till att grannen plågar djur...

jösses.. :thinking:
 
  • Gilla
pippii långstrump och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
L Lowley skrev:
Ja kommunen kan man vända sig till om halva tomten är full av grannens granrötter o inget växer under häller. Ställde dit en vit plastpall . Efter två månader var den svart. ( Alltså två st granar som sitter i hop. Och är som ett trevåningshus) en m från min tomtgräns. Och 7 m från grannens hus dit dom lutar.Men en riktig storm så kan dom ligga över mina två uthus. Men det finns faktiskt regler och paragrafer mot hur man ska bete sig mot grannar FAST man bor i hus och landet. Man måste visa hänsyn när man bor så oxå. Och det finns det paragrafer skrivet. Och rättsfall som tas upp. Och förra gången jag skrev om träd. Granar är en jäkla skillnad mot ett stort träd. Så var det vissa som bara var ute efter nackhugg här. Och skrev flytta då. Visa paragraferna. Det får bessewisserna kolla upp själva. Men stora granar två som sitter i hop. Jag undrar vilken av dessa otrevliga män som skulle vilja ställa sin bil under en gran i två veckor. Så det var första gången jag var in och ville ha råd!! Och vilket liv det blev ! Otrevliga. Och när jag svarade tillbaka ...jösses! Så nu var jag in o läste. Och kunde inte låta bli att skriva detta. Och läst annat som folk frågar om. Och det är samma folk som svarar. Och tonen är inte trevlig. Och inte blir det något bra vetande heller .För den som frågar. Inga kreativa svar. Så denna bygga hussida. Och få hjälp!! jösses. Ödmjuk det tror jag ..ja ca 4,5 st borde lära sig här. Som det verkar är det ända dom gör.. sityer här och messar svar. OCH ska sägas att jag skrivit till denna sidas kontakt om detta. OM någon nu skulle ta upp det! Skit folk vet ju alla att dom får fäste i en . Men här inne när man frågar något. Nä nä. Fel fel.!
Ditt inlägg är fullständigt obegripligt. Vad vill du framföra?

Staffans
 
  • Gilla
pippii långstrump och 6 till
  • Laddar…
L
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Ditt inlägg är fullständigt obegripligt. Vad vill du framföra?

Staffans
Ja jag förstår att du inte förstår! Hur svårt kan det vara! Är bäl bara o läsa .Det är det jag vill framföra!
 
A
L Lowley skrev:
Ja jag förstår att du inte förstår! Hur svårt kan det vara! Är bäl bara o läsa .Det är det jag vill framföra!
Du får gärna förklara hur kommunen ska göra för att stoppa mig från att äga eller odla träd på min privata mark....
 
  • Gilla
Bror9
  • Laddar…
L
Maskintok skrev:
så man väljer att reta sig på ett par granar.. istället för att samla bevis till att grannen plågar djur...

jösses.. :thinking:
Nej . Tog upp det som ett bevis på att det inte går att prata med honom? När han gör sådana saker. Inget annat! Trodde nog att någon skulle förstå att det inte går att prata med honom när han gör så. O desdutom har j kasrerade katter. Menar att han har daijm i huvet!
 
L
L Lowley skrev:
Nej . Tog upp det som ett bevis på att det inte går att prata med honom? När han gör sådana saker. Inget annat! Trodde nog att någon skulle förstå att det inte går att prata med honom när han gör så. O desdutom har j kasrerade katter. Menar att han har daijm i huvet!
Behövdes inga bevis. Der skötte polisen om.
 
L
Maskintok skrev:
Du får gärna förklara hur kommunen ska göra för att stoppa mig från att äga eller odla träd på min privata mark....
Nej det får du ta reda på själv. Ingen ide att förklara.
 
A
L Lowley skrev:
Nej det får du ta reda på själv. Ingen ide att förklara.
Jo jo...
 
  • Haha
  • Gilla
GlennB och 1 till
  • Laddar…
L
Nissens Nissens skrev:
Försäkringen täcker visst om ett träd blåser ner och skadar din egendom. Och självklart får du själv välja hantverkare om de mot förmodan skulle komma att behövas.

Ditt problem är att du fått för dig att träden utgör en fara. Men i verkligheten är det inte så, och att du fått för dig något skall ju inte andra behöva ta konsekvenserna av..

Om jag minns rätt så har du egna stora träd som står ännu närmare ditt hus. Ta du ner dem först, de bestämmer du ju själv över.
Nej jag har inga stora träd intill huset! Tror du jag är så dum! Planterar träd som j inte får extra jobb med!
 
L
Maskintok skrev:
Jo jo...
Bara pajkastning o inget kreativt svar. O ingen domstol heller. I detta forum. Jag skriver vad jag tycker . Och det är bara män som i ifrågasätter. O förstår inte vad jag menar! Jag skriver vad jag menar. Och menar vad jag skriver. Men verkar vara latin för dom flesta här! tack o hej!
 
A
L Lowley skrev:
Bara pajkastning o inget kreativt svar. O ingen domstol heller. I detta forum. Jag skriver vad jag tycker . Och det är bara män som i ifrågasätter. O förstår inte vad jag menar! Jag skriver vad jag menar. Och menar vad jag skriver. Men verkar vara latin för dom flesta här! tack o hej!
Ja tacka fan för att det bara är män som ifrågasätter... kvinnorna ruskar väl på huvudet åt det du skriver och väljer annan tråd... ;)
 
  • Gilla
  • Haha
pippii långstrump och 9 till
  • Laddar…
Men hur skulle det vara då?
Skulle det inte vara trevligt med någon form av begränsningar av hur höga och täckande träd man har och var?

Ex. Min ena granne har lite sjöutsikt som de tycker är väldigt trevligt. Förstås. Grannen framför låter träd gå upp fritt på den delen av tomten. Nu då en gran som snart är 11-14 m hög en lika stor tall samt lite sly som skjuter upp. Min granne har nu förlorat sin sjöutsikt och skuggas istället av barrträd som inte riktigt passar.
En annan grann har en 3000kvm stor tomt mot sjön. Bakom i backen har fyra andra fastigheter haft sjöutsikt. Trevligt.
Men första grannen har planterat 6-8 snabb växande träd någon meter från sin gräns, 3 pilar, körsbär och några andra träd så om några år förlorar alla grannar sin sjöutsikt. Grannen som planterat träden däremot för allt för att själv få sjöutsikt och skövlar här o där.
Svår att prata med.
Hänsyn och omtanke är en fin grej. Det finns ju tyvärr en del rövh-l.

Jag kan tycka att man borde tänka efter och det borde finnas vägledande instruktioner och regler för det här.
 
  • Gilla
Lowley
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.