Maskintok skrev:
läran om sambandet mellan vinklar och sidor i en triangel..
Men vad hade det med Ebba eller kristendom att göra?

Förstår inte riktigt hur vi ens kom in på religion i detta:thinking:
Triangel – treenighet. Fadern, Sonen och den helige Anders.
 
  • Haha
cpalm och 1 till
  • Laddar…
A
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Triangel – treenighet. Fadern, Sonen och den helige Anders.
Ah och förbannat långsökt..
måste vara en göteborgare som kommit på något sådant.. :rofl:

hursomhelst,. Ebba är en frisk och trevlig fläkt, och är väldigt fin. (y)
jag har då inget emot människan tvärtom.
Tycker hon är en bra partiledare, vad hon gör efter stängning är hennes ensak..
 
  • Gilla
  • Haha
cpalm och 1 till
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Problemet är inte att det har mördats i kristendomens namn Problemet är att den kristna partiledaren för ett kristet parti inte lever som hon lär på sin egen fritid.
Exakt vad har hon gjort som strider mot KD:s värdegrund?
1: är det fel att köpa hus?
2: är det fel att köpa hus utan förmedlande mäklare?
3: är det fel att köpa hus av en pensionär?
4: är det fel att vilja fullfölja en affär i enlighet med det köpeavtal som båda parter skrivit på?

Undrar en kristen (som dock inte tillhör KD).
 
  • Gilla
videopac och 6 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
läran om sambandet mellan vinklar och sidor i en triangel..
Men vad hade det med Ebba eller kristendom att göra?

Förstår inte riktigt hur vi ens kom in på religion i detta:thinking:
Det var lika OT som din fråga om jag kände till korstågen. Jag vet inte om du trollar eller bara läser posterna jäkligt dåligt.
 
  • Haha
1
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Exakt vad har hon gjort som strider mot KD:s värdegrund?
1: är det fel att köpa hus?
2: är det fel att köpa hus utan förmedlande mäklare?
3: är det fel att köpa hus av en pensionär?
4: är det fel att vilja fullfölja en affär i enlighet med det köpeavtal som båda parter skrivit på?

Undrar en kristen (som dock inte tillhör KD).
Haha det är ungefär lika vettiga frågor som ”är det fel att ha sex?” när någon blivit våldtagen.
 
  • Wow
vcx
  • Laddar…
Snailman
Bananskalare Bananskalare skrev:
Skönt att det är över. Ebba slipper bråka mer. Och gubben får sina pengar och ha det rikt den sista tiden.
Vinnare? I en förlikning finns inte några vinnare.
Själv har jag valt att tro på det Ebba säger. Att hon gjort var det två? olika värderingar av fastigheten. Lägger först ett skambud. (skulle gjort samma sak själv) Där efter lägger hon ett realistiskt bud. Vid försäljningen erbjuder hon att ha en mäklare med. Vilket han avböjer Hon har med en god vän som vittne. Jag misstänker att gubben egentligen tycker det räcker med ett handslag.
Av någon anledning så vill han hoppa av köpet. Vilket inte är så lätt när avtal är påskrivna samt handpenning betald. Varför kommer vi nog aldrig få reda på. Men jag tror inte på det att han helt plötsligt blivit senil. Utåt sätt kommer inte några vettiga anledningar. En del diskussioner är det om vad som hände vid det bordet. Men där är det snarare 3:dje handsuppgifter. Man får. Ebba är det bara andrahand.

Nä. Jag tycker inte att Ebba har gjort något fel.
Det var inte Ebba som bjöd 2,5 miljoner, det var någon tidigare spekulant innan Ebba kom in i bilden.
(Men det framfördes i pressen lite i förbifarten som om det varit Ebbas bud, man nämnde bara budet utan att skriva vems det var)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
elpaco elpaco skrev:
Det var lika OT som din fråga om jag kände till korstågen. Jag vet inte om du trollar eller bara läser posterna jäkligt dåligt.
Nädå inte alls..
Men du verkar inte ha koll på varken vad som skett eller vad Ebba har gjort...
trollar det är du så duktig på så det behöver inte jag hålla på med..
 
