L LoTiX skrev:
Ja jag tog upp det vid signering och vi är överens om att datum ska vara spikat och bekräftat för installation i samband med leverans annars tar jag inte emot. De hade haft situationer där det annars dröjt därimellan som i ditt fall.
Och det har du svart på vitt eller vara tomt muntligt löfte från säljare ?
 
M mortimer skrev:
Och det har du svart på vitt eller vara tomt muntligt löfte från säljare ?
Inspelat samtal med jurist som fru
M mortimer skrev:
Och det har du svart på vitt eller vara tomt muntligt löfte från säljare ?
Det är 10 dagars betalning så dels ska montering vara inbokad i samband med leverans, dels betalar jag inte fakturan förrän monteringen börjar färdigställas.
 
  • Gilla
mortimer
  • Laddar…
Jag har tyvärr inte hunnit ringa så mycket idag då jag har sjuka barn hemma, testat ringa både gruppsol och solar Polar utan svar. Mailade produktionen på Gruppsol där jag beskrev situationen och krävde att dom håller sin del av avtalet. Skickade även ett sms till VD:n och beskrev samma sak för honom. Ringer upp han imorgon om jag får en lugn stund.
 
L LoTiX skrev:
Inspelat samtal med jurist som fru


Det är 10 dagars betalning så dels ska montering vara inbokad i samband med leverans, dels betalar jag inte fakturan förrän monteringen börjar färdigställas.
Bra att du ställde tuffa krav, hoppas allt går bra för er!
 
  • Gilla
LoTiX
  • Laddar…
Jag gjorde en anmälan till konsumentverket idag då jag inte får tag i någon på Gruppsol och solar Polar. Jag pratade lite med kommunens konsumentvägledning också.
Har ingen lust att sitta och jaga folk hela dagarna. Hoppas att detta sätter fart på allting. Håller er uppdaterade.
 
  • Gilla
mortimer
  • Laddar…
R Robin Brännström skrev:
Jag gjorde en anmälan till konsumentverket idag då jag inte får tag i någon på Gruppsol och solar Polar. Jag pratade lite med kommunens konsumentvägledning också.
Har ingen lust att sitta och jaga folk hela dagarna. Hoppas att detta sätter fart på allting. Håller er uppdaterade.
Hur hr det gått för dig @Robin Brännström ?
 
R Robin Brännström skrev:
Någon som har köpt paneler av Gruppsol AB och kan dela med sig av sina erfarenheter?
Gruppsol var snabba på att sälja en anläggning där leveranstiden uppgick till ca 10 veckor med lite reservartion för sommar och semester. Jag har nu väntat snart 16 månader på att få en driftsatt anläggning. Jag utförde en besiktning på egen bekostnad vilket resulterade i underkänd anläggning. En stark rekommendation är att låta utföra en oberoende besiktning på deras anläggningar.
 
B Bengt Eli skrev:
Gruppsol var snabba på att sälja en anläggning där leveranstiden uppgick till ca 10 veckor med lite reservartion för sommar och semester. Jag har nu väntat snart 16 månader på att få en driftsatt anläggning. Jag utförde en besiktning på egen bekostnad vilket resulterade i underkänd anläggning. En stark rekommendation är att låta utföra en oberoende besiktning på deras anläggningar.
Gjorde du en besiktning innan anläggningen var driftsatt ?
 
M mortimer skrev:
Gjorde du en besiktning innan anläggningen var driftsatt ?
Ja när Gruppsol ansåg sig vara klara gjorde jag besiktningen, dom hade även missat att anmäla mätarbyte till E.on så det skall ske nästa vecka. Kommer även begära att dom utför en efterbesiktning så dom kan uppvisa en godkänd anläggning och rent protokoll
 
M mortimer skrev:
Hur hr det gått för dig @Robin Brännström ?
Det står stilla just nu, väntar på att konsumentverket ska höra av sig. Ringde in till gruppsol i måndags via växeln och bad dem lämna ett meddelande att jag ville bli uppringd. Jag har testat ringa till solar Polar med men de svarar inte. Börjat kolla runt lite efter en juristfirma, det kan kanske behövas snart
 
B Bengt Eli skrev:
Gruppsol var snabba på att sälja en anläggning där leveranstiden uppgick till ca 10 veckor med lite reservartion för sommar och semester. Jag har nu väntat snart 16 månader på att få en driftsatt anläggning. Jag utförde en besiktning på egen bekostnad vilket resulterade i underkänd anläggning. En stark rekommendation är att låta utföra en oberoende besiktning på deras anläggningar.
Fyfan, blir så jävla arg när jag läser detta. Vi har bara väntat ett år men 16månader? Får du någon ersättning från Gruppsol?
 
R Robin Brännström skrev:
Fyfan, blir så jävla arg när jag läser detta. Vi har bara väntat ett år men 16månader? Får du någon ersättning från Gruppsol?
Har inte tagit upp det ännu då jag vill avvakta driftsatt anläggning men absolut kommer jag räkna ut en summa att dra av på slutfakturan!
 
B Bengt Eli skrev:
Har inte tagit upp det ännu då jag vill avvakta driftsatt anläggning men absolut kommer jag räkna ut en summa att dra av på slutfakturan!
Undrar hur dom kommer se på att man vill göra avdrag på sista fakturan? Misstänker att dom inte kommer gå med på det...
 
Om du skattar en rimlig summa som du förlorat i produktionsbortfall och drar den på slutfakturan och hälsar dem att de kan dra det i tingsrätten om de inte är nöjda så finns det nog goda chanser att det kan bli något i en förlikning.
 
  • Gilla
Clausius
  • Laddar…
M merbanan skrev:
Om du skattar en rimlig summa som du förlorat i produktionsbortfall och drar den på slutfakturan och hälsar dem att de kan dra det i tingsrätten om de inte är nöjda så finns det nog goda chanser att det kan bli något i en förlikning.
Tror inte de har någon anledning eller intresse att dra det i rätten utan det får köparen initiera isåfall
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.