Jag är precis lika dan redan innan sjukdomen. Kunde smågråta till allt från idol till olika låtar och filmer. Numera när jag är sårbar så blir jag även ledsen när någon är lycklig. Får barn. Olycka familjeförhållanden. Halvdana filmer. Gamla lyckliga par på stan.
Jag är ingen machokille har aldrig varit kommer aldrig bli. Vill man gråtas eller behöver närhet så ska man kunna göra/få det.
Men just nu känner jag mig som min svärmor som är i klimakteriet :)

Nu har jag fått sömnmedel. Luriga saker. Får en dubbel dos som däckar mig helt efter 20 min. Hinner inte ens plocka ner datorn innan det är sovdags. Vaknar ofta sittandes med ett avsnitt som är slut och hörlurarna på.

Det har gått bättre att svälja idag. Håll tunnorna. Senastes dr sa att det var permanent. Men som vanligt känner jag min kropp bäst. Kan mycket L få tillbaka funktionen. Förutom att hålla för Logopedens näsa då :)
 
  • Gilla
obba och 4 till
  • Laddar…
Vi håller i alla tunnor vi får tag på kompis. ;)
 
  • Gilla
Locke och 2 till
  • Laddar…
Sänder en hälsning från ännu en som läser, följer och hejar på i det tysta. Härlig kämpaglöd i dig, det här vinner du lätt!
 
Skaffa ett par trådlösa hörlurar till TV:n så slipper du höra gamla tanter :)
 
va galet det blir med autokorrigeringsstavning ibland :p

Nu får ni hjälpa mig. Behöver serier. Började med dexter, men den är för repetativ, blodig och tung, Tittar på supernatural, men den är slut. Började titta på QI (verkade vara bra), men gillade inte att den var typ en frågesport. Har lite svårt för sådana upplagada med kändisar som ska göra sig roliga.
Skulle vilja se en hyffsat rolig (inte haha rolig, men med glimten i ögat) serie. Eller en dokumentärserie. Engelsk humor som typ black books är underbar. Problemet är att jag sett mycket :) Men nu har jag åtminstone en vecka till på sjukan och har inget att titta på. Börjat om på supernatural. Men den är inte så bra i början tycker jag. Tar ett par säsonger innan den kommer igång.

Mvh

Stefan
 
The Office spöar verkligen skiten ur allt IMHO. Dessutom växer den på en.

Edit: Då menar jag den amerikanska. Den brittiska är egentligen bättre, men bara två säsonger. Ser man båda kommer man upptäcka att avsnitten är väldigt lika till en början.
 
Seinfeld
Curb you enthusiasm
Coupling (!)
Entourage (!)
How I met your mother
Modern family (!)
My name is Earl (!)
Big bang theory
The IT crowd
Weeds
 
Engelsk serie skriver du, har du inte sett det så kolla på Coupling (http://www.imdb.com/title/tt0237123/?ref_=sr_2) som har några år på nacken. Första två säsongerna är kanon, tredje är bra och fjärde går att se.

/Peter
 
Har du kollat Community?
 
Minns inte om ja rekommenderat den men filmen/mini serien colour of magic är riktigt kul.
Baserat på discworld världen.

Lirar du någe tvspel? Tanka broken sword spelen, beneath a steel sky mfl till ipaden.
Och gta V till xbox eller ps3.

Keep on keepin on/
 
Nyfniken skrev:
Seinfeld
Curb you enthusiasm
Coupling (!)
Entourage (!)
How I met your mother
Modern family (!)
My name is Earl (!)
Big bang theory
The IT crowd
Weeds
Många bra, men har tyvärr sett alla utom weeds (som jag funderar på att skaffa, den verkar vara bra) och couplings. Couplings verkar vara lite för lätt och glad för mig just nu. Tror inte jag fixar en sådan serie när jag är såpass nere,
Men weeds var ett bra tips.
Håller på att "skaffa hem" deadwood också. Den har jag inte sett. Verkar vara bra.
 
Kapten_Haddock skrev:
Minns inte om ja rekommenderat den men filmen/mini serien colour of magic är riktigt kul.
Baserat på discworld världen.

Lirar du någe tvspel? Tanka broken sword spelen, beneath a steel sky mfl till ipaden.
Och gta V till xbox eller ps3.

Keep on keepin on/
Hittade inte colour of magic på imdb. Hittade bara denna http://www.imdb.com/title/tt1079959/?ref_=fn_al_tt_2 men det kan ju inte vara rätt. Har du någon annan länk?
Tipsa gärna om flera discovery-nätverks-serier. Risken är att jag sett alla. Och har fått många tips om sådana innan. Men dessa är favoritserierna. Typ frozen planet och gold rush alaska.

Är inte så inne i tv-spel. Spelar en hel del datorspel. Inte orkat packa upp paddan än. Med beneath a steel sky, menar du BASS som var ett populärt äventyrsspel från typ 1995. Med en robot som kunde göra massa roliga saker. Älskade det spelet när det kom. Det och Hand of fate, day of the tentacale och vad hette det med dektetivbyrån och hmm man var någon luden karaktär. Alla samma genre.
 
MagnusSt skrev:
Har du kollat Community?
Den kan vara något! Känns kanske lite för glammig. Tror inte jag är sugen på sitcoms eller vad det kallas. Ren humor. Har för långt till skratt Behöver vara med något annat också. Men det får vara med glimten i ögat. Typ supernaturals. Ganska dålig serie egentligen, men underhållande. Lagom mycket blod, sex och humor.
 
Jo den, me ja tror den låg i avsnitt på netflix, ja gillade den skarpt:)
Se till o kolla lite på paddan, finns mkt roligt man kan göra med den, både för jr och dig själv, bla spela gamla peka o klicka spel, nya roliga spel, kolla netflix osv osv.


Stew skrev:
Hittade inte colour of magic på imdb. Hittade bara denna [länk] men det kan ju inte vara rätt. Har du någon annan länk?
Tipsa gärna om flera discovery-nätverks-serier. Risken är att jag sett alla. Och har fått många tips om sådana innan. Men dessa är favoritserierna. Typ frozen planet och gold rush alaska.

Är inte så inne i tv-spel. Spelar en hel del datorspel. Inte orkat packa upp paddan än. Med beneath a steel sky, menar du BASS som var ett populärt äventyrsspel från typ 1995. Med en robot som kunde göra massa roliga saker. Älskade det spelet när det kom. Det och Hand of fate, day of the tentacale och vad hette det med dektetivbyrån och hmm man var någon luden karaktär. Alla samma genre.
 
Mitt lilla bidrag: To the Manor Born
På svenska: Ombytta Roller

Urgammal serie, men med underbar humor. Engelsk komedi när den är som bäst.
Jag ser om avsnitt då och då, och har lika roligt varje gång.

http://www.imdb.com/title/tt0078703/?ref_=sr_1
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.