A arasmus skrev:
Jo, men det är inte normalt att ett uttag i ett rum är på en säkring och alla andra uttag samt belysning är på en annan.
Jo.

Av nyfikenhet: Har du en annan säkring som det står "Kyl & frys" på?
 
Måste vara en stor frysbox om där är varor för 5000 kr.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Jo.

Av nyfikenhet: Har du en annan säkring som det står "Kyl & frys" på?
Nej, som jag skrev är uttaget skarvat på ett annat uttag på andra sidan väggen i tvättstugan.
 
F falkn skrev:
Måste vara en stor frysbox om där är varor för 5000 kr.
Tja, 80 kg mat med ett höftat kilopris på 60 kr.
 
arasmus, som tidigare skrivits så är det inget onormalt. "Problemet" är att du tror men inte vet hur det kan vara utan att det är nått fel.
 
A arasmus skrev:
Nej, som jag skrev är uttaget skarvat på ett annat uttag på andra sidan väggen i tvättstugan.
Det har framgått med all tydlighet hur det är kopplat. Den typen av koppling är varken ovanlig eller otillåten.

Du var klumpig och nu vill du att någon annan ska betala fastän du inte har den försäkring dom täcker den typen av skador.

Jag är Team Försäkringsbolag.
 
Försäkringsbolaget ersatte kostnaden för mat och frys.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Vad sa du för att de skulle ändra sig?
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Varför ersätter de frysen om maten skadades av att du bröt strömmen?
 
  • Gilla
MatCan
  • Laddar…
M -MH- skrev:
Vad sa du för att de skulle ändra sig?
Jag sa att det borde vara samma sak att sätta på en spis av misstag som att stänga av en frys av misstag, och så bad jag dem utreda det igen.

Det är för övrigt ett återkommande tema på detta forum att folk som frågar om dolda fel eller ersättning från försäkringar tenderar att bli hårt åtgångna. Vet inte varför det är så. Jag har diskuterat fyra ärenden här det senaste året, i samtliga fall var konsensus att det var bara att lägga ner. Tur att jag inte gjorde det, det har sparat mig >300 000 kr.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nicro Nicro skrev:
Varför ersätter de frysen om maten skadades av att du bröt strömmen?
För att den luktar rutten mat.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
A arasmus skrev:
Det är för övrigt ett återkommande tema på detta forum att folk som frågar om dolda fel eller ersättning från försäkringar tenderar att bli hårt åtgångna.
Jag håller med, lätt att det blir en tävling i att vara mest extrem (åt endera hållet). Bra att du återrapporterade.
 
F falkn skrev:
Måste vara en stor frysbox om där är varor för 5000 kr.
Jo, om han 2012 köpte Imperial Finest Kaviar för 5 papp så behövde han en enorm frysbox om hela 1,25 deciliter för att kunna frysa in alltihop. ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
pellefant och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Det är helt enkelt så att man får inte vara hur dum som helst. Har jobbat på försäkringsbolag i många år (dock inom IT, så är ingen skadeexpert) och så skulle vi ju såklart aldrig uttrycka oss till kunderna, men om vi skulle ersätta all dumhet som folk gör skulle premierna bli skyhöga. Det finns ju det som i folkmun kallas ”drulleförsäkring”, men det gäller oftast endast dina saker.
Ja, det var ju hens saker. Skönt att TS fick ersättning för både mat och frys.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.