Status
Tråden går ej att kommentera.
FredrikR FredrikR skrev:
Man får väl förutsätta att lokalerna är låsta och larmade. Bryter sig någon om går larmet och väktare kommer till platsen.
Ja, för det är ju så det fungerar, polisen är på plats sekunden efter larmet går… :thinking:
 
  • Haha
kardborren och 3 till
  • Laddar…
K krill7 skrev:
Ja, för det är ju så det fungerar, polisen är på plats sekunden efter larmet går… :thinking:
Det påstod jag inte.
Frågan är väl om den som tänker stjäla en bil ut en bilhall bryr sig om, om det är tänt eller släckt, var tror du?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Det påstod jag inte.
Frågan är väl om den som tänker stjäla en bil ut en bilhall bryr sig om, om det är tänt eller släckt, var tror du?
Jag tror att det blir betydligt svårare när det är helt upplyst mot att det är helt mörkt.
 
  • Gilla
Hikkadu och 1 till
  • Laddar…
K krill7 skrev:
Jag tror att det blir betydligt svårare när det är helt upplyst mot att det är helt mörkt.
Rörelsesensorer kan väl vara en bra medelväg?
 
  • Gilla
olleg07 och 1 till
  • Laddar…
S
K krill7 skrev:
Lägg till här då en riksbank som agerat i total panik. Inflationen drivs inte av att vi har för mycket pengar utan den drivs av brist. Att försöka motverka det genom att ge folk mindre pengar att röra sig med kommer sluta i katastrof för landet. Bankerna har på mindre än ett år höjt räntorna från typ 1.2? till 3,5 och nu snackar man om trippel höjning av styrräntan plus 0,5 och sen ytterligare 0,25 inom knappt ett år.

Frågan är om uppsägningarna börjar på riktigt innan vintern eller strax efter.
Eh va?
Inflationen drivs till stor del av de idiotiska besluten att dela ut helikopterpengar (Läs permissionsstöd och andra coronaåtgärder). Vi har fortfarande inte sett de fulla konsekvenserna av det. Det är såklart mycket lättare att kalla det för Putinpriser och bortse från att man misslyckades (eller lyckades?) totalt med de ekonomiska åtgärderna under pandemin.
 
  • Gilla
anderh och 5 till
  • Laddar…
C CaAg skrev:
Ja, och besluten ligger helt i linje med World Economic Forums (WEF) planer för 2030: "You will own nothing, but you will be happy. Det är inte meningen att vi ska äga något eller äta något annat än larver som protein. Det är ingen konspirationsteori - de säger det uttalat själva. Det är där "våra" politiker utbildats!
*Golfapplåd*

Imponerande närsynt läsning om du tror att en enda persons inskick, tillika en reflektion av ett möjligt scenario, skulle vara det enda som WEF tog med sig.

Har du ens läst Wikipedia-artikeln du länkade? Eller trodde du att du skulle komma undan med den typen av medveten desinformation? Du påminner om intelligensreserven som yttrade "det är ju visserligen lögn, men det är ju för jävligt ändå".
 
  • Gilla
jliljeha och 9 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Ja, jag räknar med 10-20 kr/kWh. Vi får ta av sparpengarna, sälja fonder och sånt.
Jag räknar med 10kr på natten och upp emot 40 på dagen.
 
harry73 harry73 skrev:
Vi förbereder oss på en tuff vinter. Och visst kan det bli en ekonomisk kris. Fördelen med den blir då att energiförbrukningen går ner och därmed även elpriset.

Fick precis augusti elräkning 4200kr för 774 kWh det blir ingen rolig vinter.
Agusti hade jag 0kr i elräkning och +7300kr på kontot från solcellerna. De utan solceller kommer det att svida mer för än de som kan bygga upp en pengabuffert med sin anläggning. Jag är glad för dyra elpriser så länge solen skiner.
 
M
T Titagurgi skrev:
Enligt konsumentverket kan ej el bolag bryta sina avtal.
Sluta leka rysk troll.
Vuxen kommentar, verkligen!
Jag tror inte konsumentverket har så mycket att komma med när ett elbolag väljer konkurs istället för fortsatt verksamhet med mångmiljonförluster varje vecka.
 
  • Gilla
Lullejulle
  • Laddar…
När börjar massflytten mot Norrland och E1/E2?
 
  • Gilla
Dan Asplund
  • Laddar…
mickewest mickewest skrev:
[bild]

Man blir förbannad när Politikerna står och ljuger och säger att det är marknaden som är ansvariga för stängningen av Ringhals 1 och 2 när dom själva har röstat för att lägga ner dom.
Med dom kvar hade det inte varit lika illa som det är nu.
Dessutom står (den tidigare anställda på MP) markus Oscarsson i TV4 och påstår (ljuger) att det är S och MP som har mest rätt i snacket om vems beslut det var att lägga ner ringhals.
 
  • Gilla
big mike och 1 till
  • Laddar…
Raskus Raskus skrev:
När börjar massflytten mot Norrland och E1/E2?
Jag drar på onsdag , flyttar hem till mamma i område 2, kollektiv blir nog det nya…
 
  • Gilla
Snailman och 2 till
  • Laddar…
Raskus Raskus skrev:
När börjar massflytten mot Norrland och E1/E2?
You can’t escape death and taxes (och numera även höga elpriser)
 
  • Gilla
Raskus
  • Laddar…
Danne_72 Danne_72 skrev:
Agusti hade jag 0kr i elräkning och +7300kr på kontot från solcellerna. De utan solceller kommer det att svida mer för än de som kan bygga upp en pengabuffert med sin anläggning. Jag är glad för dyra elpriser så länge solen skiner.
Vi ligger också + på solcellerna än så länge i år, men jag är ändå mer bekymrad än nöjd. Jag lägger hellre lite pengar emellan på elen, än betalar för konkurser. Dessutom gillar jag att kunna köpa saker till vettiga priser.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.