  • Gilla
videopac och 1 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Det finns väl inget problem annat än för betraktaren? Jag tror hon har vunnit lika många som hon förlorat. Din röst har hon ju vad jag gissar aldrig haft så det är ju inget större problem för någon. Eller känner du dig sviken?
Sviken? Hur skall jag kunna bli sviken av någon som aldrig haft mitt förtroende? Med ”problem” syftar jag så klart på det moraliska vi diskuterar. Huruvida Ebba förlorar politiska sympatisörer är en annan fråga. Jag har ju redan skrivit längre upp att konservativa partier på högerkanten i allmänhet verkar ha väljare som inte är så känsliga för att deras ledare beter sig omoraliskt.
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Nädå inte alls..
Men du verkar inte ha koll på varken vad som skett eller vad Ebba har gjort...
trollar det är du så duktig på så det behöver inte jag hålla på med..
Du har fortfarande inte sagt vad din fråga om korståg var med saken att göra. Ja jag känner till korstågen - vad nu?
 
A
elpaco elpaco skrev:
Du har fortfarande inte sagt vad din fråga om korståg var med saken att göra. Ja jag känner till korstågen - vad nu?
Ja och du har fortfarande inte besvarat frågan om vad trianglar har med detta att göra, så vi kan lämna detta därhän och diskutera trådens ämne istället...
 
elpaco elpaco skrev:
Haha det är ungefär lika vettiga frågor som ”är det fel att ha sex?” när någon blivit våldtagen.
I den här husaffären ingår inget våld eller tvång, så din liknelse har dålig träffsäkerhet.
 
  • Gilla
  • Älska
videopac och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Ja och du har fortfarande inte besvarat frågan om vad trianglar har med detta att göra, så vi kan lämna detta därhän och diskutera trådens ämne istället...
Jo det har jag - det var lika utanför ämnet som din konstiga fråga om korståg skrev jag. Du trodde antagligen att jag påstod att inget mördats i kristendomens namn, men det är bara för att du läser posterna som en tomte utan glasögon. Nu inser du antagligen ditt misstag men vill inte erkänna det, och skriver därför återigen en massa mumbo jumbo …
 
A
elpaco elpaco skrev:
Jo det har jag - det var lika utanför ämnet som din konstiga fråga om korståg skrev jag. Du trodde antagligen att jag påstod att inget mördats i kristendomens namn, men det är bara för att du läser posterna som en tomte utan glasögon. Nu inser du antagligen ditt misstag men vill inte erkänna det, och skriver därför återigen en massa mumbo jumbo …
Jo då jag kan och erkänner ofta att jag läst fel men va det verklig vad jag avsåg?
Nä.
Men det är som jag skrev inget vi behöver fortsätta med.. Då tråden blir lidande.
Men du vill väl hellre förklara din input om våldtäkt i denna husaffär.. det ska bli spännande att läsa..
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
I den här husaffären ingår inget våld eller tvång, så din liknelse har dålig träffsäkerhet.
En liknelse handlar inte om att det skall vara exakt lika, det är ett sätt att påvisa en relation. Mitt exempel visar det uppenbara felet i de frågor som ställdes genom att belysa det absurda. Frågor som inte hade något med Ebbas moraliska problem att göra.
 
J
elpaco elpaco skrev:
Sviken? Hur skall jag kunna bli sviken av någon som aldrig haft mitt förtroende? Med ”problem” syftar jag så klart på det moraliska vi diskuterar. Huruvida Ebba förlorar politiska sympatisörer är en annan fråga. Jag har ju redan skrivit längre upp att konservativa partier på högerkanten i allmänhet verkar ha väljare som inte är så känsliga för att deras ledare beter sig omoraliskt.
Jag roade mig att blicka tillbaka i tråden och för att inte vara så känslomässigt engagerad så verkar du lite väl butt hurt. Men så är det kanske på den röda planhalvan. Du ser mycket problem som tynger dig.
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.