A
tab skrev:
Ja, det får vi!! :) och snart får vi flytta in oxå!, drygt 1 månad får vi vänta.

Har börjat kolla lite på modulenthus. Jag uppfattade det som att det mesta är tillval hos dom (på deras hemsida iaf) Hur mkt får man ändra om osv?? Jag fick en känsla av att " antingen tar ni det här eller den här varianten" Take it or... Men det kanske bara är jag? Däremot va deras försäljare riktigt snabb på att ringa upp efter att vi hade beställt katalog. Dessvärre har jag inte pratat med dom än pg.av sjukdom så... Tänkte att det kanske fanns någon här som vet lite mer å har nån uppfattning??
 
Hej Anna_Robban
sorry har inte varit inne på ett tag, så ditt inlägg nu.
hur mycket man kan ändra om vet jag inte. flera hus har ju olika varianter på planlösningar. Vi tog den vi mest gillade (sundborn 1 med kök mot baksidan) och sedan flyttade vi på en garderob, slog ner väggen mellan kök och vardagsrum och flyttade fönster och altandörr så att det blev mer symetriskt i kök/vardagsrum. Några extra 1000-lappar kostade det ju, men det var aldig några problem att få det gjort. Vilken återförsäljare tänkte ni vända er till?

Ursprungsofferten var med ek-parkett i hela huset, ballingslövskök, entre dörrarna är dubbeldörrar, larm, nätverksuttag i hela huset, centraldamsugare, klinker i delar av hallen, radiatorer..... det som inte var standard är kakel och klinker i tvättstuga och wc på nedervåningen (men det ingår i badet på övervåningen). isolering i innerävggar (med kostade bara ca 2500kr för nedervåningen). Det som var dyrt var kakel och klinker. ca 1500kr/kvm för kakel, klinker vet jag inte. Det finns mycket tapeter att välja på (tyckte jag), men en fondvägg kostade 1000kr. För vattenburen golvvärme skulle vi få pröjsa ca 50.000 per plan. På toaletten skulle det går på ca 11.000kr. Ja, det finns mycket att säga, det beror på hur man vill ha det...

/Tab
 
A
Hej hej! Har inte heller varit inne på ett tag! :) Åkte faktisk till Alsike här om dagen. Vi föll verkligen för Sunborn. Helt annat att se det i verkligheten! Blev helt chockad att det va så många hus i Alsike! Visst har man läst om att det byggs där men.. 1000 ggr bättre och mer inspirerande än Husexbo.
 
Hej TAB.

Kan du maila mig, vi tänkte bygga ett sundborn 1 i alsike. På brännkärrsgården.

skulle vilja ha lite tips.

drgregur@bredband.net

även andra som byggt i alsike, är välkomna att maila.
/Micke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.