Har nu testat både Essves och Camos lösning, tycker spontant att Camo:s handtag är lättare att jobba med.

Dock är deras skruv snordyra.
 
Det där var det onödigaste jag sett och dessutom till ett riktigt svinpris. Skulle utan tvekan platsa i tråden om Sveriges minst prisvärda produkt.
 
Eller halva det priset från USA.
 
S
Robert-san01 skrev:
Eller halva det priset från USA.
eller så gör man inte det och köper mera hemma.
 
Skulle vilja beställa Camos system men det är slut över allt. Någon som vet vart man a få tag på fixturen och skruv?
 
Ni som testat Camo. Om det är vanlig tryckt trall ni skruvat, är det behandlad eller rostfri skruv ni kört med?
 
Essve HDS verktyget är ca 3,4mm, vilket är lite väl mycket.
Jag monterade isär mitt och körde den i fräsen så att den blev 2mm.
 
Är du nöjd med verktyget? Blir det bra? Tar det inte en jäkla tid med ett sådant verktyg, vet bara själv hur lång tid det tog att skruva i 6.000 skruv Utan verktyg! :)
 
crazytok skrev:
Är du nöjd med verktyget? Blir det bra? Tar det inte en jäkla tid med ett sådant verktyg, vet bara själv hur lång tid det tog att skruva i 6.000 skruv Utan verktyg! :)
Har inte kommit så långt ännu. Gjorde dock ett litet snabbt test och blev enligt fotot.
Ja det kommer ta lite mer tid 🙈
Två träplankor på en grusbädd som förberedelse för ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Delar av obearbetade träplankor mot en bakgrund av småsten, visande ett tidigt byggskede.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Stor glipa om något år? Drar man in skruv i fuktigt trä så "försvinner" den ju. Dock blir det ju en rund "prick" kvar.
 
Jag köpte till slut ett paket med dessa, snidade till en Essbox att ha dom i och det blev helt ok.
Tre gröna klykor i olika storlekar anpassade och snidade för förvaring i en svart Essbox.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bridgeman
  • Laddar…
A adeneo skrev:
Camo har sålt detta i manga år och det fungerar alldeles utmärkt , trallen sitter fast ordentligt

[länk]
Hej Adeneo,
Har du skruvat golv med Camo? Isåfall när gjorde du det? Sitter brädorna kvar med samma avstånd har de spruckit? Har du bytt några brädor? Hur har det i sådant fall gått att skruva ut skruven?

Micke
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.