Camo sitt verktyg kostar åtminstone 300-400 spenn på eBay, vet inte vad den svenska återförsäljaren tar.
 
Robert-san01 skrev:
Någon som provat Kregs alternativ?
[länk][/QUOTE

Nej, men det verkar bökigt att först borra och sedan skruva
 
Provat och tycker det är rent skräp. Tar lång tid,dyrt och inte blir det helt osynligt heller.
 
DrSitch skrev:
Provat och tycker det är rent skräp. Tar lång tid,dyrt och inte blir det helt osynligt heller.
Menar du Kregs alternativ?
 
plaggis skrev:
Menar du Kregs alternativ?
Nä, Essves variant. Blir för stora mellanrum mellan trallen också vilket gör att om man tittar "längs med trallen" så ser man montagen ännu mer. Inte snyggt alls.
 
Essve HDS lämnar 3mm mellanrum, Camo Marksman 1.6mm....
 
  • Gilla
Bengt65
  • Laddar…
O
Jag har fått för mig att det finns system som ger helt dolda förband... Eller är det bara den i komposit det gäller?
Som sagt jag kan drömma ordentligt!

Men jag skulle inte investera i de pengarna... Däremot kanske en skruvmaskin som gillar längre skruv...
 
En billig variant på dolt montage är att skruva fast en trallbräda ovanpå spik/skruvregeln så att den blir T-formad. Sedan kan man skruva trallen underifrån genom de utskjutande delarna av trallbrädan.

/Woodchuck
 
  • Gilla
toolman77 och 1 till
  • Laddar…
Inte hel enkelt om altan inte är upphöjd... :)
 
Camo säljs bl.a av vertygsproffsen.se
Handlat mycket därifrån, de är bra att ha att göra med
 
Odjuret skrev:
Jag har fått för mig att det finns system som ger helt dolda förband... Eller är det bara den i komposit det gäller?
Som sagt jag kan drömma ordentligt!
Är det denna du menar? Den ger helt dold infästning.

9.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
plaggis skrev:
Inte hel enkelt om altan inte är upphöjd... :)
Det är ju sant förstås, men med vinkelchuck och tålamod borde man klara ganska låga konstruktioner.

/Woodchuck
 
  • Gilla
AntonSandegren
  • Laddar…
Festool erbjuder eller har erbjudit ett system för dolt montage, dock tidskrävande och inte helt billigt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.