M maxmsm skrev:
Hur går det Jontha, kommer du med tips på vilken pickis som jag ska sikta på i framtiden?
Den enda jag känner till med mer än 8 cylindrar har en V10 motor och sedan så har väl någon av spaghetti sportbilsmärkena kommit med något med V 12 eller B 12 motor.
Här klev man visst en hantverkare på tårna. Skaffa en kärra som du kan ha i arbetet istället för era jävla teslor. Alla andra får jobba sig upp i livet, men ni ska vara fullsmetade med lån som vi kunder ska lösa åt er. Dra.
 
  • Gilla
  • Haha
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
J Jontha skrev:
Här klev man visst en hantverkare på tårna. Skaffa en kärra som du kan ha i arbetet istället för era jävla teslor. Alla andra får jobba sig upp i livet, men ni ska vara fullsmetade med lån som vi kunder ska lösa åt er. Dra.
Jisses vilken jävla tomte du är!
Hantverkare är jag inte, tjänstbil har jag inte, jag betalar alla mina leksaker alldeles själv!!!
 
  • Älska
Klass0n
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Nya Ram kanske.
[länk]
Han skrev: "Ja,om man envisas med att köra en jävla pickup med 12 raka cylindrar och max utrustning för att ta sig fram till jägarstugan så blir det såklart lite diiiirt."
Så det finns tydligen i hans fantasivärld en pickis med "12 raka cylindrar" så ingen elbil med en liten V6:a som räckviddsförlängare.
Gissningsvis en avundsjuk och missunnsam liten person.
 
P
Det kommer mest troligt bli mycket hårdare tider i byggbranschen så är helt klart dags att se över kostnader och omvärdera vilka kostnader som är vettiga och rimliga.. kanske dags för ambulernade arbetsplats för många där larmad rastkoja innehåller verktygen och hantverkarna får ta sig dit för egen kostnad,

Rent allmänt kan man ju ta en rejäl fundering kring om företags bilkostnader verkligen är så genomtänkta alla ggr.. ja menar man åker skåpbilar ut till jobben och helst ska dom betalas av snabbt då dom slits hårt men man har bara lite verktyg med sig , resten ska iaf hämtas hos grossisten i samband med gratis frukosten. 99% av alla byggbilar (snickare rörmokare elektriker) är ju bara en skvätt grejer i som egentligen används och det får med lätthet plats i vilken vanlig gammal volvokombi som helst som kostar 20 000 i inköp..

Sen rotavdragen där kostnader för bilar ska separeras från arbetskostnader borde fler få upp ögonen för att åka billigare bilar , men man är förjävla bortskämda med nya bilar som inte sköts och ser för jävliga ut 3-5 år senare och det kostar ganska stora pengar för att bara flytta röven och lite verktyg.

dags att syna offerter och kräva offert där slutpriset med alla poster ska visas och ifråga sätta om det är rimligt att varje kund man varit hos får betala ocker pengar för nån jäkla skåpbil som iaf knappt behövs och mest är med av gammal vana
 
Redigerat:
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
J Jontha skrev:
Mumma!! Jag ska dansa på deras grav. Sötebrödsdagarna är äntligen till ända! Nu ska här fyndas bland utsvultna vvs:are.
Det är nog så att tiden är kommen för hantverkare. Nu kommer de få börja leverera.
Komma i tid och och sänka priserna.
 
  • Älska
Jontha
  • Laddar…
M Matslax skrev:
Det är nog så att tiden är kommen för hantverkare. Nu kommer de få börja leverera.
Komma i tid och och sänka priserna.
Problemet är att vi vanliga människor behöver hantverkare trots bilkostnader och Ahlsellpriser så många kommer att fortsätta som vanligt med trådar som detta som följd.
 
