KristoferL skrev:
Tjenamoss!

Snyggt bygge! Ska precis börja med ungefär samma sak! Hade en "bio" i mitt förra hus men nu är det dags igen!!

Hur gjorde du med lufttillförsel till golvet? Hittade ingen bild eller text på tilluft in under golvet ...

Jag har tittat på ventilationslösninger från Nivell, Granab, Icopal, Platon osv osv, men precis som du har jag inga problem med fukt idag, det är mest lukt från de gamla tryckade reglarna som ska bort.

Mvh
Kristofer
Hejsan,

Nu kommer tillluften från det faktum att väggarna inte är klara. Har inte på några fönstersmygar, så här strömmar luften in. Detta fungerar så länge som jag inte använder fönstrena, när jag väl gör det så måste jag täcka till de hålen. Då är det tänkt att jag borrar upp med typ en 16mm hålborr i nederkant, genom gips och osb. Sätter en ventilerad fotlist över detta sedan.

Mvh

Stefan
 
Hej alla,

Som jag misstänkte så var det dags för ny operation. Dels såga upp alla revben och plocka ett par knölar uppe vid nyckelbenet, sedan var det 2 på högersidan halsen så den måste öppnas igen, för fjärde gången.
Sedan verkar det tyvärr som att det fortfarande är något vid svalget, den innarför käken. Det är inte så bra... Det var där de fick knacka isär käken för att komma åt. Tog hårt på mig. De ska prova att stråla den, men strålning är inte en lösning i sig självt, snarare att man kan hålla den i schack till jag orkar med en operation till i området.

Vet inte när nästa operation blir av en, troligen inom 3 veckor. Har sagt att jag itne vill opereras eller vara nyopererad när sonen fyller ett, första april. (Missade ju nästan hans födelse då jag låg sjukan och var nyopererad när han bestämde sig för att titta fram).

Det positiva var att jag inte behöver oroa mig för det andra stämbandet, idag i alla fall. Och att det finns en del att göra för att få till rösten bättre med det fungerande stämbandet.

Men det är tufft att börja ladda för ny operation, fast lättare än förra gången. Detta blir en svår operation också, men görs oftare. En heldagsoperation blir det och jag får ytterliggare 40cm ärr. Tror jag passerat en meter ärr då. Slå det om ni kan! :)

Idag sa jag upp allt extra pensionsparande. Gör ont i magen när jag tänker på det, men varför lägga undan pengar åt något som troligen inte kommer inträffa... Bättre att bränna dem nu.

I övrigt spenderar vi mycket tid i biorummet. Det har snabbt blivit det mest populära rummet i huset.

Mvh

Stefan
 
  • Ledsen
Appendix
  • Laddar…
Javafan säger man..... Hang in there Stefan!!!
 
Thomas Lundquist
Du är en krigare Stefan.

Det blir en fantastisk födelsedag för er alla när grabben fyller år.
Sen kommer sommaren och hoppas att bl.a sådant tänk kan få dig att ladda batterierna lite lättare.

Vi är alla dina fans i matchen Stefan.
 
Redigerat:
Fy fan för cancer! Den kan dra åt helvete... Kom igen Stefan vi är många som håller på dig och hoppas att du SKA gå vinnande ur det här. Jag önskar jag hade lite av ditt mod eller styrka..
Håll dig kvar länge länge och efter den här operationen kanske du kan börja lägga undan
pengar igen hoppas vi.
Du får iaf mig att tänka till på vad som är viktigt här i livet på riktigt.
Kämpa på, jag skickar så mycket styrka jag kan från mitt håll.
Mvh Niclas Lindström alias Biobygget.se
 
ja ge inte upp för faan. De här grejar du.
 
Håll dig stark! och grymt jobbat!!! lycka till!!
 
janwide
Många positiva tankar från mig också! Kämpa på!
 
Kan inte mer än hålla med alla andra! Fokusera på det som är viktigt, så att du får ork och energi inför operationen och för att bli frisk. Skickar lite energi via forumet ;)
 
Åt helvete med elakartade sjukdomar! Häng i och kämpa! Det här fixar du!!
Lycka till!
 
Du klarar mer än du tror. Skickar positiv helande energi från Lomma bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
 
Oj vilka känslor som snurrar omkring i mitt huvud nu när jag läser de senaste inläggen.
Du är grym Stefan, keep on pushing.
 
A
Stefan,

Jag har förlorat så många till den j*vla sjukdomen, min bästa vän, nära släktingar och arbetskamrater och nu senaste en god väns dotter som inte ens fick uppleva sin treårsdag.

Förstår att det känns förj*vligt och att man blir mörk i sinnet men du måste försöka kämpa ännu en gång för de klarar utav så mycket mer idag än för bara några år sedan.

Håller tummarna!!
 
Säger som de övriga, jag blir också tagen av din berättelse. Jag har förlorat min farmor i sjukdomen, och min kusin förlorade sitt ena tvillingdotter nästan 4år gammal för nästan ett år sedan. (finns att läsa om på bloggen som min kusin startade: http://tindraskamp.se/)
För övrigt så måste jag säga att du har en förjäkla fin bio som jag blir riktigt avensjuk på :) respekt säger jag bara ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.