Tack ni som svarat.

Det är en pfs5000 jag har.
Visst den fyller sitt syfte men inte mer.

Har målat en hel del med den. Både rödfärg och utefärg. Men jag är inte överväldigad av dess funktion. Därav frågan om det finns andra lösningar att spruta färgen.
 
Målar just nu med falu vapen (billig på jula) inga tungmetaller, men grymt bra färg att måla med, viktigt att måla den tunnt.
Sen hur den är över tid vet jag inte såklart, men den känns o ser bra ut märker ej skillnad mot äkta jag körde på uthus
 
  • Gilla
danne9
  • Laddar…
danne9 danne9 skrev:
Jag är fortfarande väldigt nöjd. Det ser fortfarande nymålat ut.
Kunde nog inte blivit bättre med en annan dyrare färg.
Hade gjort samma val idag om jag haft mer att måla.
Tack för feedback! :)
Valde dock köra vanlig hederlig Falu, fick det på kampanj ;)
 
  • Gilla
danne9
  • Laddar…
danne9 danne9 skrev:
Har just målat om huset och mitt val blev färgen ifrån Jula, gjord av Färgbärget. 199kr för 10 liter.
Jag var lite tveksam vilken färg jag skulle välja men blev nöjd med denna.
Blandade ut med ca 10-15% vatten när jag grundade och andra lagret målade ja utan vatten.
Tycker att färgen täcker väldigt bra, knappt att ja hade behövt det andra lagret. Lätt att arbeta med osv.
Nu efteråt känns väggarna släta, färgar inte av sig (som de brukar) efter trots några rejäla regn verkar inget flagna av (också som de brukar) så jag är väldigt nöjd så här långt. Hur set ser ut om nåt år återstår att se...
Hur ser det ut nu, några år senare?
 
Jag målar just nu med Falu Vapen fasad I ljusröd. Tycker det blir riktigt snyggt, och väldigt lättarbetat!
 
  • Gilla
husfrid
  • Laddar…
Tack. Det blev den klassiskt röda och det är jag glad för nu. Ville inte att det skulle se nytt ut och det blev super!
Lycka till med målandet.
 
  • Gilla
pennybridge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.