Dalbotant Dalbotös skrev:
Betalar alla ni andra er elräkning varje månad? Jag har tre månaders förbrukning på varje räkning, blir en skojig överraskning i februari för min del. Har nov + dec + jan på nästa räkning. :sweat:
Kontakta ditt bolag och säg till dom att du redan nu vill veta vad kostnaden för december så att du kan förbereda dig på den kommande exceptionella räkningen (dvs planera för och skaffa fram pengar). Du kan också överväga att gå över till faktura varje månad.
 
A
T Träkirurgen skrev:
Det är väl Annika Strandhäll, fd. damfrisör som hade noll koll på hur många reaktorer som vi har i landet
Och Magdalena är en replik från skatteverket.. Som hjälpte sin chef till att få fallskärm när han hade hotat sina hantverkare...
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Snyggt jobbat att dra upp invandringspolitik i en tråd om elpriser, den var faktiskt oväntad! :)
Ja " alla partier var ju inte inbjudna", partiet som löser allt lätt var ju inte där!
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
Hur mycket stöd i form av skattebetalarnas pengar har utgått till byggandet av vindkraft?
Någon skrev att de flesta ägs av utländska bolag
 
A
L Lakritsianen skrev:
Ja " alla partier var ju inte inbjudna", partiet som löser allt lätt var ju inte där!
:seenoevil:
Hur får man in allt i denna debatt...
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
N
L Lakritsianen skrev:
Ja " alla partier var ju inte inbjudna", partiet som löser allt lätt var ju inte där!
Du menar Vänsterpartiet? De var ju inte inbjudna/närvarande.
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
GlennB och 1 till
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
Hur mycket stöd i form av skattebetalarnas pengar har utgått till byggandet av vindkraft?
Och kan även utländska företag bygga ut kärnkraft i Sverige? Vill vi det?
 
  • Gilla
Jamtstårsa
  • Laddar…
A
L Lakritsianen skrev:
Någon skrev att de flesta ägs av utländska bolag
Nja ett statligt ägt bolag..
Kinesiska staten storägare av svensk vindenergi - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio
https://sverigesradio.se/artikel/7408486
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Ja dock ska väl sägas i hennes sits att bli inkastad i en så pass turbulent tid och inte vara inläst på varken marknaden eller vad det hela stora handlade om var inte schysst av Magdalena... Men med det sagt så ska en minister vara proffs och sköta sin uppgift... Det blev lite platt pannkaka av det hela ja...

samtidigt så är hennes partikamrat inte mycket bättre när man nu fått igenom i EU att kärnkraft är grön... Så går man ändå och leker att mp satt kvar...
Sant och absolut ingen avundsvärd sits hon hamnat på.
Fel person på fel plats och i fel tid. Det finns väl kompetens så att det räcker och blir över om man bara tillåter sig att efterforska den.
Men, att söka sig utanför dom politiska ramarna när inte tillräcklig kompetens finns inom partiet för att hitta dessa tycks det råda ett totalförbud på.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
N
L Lakritsianen skrev:
Och kan även utländska företag bygga ut kärnkraft i Sverige? Vill vi det?
Uniper äger redan kärnkraft i Sverige. Så länge de följer gällande lagstiftning har jag inget emot utländska företag som investerar här precis som t.ex. Vattenfall investerar i andra länder.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
T Träkirurgen skrev:
Sant och absolut ingen avundsvärd sits hon hamnat på.
Fel person på fel plats och i fel tid. Det finns väl kompetens så att det räcker och blir över om man bara tillåter sig att efterforska den.
Men, att söka sig utanför dom politiska ramarna när inte tillräcklig kompetens finns inom partiet för att hitta dessa tycks det råda ett totalförbud på.
Nä det gör ju inte det.
Jag skulle kunna redogöra varför men då skulle jag bryta emot forumets regler..

Men jag kan iallafall säga att s har stora problem med att få fram kompetenta politiker på minister poster...
 
  • Gilla
spider22 och 4 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Nja det är mer att de håller sämre säkerhetsstandard än dagens moderna reaktorer.. Men våra är inte uttjänta ännu.
Och har inte hunnit blivit heller... Men blir snart om inte beslut tas i tid.
Experten har talat :surprised:
 
A
en annan liten sak var ju att man under 7 år nu använt pengarna efter att ha höjt skatten på kärnkraften till att subventionera vindkraft och dess ställning i media..

vi pratar om en siffra av ca 400 miljoner som man höjde kärnkraftsskatten med..
så visst hade vi redan då kunnat bygga den senaste generationen av kärnkraft...
 
  • Gilla
GlennB och 4 till
  • Laddar…
A
L Lakritsianen skrev:
Experten har talat :surprised:
Nä men vill du delge mer fakta än den jag läst och hört i frågan, så vore det bara roligt.
samt även utvecklande för många.

vem vet den kanske är utbildande även för mig.
 
Maskintok skrev:
Nä det gör ju inte det.
Jag skulle kunna redogöra varför men då skulle jag bryta emot forumets regler..

Men jag kan iallafall säga att s har stora problem med att få fram kompetenta politiker på minister poster...
Det finns väl kompetens så att det räcker och blir över ”utanför partiets väggar”
om man bara tillåter sig att efterforska den.
Det skulle vara tre viktiga ord med tidigare men nu är det åtgärdat.
 
  • Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.