M maxmsm skrev:
Problemet är att vi vanliga människor behöver hantverkare trots bilkostnader och Ahlsellpriser så många kommer att fortsätta som vanligt med trådar som detta som följd.
Om nu Riksbanken lyckas i sitt uppdrag med att dämpa inflationen framöver så kommer priser på tjänster och varor dämpas, det inkluderar så klart även hantverkare. Först klämmer man åt hushållen/slutkunderna med högre räntor och alla bieffekter därtill. Efterfrågan på allt överflöd/lyx (renovera badrum, större altan osv) sjunker - butiker och hantverkare tvingas sen sänka sina priser (eller inte höja relativt övriga inkomstökningar i samhället) för att få fart på efterfrågan igen.
 
D Dayangel skrev:
Om nu Riksbanken lyckas i sitt uppdrag med att dämpa inflationen framöver så kommer priser på tjänster och varor dämpas, det inkluderar så klart även hantverkare. Först klämmer man åt hushållen/slutkunderna med högre räntor och alla bieffekter därtill. Efterfrågan på allt överflöd/lyx (renovera badrum, större altan osv) sjunker - butiker och hantverkare tvingas sen sänka sina priser (eller inte höja relativt övriga inkomstökningar i samhället) för att få fart på efterfrågan igen.
Tyvärr så har jag inget förtroende för varken Riskbanken eller andra politiskainstanser i detta land och deras åtgärder/fantasier, se bara på när Riskbanken säljer utländskvaluta och köper kronor för att få upp kronan, då säljer Riskgälden kronor och köper utländskvaluta och det sammanlagda resultatet av detta är endast en massa växlingskostnader för svenska folket.
 
M maxmsm skrev:
Tyvärr så har jag inget förtroende för varken Riskbanken eller andra politiskainstanser i detta land och deras åtgärder/fantasier, se bara på när Riskbanken säljer utländskvaluta och köper kronor för att få upp kronan, då säljer Riskgälden kronor och köper utländskvaluta och det sammanlagda resultatet av detta är endast en massa växlingskostnader för svenska folket.
Förtroende för deras metoder är en sak och även om verktygen är extremt trubbiga så börjar det långsamt fungera.. har exempelvis lite insikt i att vitvaruförsäljningen redan har minskat med hela 30% hos en av de större leverantörerna i landet och botten verkar inte vara nådd än. Nybyggen stannar av och ett nytt kök i befintligt boende är säkert bland det första som ryker på önskelistan när det blir magert i plånboken hos folk = mindre jobb till hantverkare som då också får se över sin prisbild för att behålla kundunderlag. Allt måste nog tyvärr ta ett par steg tillbaka närmsta tiden.
 
D Dayangel skrev:
Förtroende för deras metoder är en sak och även om verktygen är extremt trubbiga så börjar det långsamt fungera.. har exempelvis lite insikt i att vitvaruförsäljningen redan har minskat med hela 30% hos en av de större leverantörerna i landet och botten verkar inte vara nådd än. Nybyggen stannar av och ett nytt kök i befintligt boende är säkert bland det första som ryker på önskelistan när det blir magert i plånboken hos folk = mindre jobb till hantverkare som då också får se över sin prisbild för att behålla kundunderlag. Allt måste nog tyvärr ta ett par steg tillbaka närmsta tiden.
Jag hoppas att du har rätt för jag håller precis på att rensa ur ett hus som ska renoveras och det är nytt tak, nytt kök och 2 nya badrum + en gästtoalett + en vind som ska bli bostad.
 
sysmali sysmali skrev:
Haha, nu försöker du locka in forumets stjärnprogrammerare Anders. Om så sker kommer fokus i denna tråd spåra ut.
Haha, min nuvarande kund inom storbank la ut programmering till Malaysia, Det blev ganska fort tvärnit för det projektet då jag bevisligen gjorde deras jobb för en tiondel av deras fakturering, Kunskap är kung och det kan man ta bra betalt för 😄.
 
  • Gilla
Klass0n
  • Laddar…
M Mikael Karlsson4999 skrev:
Haha, min nuvarande kund inom storbank la ut programmering till Malaysia, Det blev ganska fort tvärnit för det projektet då jag bevisligen gjorde deras jobb för en tiondel av deras fakturering, Kunskap är kung och det kan man ta bra betalt för 😄.
Hoppas du har vett att dubbla faktureringen när de kommer krypande tillbaka 🙂
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.